Εκπαιδευτική τεχνολογία: ένας διδακτικός μικρόκοσμος για την εισαγωγή στον αντικειμενοστραφή προγραμματισμό.

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2013 (EL)

Εκπαιδευτική τεχνολογία: ένας διδακτικός μικρόκοσμος για την εισαγωγή στον αντικειμενοστραφή προγραμματισμό.

Ξυνόγαλος, Στυλιανός

Σατρατζέμη, Μαρία Αικατερίνη
Κάτος, Αναστάσιος
Μαργαρίτης, Κωνσταντίνος
Δαγδιλέλης, Βασίλειος
Μακρίδου-Μπούσιου, Δέσποινα
Ευαγγελίδης, Γεώργιος
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής. (ΕΠ)
Παπαρρίζος, Κωνσταντίνος

Περιλαμβάνει βιβλιογραφικές αναφορές.
Η βιβλιοθήκη διαθέτει αντίτυπο της διατριβής σε έντυπη μορφή.
Διατριβή (Διδακτορική)--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2002.
Παρακινούμενοι από την έρευνα σχετικά με τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι αρχάριοι προγραμματιστές κατά την εκμάθηση του προγραμματισμού, το μικρό αριθμό εργασιών που διερευνούν, τις δυσκολίες του αντικειμενοστρεφούς προγραμματισμού, καθώς επίσης και τις προσπάθειες των ερευνητών για την ανάπτυξη εκπαιδευτικών εργαλείων που μπορούν να βοηθήσουν τους σπουδαστές, αναπτύξαμε ένα εκπαιδευτικά περιβάλλον για την διδασκαλία του αντικειμενοστρεφούς προγραμματισμού. Το περιβάλλον βασίζεται στην προσέγγιση των μικρόκοσμων προγραμματισμού και ενσωματώνει τα αποτελέσματα της έρευνας για την εκμάθησή του. Η βασική του διαφορά σε σχέση με τα υπάρχοντα περιβάλλοντα έγκειται στο γεγονός ότι συνδυάζει τις εξής μορφές της Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας: ενσωματώνει μια σειρά μαθημάτων, έναν εκδότη δομής, τη δυνατότητα της δυναμικής προσομοίωσης εκτέλεσης των προγραμμάτων, της επεξηγηματικής οπτικοποίησης και της καταγραφής των ενεργειών των σπουδαστών. Το προγραμματιστικό περιβάλλον δοκιμάσθηκε και αξιολογήθηκε σε φοιτητές του Τμήματος Εφαρμοσμένης Πληροφορικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Από την εμπειρική μελέτη προέκυψε ότι το προγραμματιστικό περιβάλλον παρέχει ουσιαστική βοήθεια στο διδάσκοντα και το σπουδαστή κατά τη διδασκαλία και εκμάθηση του αντικειμενοστρεφούς προγραμματισμού αντίστοιχα.
Motivated by the research about the difficulties of novice programmers while learning to program, the small number of papers that explore the difficulties of object-oriented programming, and the efforts of researchers to develop an educational tools that can help students, we developed an educational environment for teaching object-oriented programming. This environment is based on the microworld approach to teaching programming and incorporates the results of the research about the learning of programming. Its main difference from the existing environments is the fact that it combines the following forms of Educational Technology: it incorporates a series of lessons, a structure editor, program animation, explanatory visualization and the ability to record student actions. The programming environment was tested and evaluates by undergraduate students from the department of Applied Informatics of the University of Macedonia. The results of the empirical study that we carried out show that the programming environment can help invaluably the teacher and the student in teaching and learning programming respectively.

Electronic Thesis or Dissertation
Text

Program animation
Επεξηγηματική οπτικοποίηση
Educational technology
Educational programming environments
Εκδότης δομής
Δυναμική προσομοίωση εκτέλεσης προγραμμάτων
Εκπαιδευτικά προγραμματιστικό περιβάλλοντα
Object-oriented programming
Εκπαιδευτική τεχνολογία
Αρχάριοι προγραμματιστές
Μικρόκοσμος προγραμματισμού
Novice programmers
Programming microworld
Αντικειμενοστρεφής προγραμματισμός
Explanatory visualization
Structure editor


Ελληνική γλώσσα

2002
2013-06-26T12:36:28Z


Πανεπιστήμιο Μακεδονίας




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.