δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο



Consumer behavior and Group Buying Sites (GBS).

Τσάκωνας, Γεώργιος
Tsakonas, Georgios

Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων
Οικονομίδης, Αναστάσιος

Group buying sites are the new trend in e-commerce; both group buying sites (GBS) and purchases are on the increase (Internet World Stats, 2008). This project examines Group Buying Sites in Greece in relation to consumer behavior. We start by examining e-commerce and business strategies of Group Buying Sites in contrast to ordinary e-shops or physical shops. We present research on the subject, completed in various other countries and evaluate its relevancy to the customer behavior and GBS in Greece.To conclude, this study provides useful results to vendors, developers and researchers. Regarding vendors and developers, this study defines why consumers tend to use GBS for purchasing purposes. Thus, the results might be useful for other applications of e-commerce. Particularly, practitioners can apply the findings of this study to focus on the determinants of success for their online shopping websites.
Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2012.

Electronic Thesis or Dissertation
Text

Group buying sites

Πανεπιστήμιο Μακεδονίας (EL)
University of Macedonia (EN)

Αγγλική γλώσσα

2012-10-10T08:45:29Z
2012


Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.