Ο ρολος της μουσικής και της μουσικής εκπαίδευσης στην κοινωνική ένταξη εκ γενετής τυφλών ατόμων: μελέτη περίπτωσης ενός νέου εκ γενετής τυφλού μουσικού

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2019 (EL)

Ο ρολος της μουσικής και της μουσικής εκπαίδευσης στην κοινωνική ένταξη εκ γενετής τυφλών ατόμων: μελέτη περίπτωσης ενός νέου εκ γενετής τυφλού μουσικού

Χαραλάμπους, Βασιλική

Κόνιαρη, Δήμητρα
Τμήμα Μουσικής Επιστήμης & Τέχνης (ΠΕ)

Πτυχιακό Project--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2019.
Η παρούσα πτυχιακή εργασία μελετά μέσω ποιοτικής έρευνας, τον ρόλο που διαδραματίζει η μουσική, καθώς και η μουσική εκπαίδευση στη ζωή των εκ γενετής τυφλών ατόμων, στην καθημερινότητά τους και στην ενσωμάτωσή τους στην κοινωνία. Η εργασία χωρίζεται σε τρία μέρη. Το πρώτο μέρος αποτελεί το θεωρητικό μέρος της έρευνας, το δεύτερο μέρος αποτελεί το ερευνητικό κομμάτι και το τρίτο μέρος περιλαμβάνει τα συμπεράσματα που προέκυψαν. Με τη χρήση του ερευνητικού εργαλείου της ημιδομημένης συνέντευξης, μελετάται η περίπτωση ενός 22χρονου εκ γενετής τυφλού μουσικού από την Κύπρο. Τα ερωτήματα που χρησιμοποιήθηκαν είναι αυθεντικά και έχουν συνταχθεί από την αντίστοιχη βιβλιογραφία. Μέσα από τη συνέντευξη παρουσιάζονται οι απόψεις του για τον ρόλο της μουσικής και τη σημασία της μουσικής εκπαίδευσης στη ζωή των ατόμων με οπτική αναπηρία, οι προσωπικές του εμπειρίες από το μάθημα της μουσικής στο σχολείο και ο ρόλος που διαδραματίζει η μουσική στη ζωή του. Τα ευρήματα της έρευνας και τα συμπεράσματα που προέκυψαν από τη συνέντευξη παρουσιάζονται στο τελευταίο μέρος της εργασίας. Όπως παρατηρήθηκε και στη βιβλιογραφία, η ενασχόληση με τη μουσική και η εκμάθηση μουσικής αποτελούν συχνά αγαπημένες ασχολίες για τα άτομα με αναπηρίες όρασης. Μέσω της ενασχόλησης με τη μουσική, τα άτομα αυτά μπορούν να αποκτήσουν δεξιότητες σημαντικές για την προσωπική τους έκφραση, την ενίσχυση της αυτοπεποίθησής τους, την κοινωνική τους ενσωμάτωση και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής τους. Όμως, υπάρχουν πολλές δυσκολίες που έχουν να κάνουν κυρίως με την έλλειψη ενημέρωσης των εκπαιδευτικών μουσικής για τις διδακτικές στρατηγικές που είναι κατάλληλες για τις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες των ατόμων αυτών και για την απουσία κατάλληλων εκπαιδευτικών δομών, όπου τα άτομα με προβλήματα όρασης να μπορούν να εκπαιδευτούν και να μάθουν μουσική όπως εκείνα επιθυμούν.
Η βιβλιοθήκη διαθέτει αντίτυπο του project μόνο σε ηλεκτρονική μορφή.
PRO ΜΕΤ/7
Περιλαμβάνει βιβλιογραφικές αναφορές (σ. 65-72)

Bachelor's Degree Project

Μουσική εκπαίδευση
Οπτική αναπηρία
Μουσικός με οπτική αναπηρία


2019
2019-06-26T11:23:56Z


Πανεπιστήμιο Μακεδονίας

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 4.0 Διεθνές



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.