Ν. Καζαντζάκη: Όφις καί Κρίνο: Κείμενο και Διακείμενο

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2017 (EL)

Ν. Καζαντζάκη: Όφις καί Κρίνο: Κείμενο και Διακείμενο (EL)
Kazantzakis’ Serpent and Lily and Symbolism: Text and Texture (EN)

Poulakidas, Andreas K.

Στο πρωτόλειο έργο του "Οφις και Κρίνο (1906) διαφαίνονται οι νέες διανοητικές και αισθητικές κατευθύνσεις του νεανικού Καζαντζάκη προς τον Συμβολισμό. Συγκεκριμένα η μελέτη αυτή ερευνά το ενδιαφέρον του για τους Συμβολιστές καλλιτέχνες κατά τα τέλη του 19ου αιώνα (Mucha, Lucien Levy- Dhurmer, Böcklin, Monch, και άλλους). Επί πλέον η παρακμάζουσα Βυζαντινή Ορθοδοξία αντηχεί παράλληλα και αντανακλά την πνευματική ανάπτυξη του Καζαντζάκη, συνταυτιζόμενη με το πνεύμα και την ροπή του Συμβολισμού. Ο πρωταγωνιστής του "Οφις χαί Κρίνο καλλιεργεί τον θρησκευτικό μηδενισμό του Καζαντζάκη, ο οποίος εξαπλουται μεταγενέστερα στα υπόλοιπα έργα του όπως η αρρώστεια του αιώνος εφ' όσον ο άνθρωπος υπάρχει άνευ Θεού και ελπίδος. (EL)

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Σύγκριση

Αγγλική γλώσσα

2017-01-31


Ελληνική Εταιρεία Γενικής και Συγκριτικής Γραμματολογίας (GCLA) (EL)

1105-1361
2241-1941
Σύγκριση; Τόμ. 8 (1997); 7-21 (EL)
Comparison; Vol. 8 (1997); 7-21 (EN)

Copyright (c) 2016 Andreas K. Poulakidas (EN)



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.