Διδακτικός σχεδιασμός για την προσέγγιση "κοινωνικών αξιών" απο μαθητές προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας στο πλαίσιο των εναλλακτικών διδακτικών προγραμμάτων

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ολυμπιάς
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2013 (EL)

Διδακτικός σχεδιασμός για την προσέγγιση "κοινωνικών αξιών" απο μαθητές προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας στο πλαίσιο των εναλλακτικών διδακτικών προγραμμάτων (EL)

Καραβίδα, Μαρία (EL)

Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων / Σχολή Επιστημών Αγωγής / Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης (EL)
Φύκαρης, Ιωάννης (EL)
Καραβίδα, Μαρία (EL)
Σακελλαρίου, Μαρία

Εστιακό κέντρο της παρούσας εργασίας αποτελεί η ανάλυση, ανάπτυξη και προώθηση των κοινωνικών αξιών κατά τη διδακτική πράξη, σε μαθητές προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας. Παράλληλα, εξετάζεται η δυνατότητα αξιοποίησης των εκπαιδευτικών και διδακτικών παραμέτρων που χρησιμοποιεί η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση στο γενικότερο πλαίσιο των εναλλακτικών διδακτικών προγραμμάτων. Επίσης, διερευνάται ο βαθμός ανάδειξης των κοινωνικών αξιών στο Νέο Πρόγραμμα Σπουδών προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας στα ελληνικά σχολεία. Ειδικότερα, μελετώνται τα επιστημονικά πεδία «Προσωπική & Κοινωνική Ανάπτυξη» και «Περιβάλλον & Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη». Επίσης, ερευνάται ο τρόπος προσέγγισής τους μέσω των διάφορων στρατηγικών διδασκαλίας, οι οποίες αξιοποιούνται στα πλαίσια του συγκεκριμένου προγράμματος. Υπό το πρίσμα αυτό, δομήθηκαν τέσσερις διδακτικοί σχεδιασμοί, οι οποίοι επιδιώκουν τη διδασκαλία των κοινωνικών αξιών στους μαθητές προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας. Η εργασία αποτελείται από δύο μέρη: το πρώτο μέρος στοχεύει στη θεωρητική τεκμηρίωση της δόμησης των διδακτικών σχεδιασμών ενώ, στο δεύτερο μέρος παρουσιάζονται εκτενώς οι δομηθέντες διδακτικοί σχεδιασμοί για την προσέγγιση των κοινωνικών αξιών από μαθητές της συγκεκριμένης ηλικίας. Από τη θεωρητική προσέγγιση διαπιστώθηκε ότι υπάρχουν σημαντικές δυνατότητες προώθησης των κοινωνικών αξιών κατά τη διδακτική διαδικασία, αν και παρατηρείται σχετική δυσκολία στην αποσαφήνιση και τον εννοιολογικό προσδιορισμό τους. Γεγονός που προκύπτει από τις ταχύτατες κοινωνικές εξελίξεις και τις συνέπειές τους στο περιβάλλον, καθώς και από τον πλουραλισμό αξιών πολυπολιτισμικού χαρακτήρα που χαρακτηρίζουν τις σύγχρονες κοινωνίες ενώ, από την πιλοτική τους εφαρμογή επισημαίνεται η ανάγκη της ενεργητικής και βιωματικής οργάνωσης της διδακτικής πράξης από τον εκπαιδευτικό, ώστε να επιτευχθεί η δυναμική παρώθηση των μαθητών προς την απόκτηση ικανοτήτων και δεξιοτήτων τόσο εντοπισμού και κατανόησης των κοινωνικών αξιών, όσο και ενεργοποίησής τους προς τη βελτίωση και τη λειτουργική εφαρμογή τους στην καθημερινή δραστηριοποίησή τους.

masterThesis

- (EL)


Ελληνική γλώσσα

2013


Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων / Σχολή Επιστημών Αγωγής / Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης (EL)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.