δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
Mozart und stimme: die gesangstechnick der tenoere der zweiten haelfte des achtzehnten jahrhunderts.
Μότσαρτ και φωνή: φωνητική τεχνική των τενόρων το δεύτερο μισό του δεκάτου-ογδόου αιώνα.
Γιαμπουλντάκης, Παναγιώτης
Κάλδη, Μιράντα
Πάτρας, Δημήτριος
Ρωμανού, Αικατερίνη
Παπούλκας, Σωτήριος
Λογιάδης, Μιλτιάδης
Ρεντζεπέρη, Άννα-Μαρία
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης. (ΜΕΤ)
Βρανός, Γεώργιος
ZWECK DIESER FORSCHUNG 1ST DIE GESANGSTECHNICK PER TENQRE PER
ZWE1TEN HALFTE PES ACHTZEHNTEN JAHRHUNPERTS PURCH PIE UNTERSUCHUNG ALLER ROLLEN IHRER BETREFFENPEN STIMME IN PER
PRAMATISCHEN SCHOPFUNG VON WOLFGANG AMADEUS MOZART UNP PER
ANSICHTEN PESSELBEN KOMPONISTEN AUS PEN BRIEFEN AN SEINEN VATER
UNP SEINE SCHWESTER. SOWIE AUS PEN PERSONLICHEN NOTIZEN SEINER
AUTQGRAMMEN.
DIE FORSCHUNG BESTEHT AUS ZWEI TEILEN: IM ERSTEN TEIL WIRP PER ROCKBLICK ALLER ANWEISUNGEN UNP SCHRIFTWERKEN LIBER PIE VOR MOZART GESANGSTECHNICK GRUNPLEGENPEN PAPAGQGEN UNP SANGERN EUROPAS. VON ITALIEN PER RENAISSANCE AUS BIS ZUR DEUTSCHEN KLASSIK UNP PIE PARLIBER ERWAHNUNGEN PER ANSICHTEN UNP PER ASTHETIK PES KOMPONISTEN BEROCKSICHTIGT.
IM ZWEITEN TEIL WERPEN PIE ERSTEN TENORE - INTERPRETE PER OPERN VON MOZART MIT EINER AUSFOHRLICHEN ANALYSE JEPER ROLLE ERWAHNT. ES
FANGT MIT PER OPER ..APOLLO UNP HYACINTHUS“ - ERSTER INTERPRET
MATHIAS STAPLER - AN UNP SCHLIEOT MIT PER .,ZAUBERFLOTE“ -
INTERPRETER BENEPICKT SCHACK AB.
WOLFGANG AMAPEUS MOZART, ALS BESONPERER GESANGSKOMPONIST. MIT
PEN STEIGENPEN ANFORPERUNGEK PIE ER AN PER STIMME STELLT.
«VERWANPELT» UNP ENTWICKELT PEN TENOR AUS EINEM NEBENINTERPRETER IN EINEM LYRISCHEN SENTIMENTALEN LIEBHABER UNP
HAUPTPARSTELLER.
Η βιβλιοθήκη διαθέτει αντίτυπο της διατριβής σε έντυπη μορφή.
034/2010
Περιλαμβάνει βιβλιογραφικές αναφορές (σ. 156-163).
Αντικείμενο της παρούσας έρευνας είναι η φωνητική τεχνική των τενόρων του δευτέρου μισού του δέκατου όγδοου αιώνα μέσω της εξέτασης όλων των ρολών της φωνής τους στην δραματική δημιουργία
του Wolfgang Amadeus Mozart και των απόψεων του ίδιου συνθέτη από τα γράμματα του προς τον πατέρα και την αδελφή του. καθώς και από τις προσωπικές του σημειώσεις στα αυτόγραφα του.
η ερευνά χωρίζεται σε δυο μέρη: στο πρώτο μέρος γίνεται ιστορική ανασκόπηση των οδηγιών και συγγραμμάτων που αφορούν την τεχνική της φωνής των βασικότερων παιδαγωγών και τραγουδιστών της Ευρώπης πριν τον Μότσαρτ. ξεκινώντας από την αναγεννησιακή Ιταλία μέχρι τον γερμανικό κλασικισμό καθώς επίσης και μια αναφορά των απόψεων και της αισθητικής του σύνθετη πάνω στο ίδιο αντικείμενο.
στο δεύτερο μέρος αναφέρονται οι πρώτοι ερμηνευτές-τενόροι των έργων του σύνθετη με διεξοδική ανάλυση κάθε ρόλου από τις όπερες του. αρχής γινόμενης με το έργο “Apollo et hyacinthus” και πρώτο ερμηνευτή τον Matthias Stapler και τελευταίο "pie zauberflote” με ερμηνευτή τον Benedict Shack.
Ο Μότσαρτ, ως κατεξοχήν συνθέτης φωνητικής μουσικής. με τις αυξανόμενες φωνητικές αξιώσεις που θέτει. «μεταμορφώνει» και εξελίσσει τον τενόρο από δευτερεύοντα ερμηνευτή σε λυρικό-αισθαντικό εραστή και πρωταγωνιστή.
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών
*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.
Βοηθείστε μας να κάνουμε καλύτερο το OpenArchives.gr.