Students"™ errors in solving numerical chemical-equilibrium problems

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ολυμπιάς
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2002 (EL)

Students"™ errors in solving numerical chemical-equilibrium problems (EN)

Kousathana, M. (EN)

Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Θετικών Επιστημών. Τμήμα Χημείας (EL)
Kousathana, M. (EN)

Chemical-equilibrium problems are among the most important and at the same time most complex and difficult general-chemistry problems. In this paper, errors made by the students, while solving such problems, are discussed. These errors are of two kinds: (i) Β‘randomΒ’ errors caused by hastiness, or by thoughtlessness, or by an overload of working memory, or by field dependence or a combination of the above factors. (ii) Β‘systematicΒ’ errors that are caused by misconception(s) or by a difficulty in understanding of the underlying theory, concepts, or processes. Students in their final upper-secondary school year (age 17-18), attending an elective chemistry course, participated (N = 120-148, depending on the question). The errors that were detected were categorised into five categories: (1) the equilibrium constant; (2) stoichiometry; (3) heterogeneous equilibria; (4) the direction of a reaction which is not at equilibrium (the disturbance of the chemical equilibrium); (5) gas equilibria and the ideal-gas law. (EN)

problem solving (EN)


Chemistry Education Research and Practice (EN)

Αγγλική γλώσσα

2002


Royal Society of Chemistry (EN)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.