Balancing the media budget, reach and frequency in marketing communications: a macro approach

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Σπουδαί - Journal of Economics and Business
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο



Balancing the media budget, reach and frequency in marketing communications: a macro approach (EL)
Balancing the media budget, reach and frequency in marketing communications: a macro approach (EN)

Kabak, Irwin W
Nebenzahl, Israel D.
Σιώμκος, Γεώργιος Ι.

A macro model for the balancing of the media budget, reach and frequency in marketing communications is presented. The model is solved for optimal policies under four distinct decision environment scenarios. The first scenario assumes that the media budget is given and the objective is to optimize the balance between reach and frequency. The second assumes that frequency is fixed and the objective is to select the optimal budget and the corresponding reach. In the third scenario it is assumed that management did not make prior commitments and the objective is, therefore, to optimize the media budget and the balance between reach and frequency. In the last scenario, the case of fixed reach with the objective of selecting the optimal budget and frequency levels is considered. Numerical examples are utilized throughout the discussion to demonstrate how the suggested model may be applied. (EN)

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

Μακροοικονομία (EL)
Μάρκετινγκ (EL)
Πολιτική της επικοινωνίας (EL)
Communications policy (EN)
Macroeconomics (EN)
Marketing (EN)


Σπουδαί - Journal of Economics and Business

Αγγλική γλώσσα

1990-01-01


University of Piraeus (EN)

1105-8919
2241-424X
SPOUDAI - Journal of Economics and Business; Vol 40, No 1-4 (1990); 3-26 (EN)

Copyright (c) 1990 SPOUDAI - Journal of Economics and Business (EN)



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.