Acid-base equilibria, Part I: Upper secondary students"™ misconceptions and difficulties

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ολυμπιάς
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο



Acid-base equilibria, Part I: Upper secondary students"™ misconceptions and difficulties (EN)

Demerouti, M. (EN)

Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Θετικών Επιστημών. Τμήμα Χημείας (EL)
Demerouti, M. (EN)

Although several aspects of acid-base chemistry have been treated in the science education literature, a number of issues concerning acid-base equilibria have received little attention. In this paper, the misconceptions of a sample of twelfth-grade Greek students on the subject of acid-base equilibria are explored. Students"™ misconceptions and difficulties in understanding and applying the relevant concepts were categorized into seven categories: (a) dissociation and ionization, (b) definition of BrΓΈnsted-Lowry acids and bases, (c) ionic equilibria, (d) acid-base neutralization, (e) pH, (f) buffer solutions, and (g) degree of ionization. (EN)

Research in Teaching and Learning (EN)

Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων (EL)
University of Ioannina (EN)

The Chemical Educator (EN)

Αγγλική γλώσσα

2004




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.