Συγκριτική μελέτη για την εκπαιδευτική συμπερίληψη ατόμων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στην Ευρώπη.

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2015 (EL)

Συγκριτική μελέτη για την εκπαιδευτική συμπερίληψη ατόμων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στην Ευρώπη.

Τόλια, Κωνσταντίνα

Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής
Συριοπούλου, Χριστίνα

Η εκπαιδευτική συμπερίληψη τις τελευταίες δεκαετίες παίζει έναν πρωταγωνιστικό ρόλο, τόσο σε διεθνές, όσο και σε ευρωπαϊκό επίπεδο, γεγονός που αντικατοπτρίζει την ανάγκη των περισσοτέρων χωρών να ανταποκριθούν στις ανάγκες των διαφορετικών εκπαιδευτικών πληθυσμών. Η παρούσα εργασία πραγματοποιήθηκε με στόχο τη διερεύνηση των πολιτικών εκπαιδευτικής συμπερίληψης των ατόμων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στην Ευρώπη. Η εστίαση δόθηκε σε ζητήματα που αφορούν στην εκπαιδευτική συμπερίληψη σε επίπεδο συστήματος, ενώ διερευνήθηκαν τρεις από τους παράγοντες οι οποίοι φαίνεται να παίζουν κεντρικό ρόλο στις προσπάθειες για εκπαιδευτική συμπερίληψη: η νομοθεσία, τα συστήματα χρηματοδότησης και η εκπαίδευση εκπαιδευτικών. Από τη συγκριτική μελέτη των ευρωπαϊκών χωρών φάνηκε ότι, ενώ η εκπαιδευτική συμπερίληψη αποτελεί ένα σημαντικό θέμα στον προγραμματισμό όλων των ευρωπαϊκών χωρών με τις περισσότερες χώρες να αντιμετωπίζουν παρόμοιες προκλήσεις, υπάρχει μεγάλη διαφοροποίηση μεταξύ των προσεγγίσεων που υιοθετούνται. Παράλληλα, διαφάνηκε η ανάγκη για μια από κοινού θεώρηση των προς εξέταση παραγόντων, για την υιοθέτηση ολιστικών πολιτικών, αλλά και μια συστημική αναμόρφωση, προκειμένου για την επιτυχή υλοποίησης της εκπαιδευτικής συμπερίληψης.
Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2014.

Electronic Thesis or Dissertation
Text

Ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
Εκπαιδευτική συμπερίληψη


Ελληνική γλώσσα

2015-01-07T08:36:53Z
2014


Πανεπιστήμιο Μακεδονίας




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.