δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
This paper deals with the current unacceptable situation in Greek ’state Universities’, where the provision of tertiary education is permitted, by the Constitution, only to ‘public’ institutions, and faculty and administrators are civil servants and public officials respectively. Our argument is that once the removal of the state monopoly is effected, the educational community will allocate more effort towards education-related activities and less effort towards rent protection; at the same time, it will accept a new equilibrium in which education-related activities are rewarded more generously. Descriptive statistics concerning higher education performance confirm that today tertiary education in Greece resembles the textbook case of a monopoly.
(EN)
*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.
Βοηθείστε μας να κάνουμε καλύτερο το OpenArchives.gr.