Επιχειρηματικότητα και καινοτομία στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Μελέτη περίπτωσης: Η ίδρυση εστιατορίου με βιολογικό μενού

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2012 (EL)
Επιχειρηματικότητα και καινοτομία στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Μελέτη περίπτωσης: Η ίδρυση εστιατορίου με βιολογικό μενού (EL)

Αλεξανδρή, Κωνσταντίνα (EL)

Καχριμάνη, Μαρία (EL)
Τ.Ε.Ι. Ηπείρου (EL)
N/A (EN)

Το θέμα με το οποίο ασχολείται η παρακάτω πτυχιακή εργασία είναι η Επιχειρηματικότητα και η Καινοτομία στις Μικρομεσαίες επιχειρήσεις, καθώς επίσης και η μελέτη περίπτωσης ίδρυσης εστιατορίου με βιολογικό μενού. Η εργασία χωρίζεται σε δύο μέρη , στο πρώτο μέρος βρίσκεται το θεωρητικό κομμάτι στο οποίο γίνεται μια αναφορά στις έννοιες της επιχειρηματικότητας, της καινοτομίας και των μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Στο πρώτο κεφάλαιο του Α’ ΜΕΡΟΥΣ της εργασίας διατυπώνεται η έννοια της επιχειρηματικότητας και παραθέτονται στατιστικά στοιχεία από το Παγκόσμιο Παρατηρητήριο Επιχειρηματικότητας- Global Entrepreneurship Monitor όσον αφορά τους δείκτες επιχειρηματικότητας, τα κίνητρα της επιχειρηματικής δραστηριότητας, ποια είναι τα ποιοτικά και δημογραφικά χαρακτηριστικά αυτής, τέλος κλείνοντας το πρώτο κεφάλαιο γίνεται μια αναφορά στις επιπτώσεις της κρίσης στην επιχειρηματικότητα. Στο δεύτερο κεφάλαιο ακολουθεί η ανάπτυξη της έννοιας της καινοτομίας και πως αυτή συνδέεται με την επιχειρηματικότητα σύμφωνα με διάφορους ερευνητές και μελετητές. Δίνονται οι ορισμοί και οι τύποι, οι κατηγορίες και οι διαστάσεις της καινοτομίας, καθώς επίσης ξεκαθαρίζεται τι δεν είναι καινοτομία. Στη συνέχεια γίνεται μια αναφορά στις οικονομικές θεωρίες όπως τις συναντά κανείς στα δεδομένα της διεθνούς βιβλιογραφίας, τέλος το παρόν κεφάλαιο κλείνει παρουσιάζοντας τις Κοινοτικές απογραφές της καινοτομίας στην Ελλάδα για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Στη συνέχεια ακολουθεί το τρίτο κεφάλαιο στο οποίο ορίζεται τι ακριβώς είναι μια μικρομεσαία επιχείρηση (ΜΜΕ) και προσδιορίζονται τα πλέον σημαντικά χαρακτηριστικά της. Στο παρόν κεφάλαιο διατυπώνονται οι διάφοροι ορισμοί και τύποι των μικρομεσαίων επιχειρήσεων από την επιτροπή Bolton μέχρι τον ενιαίο ορισμό της Ευρωπαϊκής Ένωσης το 2001. Επιπλέον διερευνώνται και τα χαρακτηριστικά των ΜΜΕ όπως για παράδειγμα το στυλ διοίκησης και οι διάφορες μορφές μάνατζμεντ, ο ρόλος που διαδραματίζουν οι επιχειρηματίες και επίσης οι επιχειρησιακοί περιορισμοί τους. Στο Β’ ΜΕΡΟΣ της εργασίας ακολουθεί η μελέτη περίπτωσης για την ίδρυση του εστιατορίου με το βιολογικό μενού. Η επιχείρηση η οποία θα δημιουργηθεί ανήκει στον ευρύτερο κλάδο των επιχειρήσεων τροφίμων και ειδικότερα στον κλάδο των εστιατορίων και θα βασίζεται εξ’ ολοκλήρου στα βιολογικά προϊόντα. Αυτή η ιδέα προέκυψε από την αισθητή μετακίνηση των καταναλωτών προς τις βιολογικές τροφές και τα λοιπά βιολογικά παράγωγα. Γι’ αυτό τον λόγο επιλέχτηκε να διαμορφωθεί ένα εστιατόριο με όσο το δυνατόν πιο υγιεινές συνθήκες και χρησιμοποιώντας μόνο βιολογικά προϊόντα και αγνά υλικά, παρέχοντας τα κατάλληλα γεύματα για όλους όσους αναζητούν την ποιότητα και την γεύση στο φαγητό τους παράλληλα με τον σεβασμό προς το περιβάλλον. Οι πελάτες του εστιατορίου «Ευ ζείν» θα μπορούν να ευχαριστηθούν το φαγητό τους χωρίς τύψεις και φόβο για το τι τρώνε αφού θα πιστοποιείται η βιολογική προέλευση των Α’ υλών που θα χρησιμοποιούνται στο εστιατόριο. Στο πρώτο κεφάλαιο του δεύτερου μέρους της εργασίας, γίνεται μια σύντομη αναφορά στα βιολογικά προϊόντα και στα χαρακτηριστικά αυτών, δίνονται οι ορισμοί της βιολογικής γεωργίας- καλλιέργειας και της βιολογικής κτηνοτροφίας, καθώς επίσης γίνεται και μια ιστορική αναδρομή στο πως ξεκίνησε η ανάπτυξη των βιολογικών προϊόντων στην Ελλάδα. Επιπλέον, αναλύεται η συμπεριφορά των καταναλωτών οι οποίοι την τελευταία δεκαετία αναζητούν όλο και περισσότερο τα προϊόντα που καταναλώνουν να έχουν πιστοποίηση ότι παράγονται υπό τις κατάλληλες συνθήκες ώστε να μην αλλοιώνεται η βιολογική τους υπόσταση. Στο δεύτερο κεφάλαιο, γίνεται μια λεπτομερής περιγραφή της επιχείρησης. Το κεφάλαιο χωρίζεται στην περιγραφή της επιχείρησης, τα προϊόντα που θα προσφέρονται και η επιλογή του τόπου εγκατάστασης του εστιατορίου καθώς και οι παράγοντες επιλογής αυτού. Στο κεφάλαιο αυτό αναφέρονται και οι στόχοι της επιχείρησης οι οποίοι χωρίζονται σε βραχυπρόθεσμους και μακροπρόθεσμους.. Στο τρίτο κεφάλαιο, περιέχεται μια απλή και περιεκτική εξωτερική ανάλυση της επιχείρησης η οποία περιλαμβάνει την εξέταση όλων των παραγόντων εκτός επιχείρησης. Παρουσιάζεται μια μικρή ανάλυση καταναλωτή και ανταγωνισμού για να προσδιοριστεί σε ποιους καταναλωτές θα απευθύνεται η επιχείρηση, ποιοι είναι οι υπάρχοντες ανταγωνιστές και οι μελλοντικοί που μπορεί να υπάρξουν. Ακόμη, γίνεται και η ανάλυση S.W.O.T. της επιχείρησης για να εντοπισθούν τα δυνατά και αδύνατα σημεία όπως και οι ευκαιρίες και οι απειλές που βρίσκονται στο εσωτερικό και εξωτερικό περιβάλλον της. Επιπρόσθετα, στο παρόν κεφάλαιο αναλύεται το πώς πρέπει να αναπτυχθούν οι μελλοντικές στρατηγικές και τα πλάνα της επιχείρησης. Στο τέταρτο και τελευταίο κεφάλαιο της εργασίας, βρίσκεται το χρηματοοικονομικό μέρος του επιχειρηματικού σχεδίου (για την δημιουργία και υλοποίηση του εστιατορίου) που είναι εξίσου κομβικό σημείο της γενικότερης σχεδιαστικής διαδικασίας. Σ’ αυτό το κεφάλαιο παρατίθενται με ρεαλιστικές προβλέψεις τα κέρδη του εστιατορίου στο πρώτο χρόνο λειτουργίας του. Επιπλέον γίνεται και η αποτίμηση του επιχειρηματικού σχεδίου με την μέθοδο αποτίμησης της καθαρής παρούσας αξίας η οποία θα δείξει αν συμφέρει να υλοποιηθεί η επένδυση ή όχι. (EL)

bachelorThesis

Επιχειρησιακή καινοτομία (EN)
Διοίκηση επιχειρήσεων (EN)
Καινοτομία (EN)

Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα (ΤΕΙ) Ηπείρου (EL)
Technological Educational Institution of Epirus (EN)

Ελληνική γλώσσα

2012


Τ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας, Τμήμα Χρηματοοικονομικής και Ελεγκτικής (EL)



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.