Οικονομικοί πόροι-δαπάνες και ανάπτυξη της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην περιφέρεια Ηπείρου

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ολυμπιάς
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2009 (EL)

Οικονομικοί πόροι-δαπάνες και ανάπτυξη της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην περιφέρεια Ηπείρου (EL)

Γεωργόπουλος, Ιωάννης (EL)

Γεωργόπουλος, Ιωάννης (EL)
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Φιλοσοφική Τμήμα Φιλοσοφίας Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας Τομέας Παιδαγωγικής (EL)
Γκοτοβός, Αθανάσιος (EL)
-

Η υποστήριξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας απαιτεί τη διάθεση πόρων σημαντικού ύψους με αποτελεσματικό τρόπο. Σκοπός της έρευνας η διερεύνηση της σχέσης μεταξύ της οργάνωσης, διοίκησης και λήψης αποφάσεων στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση και της λειτουργίας της χρηματοδότησης των σχολικών μονάδων στην Περιφέρεια της Ηπείρου. Αντικείμενο της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση ορισμένων βασικών παραμέτρων του θέματος που συνοψίζονται σε δύο άξονες: 2 Ο πρώτος άξονας συνδέεται με το εάν και σε ποιο βαθμό γίνεται επαρκής χρηματοδότηση στη δημόσια Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ώστε να διασφαλίζονται από πλευράς ποσότητας και ποιότητας η υλικοτεχνική υποδομή, το ανθρώπινο δυναμικό αλλά και η χρηματοδότηση για λειτουργικές δαπάνες, στοιχεία απαραίτητα για την υποστήριξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας. 2 Ο δεύτερος άξονας εστιάζεται στον τρόπο επιλογής των αναγκών που θα καλυφθούν, στα κριτήρια κατανομής των πόρων, στον τρόπο, στις διαδικασίες και στις συνθήκες κάτω από τις οποίες γίνεται η λήψη των αποφάσεων καθώς και στον τρόπο παρακολούθησης των εσόδων και των δαπανών. Γίνεται επίσης διερεύνηση των στοιχείων που αφορούν διαφορετική αντιμετώπιση (π.χ. άνιση κατανομή των πόρων) σε σχολικές μονάδες ανά νομό και είδος περιοχής, την ύπαρξη ή όχι αποτελεσματικού τρόπου παρακολούθησης-συντονισμού και την ανάγκη βελτίωσης στον τρόπο λήψης των αποφάσεων ως προς τη χορήγηση των πόρων και τον καθορισμό των προτεραιοτήτων. Χρησιμοποιήθηκε η μέθοδος της επισκόπησης σε δύο επίπεδα: 1) Συλλογή και ανάλυση τεκμηρίων που αναφέρονται στο θεσμικό πλαίσιο οργάνωσης-διοίκησης και χρηματοδότησης της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης συνολικά και σε επίπεδο σχολικής μονάδας. 2) Εμπειρική έρευνα στις σχολικές μονάδες Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της περιφέρειας Ηπείρου Ορισμένα από τα συμπεράσματα της έρευνας είναι τα εξής: · Τα υποσυστήματα που λειτουργούν στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα και επηρεάζουν τη λειτουργία του έχουν σε αρκετές περιπτώσεις, χαλαρή σύζευξη και υπάρχει συγκυριακή προσέγγιση στον τρόπο αντιμετώπισης των ζητημάτων. · Η σχολική μονάδα δεν μπορεί να θέτει η ίδια την προτεραιότητα ικανοποίησης των αναγκών της. · Η αξιολόγηση και η επιλογή των αναγκών που θα καλυφθούν σε επίπεδο υλικοτεχνικής υποδομής, γίνονται κεντρικά, χωρίς αξιόπιστες πληροφορίες. · Διαπιστώνεται ανεπαρκής κάλυψη των αναγκών των σχολικών μονάδων σε υλικοτεχνική υποδομή και εξοπλισμό. · Η χρηματοδότηση των σχολικών μονάδων είναι ανεπαρκής. · Είναι σχεδόν ανύπαρκτη η κάλυψη των αναγκών σε λοιπό παιδαγωγικό προσωπικό (ψυχολόγοι, ιατροί κ.τ.λ.). · Απουσιάζει ένας μηχανισμός διαρκούς καταγραφής, κοστολόγησης, επεξεργασίας, αξιολόγησης και καθορισμού προτεραιοτήτων κάλυψης αναγκών των σχολικών μονάδων σε υλικοτεχνική υποδομή, σε εθνικό και τοπικό επίπεδο. · Προκύπτει ανάγκη βελτίωσης στον τρόπο λήψης των αποφάσεων ως προς τη χορήγηση των πόρων και τον καθορισμό των προτεραιοτήτων. (EL)

doctoralThesis

Εκπαίδευση, Δευτεροβάθμια -Χρηματοδότηση (EL)
Εκπαίδευση, Δευτεροβάθμια - Έσοδα (EL)


Ελληνική γλώσσα

2009


Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Φιλοσοφική Τμήμα Φιλοσοφίας Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας Τομέας Παιδαγωγικής (EL)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.