The time course of implicit and explicit concept learning

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ολυμπιάς
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2012 (EL)

The time course of implicit and explicit concept learning (EL)

Ζιώρη, Ελένη (EL)

Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Φιλοσοφική Σχολή. Τμήμα Φιλοσοφίας Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας (EL)
Ζιώρη, Ελένη (EL)

The present experiment investigated the development of implicit and explicit knowledge during concept learning. According to Cleeremans and Jimenez (2002), the content of a representation can be conscious only when the representation is of a sufficiently good quality; on this theory, increasing explicit and decreasing implicit knowledge might be expected with training. The view that implicit knowledge arises from compilation of explicit knowledge makes the opposite prediction. The present research tested these possibilities using subjective measures based on confidence ratings. One group of participants was presented with blocks of category exemplars that activated prior knowledge, whereas another group was presented with blocks of categories that did not elicit any useful prior knowledge. The results showed that, irrespective of the knowledge group participants were allocated to, explicit knowledge increased over the course of learning, whereas implicit knowledge either stayed the same or decreased, consistent with Cleeremans and Jimenez's prediction. (EL)


Conscious Cogn (EL)

Αγγλική γλώσσα

2012





*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.