Toggle navigation
Αναζήτηση
Πλοήγηση
ΕΚΤ τύποι τεκμηρίων
Φορείς
Συλλογές
Διαλειτουργικότητα
Σχετικά
Το έργο
Οδηγίες για αναζήτηση & πλοήγηση
Για φορείς
Ένταξη συλλογών
Προδιαγραφές ένταξης
Φόρμα εκδήλωσης ενδιαφέροντος
Επικοινωνία
ΕΛ
•
EN
Σε όλα τα πεδία
Θέμα
Τύπος τεκμηρίου
Γεωγραφική κάλυψη
Τίτλος
Δημιουργός/συντελεστής
×
+
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελληνικου Ανοικτού Πανεπιστημίου
Αναζήτηση
Καθαρισμός
Βοήθεια
Φίλτρα αποτελεσμάτων
Καθαρισμός
ΕΚΤ τύπος τεκμηρίου
Διπλωματική εργασία
(1.173)
Μεταπτυχιακή εργασία
(85)
Κινούμενη εικόνα / Βίντεο
(8)
Χρονολογία
2015 - 2019
(335)
2010 - 2014
(388)
2005 - 2009
(483)
Γλώσσα
Αγγλική γλώσσα
(1.160)
Ελληνική γλώσσα
(891)
Ισπανική γλώσσα
(1)
Φορέας / συλλογή
Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
(1.206)
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελληνικου Ανοικτού Πανεπιστημίου
(1.206)
Επιμέρους συλλογή
Μεταπτυχιακή Ειδίκευση Καθηγητών Αγγλικής Γλώσσας (ΑΓΓ)
(1.206)
ΑΓΓ52 Διδασκαλία Δεξιοτήτων για την Κατανόηση και Παραγωγή του Γραπτού και Προφορικού Λόγου στην Αγγλική Γλώσσα
(8)
ΑΓΓ67 Η Διδασκαλία της Αγγλικής Γλώσσας σε Παιδιά
(4)
ΑΓΓ68 Η Διδασκαλία της Αγγλικής Γλώσσας για Ειδικούς Σκοπούς
(4)
Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών (Σ.Α.Σ.)
(1.206)
Τύπος τεκμηρίου
Video
(8)
Άλλο - Other
(2)
Διπλωματική εργασία
(845)
Διπλωματική Εργασία / Postgraduate Dissertation
(85)
Διπλωματική Εργασία / Thesis
(241)
Διπλωματική Εργασία - Thesis
(2)
Θέμα
21st century Learning
(1)
21st century skills
(6)
21st Century Skills, δεξιότητες του 21ου αιώνα
(1)
5th Grade Coursebook
(1)
7
(1)
A2 level
(3)
academic achievement
(1)
ACCEPTABILITY
(1)
Acculturating Individuals – Άτομα που ενσωματώνονται πολιτισμικά Cultural Assimilation – Πολιτισμική Αφομοίωση Cultural Diversity - Πολιτιστική Πολυμορφία Cultural Heterogeneity – Πολιτιστική Ανομοιογένεια Cultural Identity – Πολιτιστική Ταυτότητα Culturally Inclusive/Responsive Practices - Πολιτιστικά Συμπεριληπτικές Πρακτικές Cultural Integration - Πολιτιστική Ένταξη/Ενσωμάτωση Cultural Perspective – Πολιτιστική Διάσταση/Αντίληψη Cultural Pluralism – Πολιτιστικός Πλουραλισμός Cultural Resources – Πολιτιστικοί Πόροι Culturally Distinctive/Diverse – Πολιτιστικά Ιδιαίτερος Culturally Responsive Teaching/Education - Πολιτιστικά Συμπεριληπτική Διδασκαλία/Εκπαίδευση Dominant Culture/Society – Κυρίαρχος πολιτισμός/ Κρατούσα Κοινωνία Dominant/Majority Students – Μαθητές Πλειονότητας EFL Classroom – Αγγλική Τάξη Ethnic Diversity – Εθνοτική Πολυμορφία Familiarisation – Εξοικείωση/Γνωριμία Home Culture/Language – Πολιτισμός/Γλώσσα της Χώρας Καταγωγής Host Country/Society – Χώρα/Κοινωνία Υποδοχής Host Culture – Πολιτισμός της Χώρας Υποδοχής Immigrant/Minority Students – Μαθητές Μειονοτήτων Majority Population - Εγγενής Πληθυσμός Mainstream Culture/ Society - Κυρίαρχος πολιτισμός/ Κρατούσα Κοινωνία Minority Population - Μειονοτικός Πληθυσμός Multiculturalism - Πολυπολιτισμικότητα Multicultural Milieu/Context – Πολυπολιτισμικό Πλαίσιο Receiving Society - Κοινωνία Υποδοχής
(1)
Achievement goals
(1)
Action research
(2)
Action Research, Speaking, Role-playing, teacher training, EFL classroom, primary school, curriculum, innovation, lesson plans, quantitative and qualitative tools
(1)
adolescent learners
(1)
adolescent population
(1)
Adolescents
(1)
Adult Education
(3)
adult learner
(1)
adult learners
(1)
Alternative assessment
(4)
alternative assessment/ τρόποι εναλλακτικής αξιολόγησης
(1)
animated stories
(2)
Animated stories and songs
(1)
Animations
(1)
anxiety regulation teaching techniques
(1)
approaches
(1)
ARCS model
(1)
Art History
(1)
article
(1)
ASD
(1)
Asperger Syndrome
(1)
assessment
(2)
assessment culture
(1)
assessment literacy
(1)
Assignment feedback
(1)
attitudes
(2)
attitudes and views/στάσεις και απόψεις
(1)
ATTITUDE TOWARDS READING
(1)
attitude και στάση
(1)
Audiobooks
(1)
authentic assessment
(1)
authentic input
(1)
Authentic material
(1)
Authentic Materials
(1)
autonomy
(5)
B1 level
(1)
behaviour management
(1)
beliefs
(1)
Blended Learning
(4)
blog
(1)
blog, writing, ‘nodes’ of learning, online communities, intercultural awareness, new literacies, connectivism, situated learning, digital ethics.
(1)
blog/ ιστολόγιο
(1)
blog community
(1)
blogs
(1)
Blogs, social media, Web 2.0 tools, e-portfolio, assessment, higher order thinking skills, constructivism, reflection, critical thinking, metacognition
(1)
Board games
(1)
B SENIOR LEVEL
(1)
burnout επαγγελματική εξουθένωση
(1)
caillou
(1)
CALL
(2)
CALL, LMS, Moodle, teachers’ attitudes, secondary education
(1)
cartoon viewing
(1)
case study
(2)
C-bound approach
(1)
CEF Professional Profiles
(1)
CEFR
(3)
centers of lifelong learning
(1)
Centres of Foreign Language (CFL)
(1)
Checklist
(1)
chefs
(1)
Children's Rights
(1)
choking under pressure
(1)
classroom
(1)
classroom management
(1)
classroom observation checklists
(1)
CLIL
(3)
CLIL και Ολοκληρωμένη Εκμάθηση Περιεχομένου και Γλώσσας
(1)
CMC
(1)
CMC tool
(1)
code-switching
(1)
cognitive strategies
(2)
collaboration
(3)
collaboration και συνεργασία
(1)
collaborative learning
(3)
Collaborative writing
(2)
colour and reading in dyslexic young learners
(1)
Comenius European projects, Ευρωπαϊκά Προγράμματα Comenius
(1)
Communicative activities
(1)
communicative approach
(1)
communicative competence
(1)
communicative competence-επικοινωνιακή δεξιότητα
(1)
Communicative Language Teaching Approach
(3)
Community Literacy
(1)
Community of Inquiry Framework
(1)
community of support
(1)
compensatory strategy
(1)
comprehension strategies
(1)
Computer-Assisted Language Learning
(1)
COMPUTER- ASSISTED LANGUAGE LEARNING
(1)
Computer Assisted Language Learning (CALL)
(1)
computer-based reading
(1)
COMPUTER GAMES, VOCABULARY DEVELOPMENT, YOUNG LEARNERS, MEMORY, DYSLEXIA
(1)
Computer literacy, Τεχνολογικός Γραμματισμός
(1)
CONCEPTIONS
(1)
conjunctive strategy
(1)
constraints
(1)
Constructivism
(2)
Constructivist learning
(1)
Content and Language Integrated Learning
(1)
content knowledge
(1)
Contextualized language instruction
(1)
contextualized task
(1)
Continuous Professional Development
(1)
Continuous Professional Development (CPD)
(1)
Continuous Professional development (CPD), Information and Communication Technology (ICT), lifelong learning, online professional development (OPD), self-direction, self-initiated professional development
(1)
Cooperative Learning
(1)
COURSEBOOK
(1)
COURSEBOOK EVALUATION
(1)
Course Design
(1)
Course Evaluation
(1)
Creative dispositions
(1)
Creative skills
(1)
creative writing
(3)
creativity
(3)
Critical Discourse Analysis
(1)
Critical literacy, Κριτικός Γραμματισμός
(1)
CRITICAL READING
(1)
Critical reflection
(1)
critical thinking
(1)
Cross-cultural literature
(1)
Cultural awareness
(1)
Cultural Dimensions Model
(1)
cultural diversity/πολιτισμική ετερότητα
(1)
Cultural elements
(1)
Cultural literacy
(1)
Culture
(2)
Curriculum
(1)
Curriculum Development
(1)
Curriculum guidelines
(1)
cut scores
(1)
decision-making
(1)
demotivation
(1)
DEPPS
(1)
Descriptive assessment
(1)
development
(1)
Development of oracy skills
(1)
dialogic feedback
(1)
differentiated instruction
(3)
Differentiated Instruction, Readiness Level, Interests, Learning Profile, Writing Skills, Attitude, Motivation, Collaborative Skills, Process Writing, Action Research
(1)
Differentiated Instruction, Tomlinson, Process, Content, Product, Learning Environment, assessment, New teaching method, new teaching approach, learning stations, learning contracts, interest centers, graphic organizers, manipulatives, multiple intelligence theory, students' diversity, humanistic education, training programms, seminars, administrative support, lack of fund, lack of time, curriculum, learning objectives etc
(1)
Differentiated Instruction, Vocabulary, Primary School
(1)
Differentiated Instruction – Διαφοροποιημένη Διδασκαλία
(1)
Differentiated teaching /Διαφοροποιημένη διδασκαλία
(1)
Differentiation
(1)
differentiation,reading strategies, young learners
(1)
Differentiation – Διαφοροποίηση
(1)
Digital Citizenship
(1)
digital era
(1)
Digital Game Based Language Learning
(1)
Digital Gaming
(1)
digital literacies
(1)
digital literacy
(1)
Digital literacy, Ψηφιακός Γραμματισμός
(1)
Digital natives
(2)
Digital Storytelling
(3)
Digital Storytelling - Ψηφιακή Αφήγηση ιστοριών
(1)
digital writing
(1)
discipline management
(1)
distance education
(1)
distance learning
(3)
distance learning/εξ αποστάσεως εκπαίδευση
(1)
Drama, Oracy, Greek State Primary Schools
(1)
Drama education, vocabulary acquisition, EFL
(1)
Duolingo application
(1)
dyslexia
(5)
EAP
(1)
eBooks
(1)
E-books-ηλεκτρονικά βιβλία
(1)
ECCE
(1)
Education
(1)
Educational technologies
(1)
Educational technology
(1)
Educational technology, New literacies, Digital literacies, Digital templates.
(1)
Educational Tool
(1)
Effective learning
(1)
Effectiveness
(1)
EFL
(7)
EFL (English as a Foreign Language)
(1)
EFL learners
(1)
EFL listening and speaking
(1)
EFL state school teachers
(1)
EFL students
(1)
EFL teacher education
(1)
EFL teachers
(1)
EFL teachers, teacher education, teacher training, teacher development, INSET programmes, teachers' needs, reflection, teacher change
(1)
EFL teachers, teaching refugees, INSET programs, preparedness, cultural awareness
(1)
EFL TEACHERS' KNOWLEDGE
(1)
EFL TEACHERS' TRAINING
(1)
EFL teachers Καθηγητές αγγλικής γλώσσας
(1)
EFL teaching/learning
(1)
EFL textbooks
(1)
E-learning
(1)
E-learning, Adult learners, Interaction Platform, Educational Technology
(1)
ELECTRONIC STORYBOOK
(1)
ELECTRONIC STORYBOOKS
(1)
ELF
(1)
e-literacies
(1)
e-mail
(1)
Emotional Intelligence
(1)
emotion regulation management
(1)
Emotions
(1)
engagement
(1)
ENGAGEMENT IN/WITH
(1)
English
(1)
English, labour – professional mobility, Europe 2020
(1)
English as a Foreign Language
(1)
English as a Foreign Language (EFL) teachers,
(1)
english as a lingua franca
(1)
English for Specific Purposes
(1)
English language class
(1)
English Language Institutes
(1)
English Language Learning – Εκμάθηση της Αγγλικής Γλώσσας
(1)
English language teaching
(2)
English Language Teaching (ELT) – Διδασκαλία της Αγγλικής Γλώσσας
(1)
English Language Teaching - Διδασκαλία της Αγγλικής ως Ξένης Γλώσσας
(1)
English teaching/διδασκαλία αγγλικής
(1)
English-Αγγλικά
(1)
environmental structuring
(1)
EPAL
(1)
E-portolio/ Ατομικός φάκελος δεξιοτήτων
(1)
Erasmus+ European projects, Ευρωπαϊκά Προγράμματα Erasmus+
(1)
ESP
(3)
ESP, CEF Profiles, Pharmacy Assistants, teaching material
(1)
ESP, syllabus design, tertiary education, legal English, CEF professional profile
(1)
ESP textbook design
(1)
essay
(1)
eTwinning
(1)
EVALUATION
(4)
Evaluation,
(1)
EVALUATION OF READING MATERIALS, STRENGTHS, WEAKNESSES, SUGGESTIONS FOR IMPROVEMENT
(1)
exam classes
(1)
exams
(1)
experiences
(1)
Experiential Learning
(1)
experimentation
(1)
extensive reading, incidental vocabulary acquisition, graded readers, vocabulary learning strategies
(1)
Eκπαιδευση
(1)
facebook
(1)
Facebook closed group
(1)
factors
(1)
factors affecting language learning strategies
(1)
FCA
(1)
feedback
(2)
feedback/ανατροφοδότηση
(1)
Films
(1)
First and second Language Acquisition theories
(1)
FL classroom
(1)
flipped classroom
(1)
Flow Theory
(1)
fluency
(2)
Focus on Form
(1)
Foreign Language
(1)
Foreign language anxiety (FLA),
(1)
foreign language learning
(1)
formative
(1)
foundational literacies
(1)
Fun
(1)
Games, παιχνίδια
(1)
gamification-παιχνιδοποίηση
(1)
Gender
(2)
gender equality
(1)
General English
(1)
general senior high school
(1)
Genre Writing
(1)
genuine speech
(1)
Google Docs
(4)
Grammar
(2)
grammar, games
(1)
Graphic novels
(1)
Greece
(1)
Greek Educational context, Ελληνικό Εκπαιδευτικό Πλαίσιο
(1)
Greek EFL classroom
(1)
Greek EFL learners
(1)
Greek Junior High School
(1)
Higher Education
(1)
higher order thinking
(1)
high order thinking, Υψηλή Κριτική Σκέψη
(1)
High school
(1)
hotel accountants
(1)
HOTEL MANAGEMENT AND CATERING COURSE
(1)
HOU/ΕΑΠ
(1)
ICT
(1)
ICTs
(1)
imagination
(1)
Immersion Teaching Model
(1)
Imo
(1)
impact on learning
(1)
Implementation
(1)
Inclusive Education
(1)
informal professional development
(1)
Information and Communication Technology
(1)
Information and Communication Technology, Τεχνολογία της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας
(1)
Information and Communication Technology (ICT)
(1)
Information literacy, Πληροφοριακός Γραμματισμός
(1)
Information Literacy - Πληροφοριακός Εγραμματισμός
(1)
inquiry-based learning, active learners, characteristics, levels of learning, the IB primary years’ programme, challenges, misconceptions, teaching practice
(1)
inquiry-based learning, teaching practice, public sector, private sector, EFL education, student-based approach
(1)
In-service, EFL teachers
(1)
In-Service Teacher Training
(1)
In service training
(1)
In-service Training
(1)
INSET
(1)
Instrumentality
(1)
Integration
(1)
Integration of ICTs
(2)
Intelligence
(1)
INTENTION
(1)
interactive learning
(1)
Interactive learning, young learners, EFL
(1)
Interactive Whiteboard
(1)
Interactive whiteboards
(1)
Inter-cultural & intra-cultural awareness
(1)
Intercultural Awareness
(3)
Intercultural Communication Competence
(1)
Intercultural Communication Competence, Intercultural Sensitivity, Intercultural teacher/learner/approach
(1)
Intercultural communicative competence
(1)
Intercultural Competence
(1)
Intercultural Education
(1)
Intercultural Education, Communication, Awareness, Competence
(1)
intercultural education/διαπολιτισμική εκπαίδευση
(1)
interculturalism
(1)
Intercultural Sensitivity
(1)
Intercultural Sensitivity Questionnaire
(1)
Intercultural teaching
(2)
Internet
(1)
Internet, Διαδίκτυο
(1)
Interview
(1)
intrinsic motivation
(1)
investigation of needs
(1)
involvement και συμμετοχή
(1)
isolation
(1)
IWB
(1)
Junior High School
(1)
KPG
(1)
KPG EXAMS
(1)
L1
(1)
L1 use
(1)
L1 use in EFL classrooms, mother tongue
(1)
L2
(1)
L2 Motivational Self System, Κίνητρα
(1)
Language
(1)
Language acquisition
(1)
LANGUAGE CHUNKS
(1)
Language Immersion
(1)
Language learning strategies
(1)
Language Skills
(1)
learner attitudes
(2)
Learner autonomy
(1)
Learner autonomy- Αυτονομία του μαθητή
(1)
Learner-centeredness
(1)
LEARNERS' ERRORS
(1)
Learning by Design
(1)
LEARNING DIFFERENCES
(1)
Learning Process
(1)
lifelong learning
(4)
Linguistic development, teacher development, EFL school advisor, in-service teacher training
(1)
listening
(2)
LISTENING COMPREHENSION
(1)
Literature
(1)
Magic Book
(1)
MALL (Mobile Assisted Language Learning)
(1)
Massive Open Online Courses
(1)
MATERIAL DEVELOPMENT
(1)
MATERIAL EVALUATION
(1)
Media literacy
(1)
Media literacy, critical thinking, EFL, project-based learning, digital storytelling, materials development.
(1)
Media literacy, Διαμεσικός Γραμματισμός
(1)
Media Literacy - Μιντιακός Εγγραματισμός
(1)
MEDIATION
(2)
METACOGNITION
(1)
Metacognition, metacognitive strategies, reading comprehension, reading skills, social constructivism, reciprocal teaching, action research
(1)
Metacognitive awareness
(1)
methods
(2)
MI THEORY
(1)
Mixed-method
(1)
Monocultural Educational Environment
(1)
MOOCs Assessment Instrument
(1)
Moodle
(1)
Moodle, blended learning, Learning Management Systems, e-Learning, social constructivism, teacher development
(1)
Moodle, μικτή μάθηση, Συστήματα Διαχείρισης Μάθησης, ηλεκτρονική μάθηση, κοινωνικο-εποικοδομητισμός, εξέλιξη καθηγητών
(1)
MOTIVATING
(1)
motivation
(17)
MOTIVATION, TEACHER DEVELOPMENT,EFL CONTEXT,PROFESSIONAL DEVELOPMENT
(1)
Multiliteracies
(1)
Multiliteracies, Πολυγραμματισμοί
(1)
Multimedia
(1)
Multiple intelligences
(1)
Multiple Intelligences, differentiated instruction, primary school
(1)
Multiple Intelligence Theory
(1)
multisensory approach
(2)
Museum Guarding
(1)
Needs Analysis
(3)
New Literacies
(6)
New Literacies, Νέες Μορφές Εγγραμματισμού
(1)
New Literacies, Νέοι Γραμματισμοί
(1)
New Literacies - Nέοι Εγγραμματισμοί
(1)
New technologies, Νέες Τεχνολογίες
(1)
Norm-bound approach
(1)
Observation
(1)
Online Community
(1)
ONLINE COMMUNITY OF PRACTICE
(1)
Online Games
(1)
Online Press/ Διαδικτυακός Τύπος
(1)
online professional development
(2)
ONLINE READING STRATEGIES
(1)
Online Resources
(1)
ONLINE STORIES
(1)
Open Educational Resources
(1)
Oracy skills/ Ακουστικές και προφορικές δεξιότητες
(1)
Oμαδική συνθετική εργασία
(1)
Participation
(1)
PBL
(1)
PEAP
(1)
Pedagogical theories
(1)
Pedagogy 2.0
(1)
Peer-evaluation
(1)
peer feedback
(2)
Peer observation
(1)
Performance
(1)
Piloting
(1)
Pluriculturalism
(1)
Plurilingualism
(1)
portfolio
(2)
Preschool teachers
(1)
Pre-service, EFL teachers
(1)
Primary Education
(1)
Primary School
(3)
Prison Education
(1)
Private Language Institutions – Κέντρα Ξένων Γλωσσών
(1)
Private school
(1)
PRIVATE SECTOR
(1)
PROCESS APPROACH
(1)
process writing
(3)
Process writing, Sixth grade, Greek primary school, Young learners
(1)
professional development
(3)
Project-based framework
(1)
project-based learning
(2)
Project- Based Learning
(1)
Project Based Learning (PBL) / ερευνητική εργασία / βιωματική εργασία
(1)
Project work, Ερευνητική εργασία
(1)
Pronounciation
(1)
PUBLIC SECTOR
(1)
Qualitative approach
(1)
Quantitative Method
(1)
Questionnaire
(1)
Questionnaires
(1)
Race
(1)
Reading
(2)
READING COMPREHENSION
(2)
READING SKILL
(1)
Reading Skill,
(1)
reading skills
(5)
Reading skills and strategies-Δεξιότητες και στρατηγικές ανάγνωσης
(1)
reading strategies
(2)
Reading Strategies/ Στρατηγικές Ανάγνωσης
(1)
reflection
(4)
Refugees
(2)
Roma students
(1)
SCENARIOS
(1)
Second Language Acquisition
(1)
Second language teaching
(1)
Self-assessment
(1)
Self-reflection
(1)
self-regulated learning
(3)
Semiotics
(1)
Semi-structured interviews
(1)
Semi-structured interviews/ Ημι-δομημένες συνεντεύξεις
(1)
Senior High School
(1)
Sherlock
(1)
Situation-specific Anxiety
(1)
Skills
(1)
Skype
(1)
Social Anthropology
(1)
Social-constructivist Pedagogy
(1)
Social Networking Sites, Facebook, EFL instruction, teachers’ attitudes
(1)
Socio-constructivism
(1)
Softwares of coursebooks
(1)
Speaking
(1)
speaking skill
(2)
speaking skills
(3)
Speaking και Προφορική δεξιότητα
(1)
Special Educational Needs
(1)
SPECIAL EDUCATORS
(1)
SPSS
(2)
State-school context
(2)
STORIES
(1)
Story-based framework
(1)
Storybird
(1)
Storytelling, Digital Storytelling, Video, Speaking skills, young learners
(1)
strategies
(2)
strategy instruction
(2)
Student-Led Conferences
(1)
Student perceptions
(1)
Students' attitudes
(1)
Students’ attitudes
(1)
Suggestions on approaching teaching materials
(1)
Supplementary Material
(1)
Target Language
(1)
Task-Based Syllabus
(1)
TASK EVALUATION
(1)
TBL, PBL
(1)
Teacher assessment, objections, observation, professional development, questionnaire, interview
(1)
teacher development
(5)
TEACHER DEVELOPMENT AND GROWTH
(1)
teacher education
(5)
Teacher education, teacher training, in-service teacher training, teacher development
(1)
Teacher Efficacy
(1)
TEACHER EVALUATION
(1)
TEACHER PROFESSIONAL DEVELOPMENT
(1)
TEACHER RESEARCH
(1)
TEACHERS' BELIEFS
(1)
Teachers' perceptions
(1)
Teachers’ attitudes
(1)
Teachers’ attitudes, 21st century skills, New Literacies, Integration of ICTs, Social conventions of Internet, Multiple Intelligences
(1)
Teachers’ attitudes, Web 2.0 integration, Normalisation, 21st century skills, New Literacies, Cultural Pluralism
(1)
Teachers’ reflection
(1)
Teachers’ training
(1)
Teacher training
(2)
Teacher Training and Development programs
(1)
Teaching
(1)
Teaching English as a Foreign Language
(1)
Teaching English as Intercultural Communication
(1)
Teaching English to young learners
(1)
Teaching Methodology
(1)
TEACHING READING AND WRITING
(1)
Teaching Styles - Διδακτικό Στυλ
(1)
TECHNOLOGICAL EQUIPMENT
(1)
Technological Pedagogical Content Knowledge Framework(TPACK)
(1)
technology
(2)
Technology Acceptance Model(TAM)
(1)
TEFL
(1)
TESOL
(1)
Test Anxiety
(1)
Test-taking Strategies
(1)
textbook evaluation
(3)
The British Council
(1)
The ConBat project
(1)
Theory
(1)
Thinking skills
(1)
Think Teen 1 (Advanced)
(1)
Think Teen 1 (για προχωρημένους)
(1)
TL use
(1)
toolkit
(2)
Tourism Studies
(1)
Traditional Assessment
(1)
Traditional literacy, Παραδοσιακός Γραμματισμός
(1)
Traditional Test
(1)
Trait Emotional Intelligence
(1)
Transformative Learning Theory
(1)
Translanguaging
(1)
TV series
(1)
Ubiquitous Learning
(1)
VIBER
(1)
Video Creation
(1)
VIDEO GAMES
(1)
Video Hosting
(1)
Visual Literacy - Οπτικός Εγγραμματισμός
(1)
Vocabulary
(3)
Vocabulary acquisition
(2)
Vocabulary development
(1)
Vocabulary Persistence
(1)
VOCATIONAL EDUCATION
(1)
Vocational High Schools
(1)
Vocational Institutes
(1)
Vocational Training
(1)
Vocational Training and Lifelong Learning Centres
(1)
VOCATIONAL TRAINING INSTITUTES
(1)
VoiceThread
(1)
Web 2.0
(2)
Web 2.0 Applications and Training.
(1)
Web 2.0 Pedagogy
(2)
Web 2.0 technologies
(1)
Web 2.0 tools
(6)
Web 2.0 εργαλεία
(1)
Web 2.0 Εφαρμογές και Εκπαίδευση
(1)
Web 2.0 παιδαγωγική
(1)
Web-blogs
(1)
Webquest
(1)
WEBQUEST, READING SKILL, 5TH GRADE PRIMARY SCHOOL
(1)
WebQuest, writing skills, student attitude, EFL, primary school students
(1)
WebQuest project
(1)
Webquests
(2)
Webquests, stories, collaboration, constructivism, young learners
(1)
WebQuest και ιστοριοεξερεύνηση
(1)
WIKI PLATFORM
(1)
Wikis
(3)
World representations
(1)
writing
(4)
Writing approaches
(1)
Writing-cum-Technology
(1)
Writing materials
(1)
writing skill
(2)
Writing skills
(1)
WRITING TASKS
(1)
Written skill
(1)
Young EFL learners
(1)
Young learners
(6)
Young learners/ Νεαροί μαθητές
(1)
Zone of Proximal Development
(1)
ακουστική δεξιότητα
(2)
Ανάγνωση
(2)
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
(4)
Αξιολόγηση
(3)
αυτονομία
(2)
Γραμματική
(2)
γραπτός λόγος
(2)
Δεξιότητες του 21ου αιώνα
(2)
Δια βίου μάθηση
(2)
ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗ
(2)
διαφοροποιημένη διδασκαλία
(3)
Διδασκαλία Αγγλικής γλώσσας
(2)
διδασκαλία στρατηγικών
(2)
δυσλεξία
(3)
Εκπαίδευση Ενηλίκων
(3)
Εναλλακτική αξιολόγηση
(4)
Εξ αποστάσεως εκπαίδευση
(2)
επαγγελματική εκπαίδευση
(6)
Ιστοεξερεύνηση
(3)
κίνητρα
(2)
κίνητρο
(5)
Λογισμικό
(2)
μικροί μαθητές
(3)
Νεαροί μαθητές
(2)
νέοι γραμματισμοί
(2)
παρακίνηση
(2)
Παρατήρηση
(2)
Πειραματικές μεθόδους
(3)
στρατηγικές
(3)
στρατηγικές ανάγνωσης
(2)
συνδυαστική διδασκαλία
(4)
συνδυαστική διδασκαλία,
(2)
Συνεργατική Μάθηση
(2)
σχεδιασμός εκπαιδευτικού υλικού
(2)
τεχνολογία
(2)
τεχνολογία και technology
(2)
ΤΠΕ
(2)
Φύλο
(2)
Ψηφιακή Αφήγηση
(2)
Σχετικότητα με κριτήρια
Άυξουσα χρονολογία
Φθίνουσα χρονολογία
1 - 30 από 1.206 αποτελέσματα
Η χρήση των εγγράφων κειμένου της Google με στόχο την ενασχόληση των νεαρών μαθητών στη συνεργατική μάθηση: Μια μελέτη περίπτωσης βασισμένη σε ερευνητική εργασία Using Google Docs to engage young learners in collaborative writing: a project-based case study
Δημιουργός:
Τσατζαλή, Αικατερίνη
Συντελεστής:
Γιαννακοπούλου, Αλεξία, Αλεξίου, Θωμαή
ΕΚΤ τύπος τεκμηρίου:
Μεταπτυχιακή εργασία
ΕΚΤ xρονολογία :
2018
Θέμα:
CALL, writing skill, Έγγραφα κειμένου της Google, γραπτός λόγος, Collaborative writing, Google Docs, EFL, αγγλική γλώσσα, συνεργατική γραφή
Γλώσσα:
Αγγλική γλώσσα
Φορέας:
Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
Συλλογή:
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελληνικου Ανοικτού Πανεπιστημίου
RDF
Διερευνώντας τη στάση των καθηγητών Αγγλικής Γλώσσας ως προς τη χρήση της Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας στην Ελληνική Εκπαίδευση Investigating EFL Teachers' Attitudes towards the Use of Educational Technology in Greek Education
Δημιουργός:
ΠΑΝΟΥΣΗ, ΑΓΓΕΛΙΚΗ
Συντελεστής:
ΒΛΑΧΟΣ, ΚΟΣΜΑΣ, ΖΟΡΜΠΑΣ, ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ, ΖΟΡΜΠΑΣ , ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
ΕΚΤ τύπος τεκμηρίου:
Μεταπτυχιακή εργασία
ΕΚΤ xρονολογία :
2018
Θέμα:
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΤΗΣ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ, ΓΝΩΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ, EFL TEACHERS' KNOWLEDGE, WEB 2.0 TOOLS, ΕΡΓΑΛΕΙΑ WEB 2.0, EDUCATIONAL TECHNOLOGY, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, EFL TEACHERS' TRAINING, TECHNOLOGICAL EQUIPMENT
Γλώσσα:
Αγγλική γλώσσα
Φορέας:
Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
Συλλογή:
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελληνικου Ανοικτού Πανεπιστημίου
RDF
Οι στάσεις των καθηγητών και των μαθητών ως προς τη χρήση της Γ1 και της ΓΣ στην ξενόλωσση τάξη των Αγγλικών στην Ελλάδα Teacher and Learner Attitudes and Practices towards L1/TL Use in the Greek EFL Classroom
Δημιουργός:
Παπαδημητρίου, Χρυσάνθη
Συντελεστής:
Μανωλοπούλου-Σέργη, Ελένη, Γεράλη-Ρούσσου, Ελένη
ΕΚΤ τύπος τεκμηρίου:
Μεταπτυχιακή εργασία
ΕΚΤ xρονολογία :
2018
Θέμα:
xρήση της ΓΣ, code-switching, εναλλαγή κωδίκων, στάσεις των καθηγητών, teacher attitudes, TL use, FL classroom, xρήση της Γ1, στάσεις των μαθητών, L1 use, learner attitudes, ξενόγλωσση τάξη
Γλώσσα:
Αγγλική γλώσσα
Φορέας:
Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
Συλλογή:
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελληνικου Ανοικτού Πανεπιστημίου
RDF
Ενσωματώνοντας ένα wiki στην προσέγγιση "έμφαση στην διαδικασία παραγωγής γραπτού λόγου": Μελέτη περίπτωσης επιπέδου Β2 σε ένα ΚΞΓ. Integrating a wiki into the writing process approach: A case study of a B2 level classroom in a Greek foreign language school.
Δημιουργός:
ΓΩΝΙΑ, ΒΑΣΙΛΙΚΗ
Συντελεστής:
ΖΟΡΜΠΑΣ, ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ, ΧΑΤΖΗΘΕΟΔΩΡΟΥ, ΑΝΝΑ-ΜΑΡΙΑ
ΕΚΤ τύπος τεκμηρίου:
Μεταπτυχιακή εργασία
ΕΚΤ xρονολογία :
2018
Θέμα:
autonomy, motivation, Wikis, writing strategies
Γλώσσα:
Αγγλική γλώσσα
Φορέας:
Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
Συλλογή:
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελληνικου Ανοικτού Πανεπιστημίου
RDF
Η αποτελεσματικότητα του Padlet στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων γραφής των μαθητών The Effectiveness of Padlet on the Development of EFL Learners’ Writing Skills
Δημιουργός:
Μακρυπόδη, Νικολίνα
Συντελεστής:
Καρατσιώρη , Μαριάνθη, Καρατσιώρη, Μαριάνθη, Αθανασίου, Αλεξάνδρα
ΕΚΤ τύπος τεκμηρίου:
Μεταπτυχιακή εργασία
ΕΚΤ xρονολογία :
2018
Θέμα:
Δεξιότητες Γραφής, Writing skills
Γλώσσα:
Αγγλική γλώσσα
Φορέας:
Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
Συλλογή:
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελληνικου Ανοικτού Πανεπιστημίου
RDF
H Διδασκαλία της Αγγλικής Γλώσσας σε παιδιά προσφύγων που φοιτούν στο ελληνικό δημοτικό σχολείο: Προβλήματα και δυσκολίες σχετικά με τον γλωσσικό τους εγγραμματισμό, την ικανότητα ανάγνωσης και γραφής Teaching English to refugee students in the Greek Primary School: Problems and difficulties towards literacy development
Δημιουργός:
Δέρβου, Νικολέτα
Συντελεστής:
Σταθοπούλου, Μαρία, Καρασίμος, Αθανάσιος
ΕΚΤ τύπος τεκμηρίου:
Μεταπτυχιακή εργασία
ΕΚΤ xρονολογία :
2018
Θέμα:
πρόγραμμα μαθημάτων, syllabus, δυσκολίες, difficulties, εγγραμματισμός, literacy development, πρόσφυγες μαθητές, refugees
Γλώσσα:
Ελληνική γλώσσα
Φορέας:
Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
Συλλογή:
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελληνικου Ανοικτού Πανεπιστημίου
RDF
Απόκτηση Πρώτης και Δεύτερης Γλώσσας και Ανάπτυξη στην Προσχολική Ηλικία και Α' δημοτικού στην Αγγλία και στην Ελλάδα L1 and L2 Acquisition and Development at Preschool and First Primary Grade in England and Greece
Δημιουργός:
VIKTORIA, MOULINOU
Συντελεστής:
Alexiou, Thomai, Liontou, Trisevgeni
ΕΚΤ τύπος τεκμηρίου:
Μεταπτυχιακή εργασία
ΕΚΤ xρονολογία :
2018
Θέμα:
literacy, PEAP, development, preschool, DEPPS, Language acquisition
Γλώσσα:
Αγγλική γλώσσα
Φορέας:
Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
Συλλογή:
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελληνικου Ανοικτού Πανεπιστημίου
RDF
Η χρήση Moodle στην εκμάθηση Γενικών Αγγλικών στο πλαίσιο της Δευτεροβάθμιας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης Moodling General English Learning in a Secondary Vocational context
Δημιουργός:
Kati, Aikaterini
Συντελεστής:
Karras, Ioannis, Stathopoulou, Maria
ΕΚΤ τύπος τεκμηρίου:
Μεταπτυχιακή εργασία
ΕΚΤ xρονολογία :
2018
Θέμα:
teachers' perceptions, Moodle, Μεικτή Μάθηση, General English, αντιλήψεις εκπαιδευτικών, materials' design, Γενικά Αγγλικά, Blended Learning, σχεδιασμός εκπαιδευτικού υλικού
Γλώσσα:
Αγγλική γλώσσα
Φορέας:
Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
Συλλογή:
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελληνικου Ανοικτού Πανεπιστημίου
RDF
Μάθηση βασισμένη στην έρευνα στο μάθημα της Αγγλικής Γλώσσας (EFL): Μια συγκριτική μελέτη μεταξύ ενός ιδιωτικού και δύο δημοσίων σχολείων στην Ελλάδα. Inquiry-based learning in English Foreign Language (EFL) schools: A comparative study between a private and two public schools in Greece.
Δημιουργός:
Paraschopoulou, Eleni
Συντελεστής:
Gerali, Eleni, Manolopoulou-Sergi, Eleni
ΕΚΤ τύπος τεκμηρίου:
Μεταπτυχιακή εργασία
ΕΚΤ xρονολογία :
2018
Θέμα:
inquiry-based learning, teaching practice, public sector, private sector, EFL education, student-based approach, μάθηση βασισμένη στην έρευνα, εφαρμογή διδασκαλίας, δημόσιος τομέας, ιδιωτικός τομέας, διδασκαλία Αγγλικών, προσέγγιση βασισμένη στους μαθητές
Γλώσσα:
Αγγλική γλώσσα
Φορέας:
Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
Συλλογή:
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελληνικου Ανοικτού Πανεπιστημίου
RDF
Υποβοηθούμενη από κινητά μέσα εκμάθηση Γλωσσών για την ενίσχυση του κινήτρου και των προφορικών/γραπτών δεξιοτήτων των ενήλικων μαθητών-μελέτη περίπτωσης MALL(Mobile Assisted Language Learning) in enhacing motivation and oracy/literacy of adult learners-a case study
Δημιουργός:
Τουρούτσικα, Ξανθή
Συντελεστής:
Καραγιάννη , Ευαγγελία, Καρασίμος, Αθανάσιος
ΕΚΤ τύπος τεκμηρίου:
Μεταπτυχιακή εργασία
ΕΚΤ xρονολογία :
2018
Θέμα:
δεξιότητες γραπτού λόγου, adult learner, ενήλικοι μαθητές, δεξιότητες προφορικού δεξιότητες, motivation, literacy skills, Υποβοηθούμενη από κινητά μέσα εκμάθηση Γλωσσών για την ενίσχυση του κινήτρου και των προφορικών/γραπτών δεξιοτήτων των ενήλικων μαθητών-μελέτη περίπτωσης, MALL (Mobile Assisted Language Learning), Imo, κίνητρο, oracy skills
Γλώσσα:
Αγγλική γλώσσα
Φορέας:
Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
Συλλογή:
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελληνικου Ανοικτού Πανεπιστημίου
RDF
Εξερευνώντας την διδασκαλία της αναγνωστικής κατανόησης σε μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες μέσα από τη διαφοροποιημένη διδασκαλία με τη χρήση εργαλείων Web 2.0: Μία μελέτη περίπτωσης Exploring the teaching of reading to students with special educational needs through differentiated instruction with the aid of Web 2.0 tools: A case study
Δημιουργός:
Ρεντζή, Μαρία
Συντελεστής:
Ζαφείρη, Μακρίνα, Αλεξίου, Θωμαή
ΕΚΤ τύπος τεκμηρίου:
Μεταπτυχιακή εργασία
ΕΚΤ xρονολογία :
2018
Θέμα:
learning difficulties, διαφοροποιημένη διδασκαλία, κινητοποίηση, reading comprehension, motivation, εργαλεία Web 2.0, differentiated instruction, Web 2.0 tools, μαθησιακές δυσκολίες, αναγνωστική κατανόηση
Γλώσσα:
Αγγλική γλώσσα
Φορέας:
Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
Συλλογή:
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελληνικου Ανοικτού Πανεπιστημίου
RDF
Η Χρήση των Νέων Τεχνολογιών και του Διαδικτύου ως κίνητρο και παράγοντας ενίσχυσης για τους μαθητές του Δημοτικού. Motivating and enhancing Primary School students by incorporating New Technologies and the Internet in a collaborative learning environment.
Δημιουργός:
ΦΥΣΚΙΛΗ, ΜΑΓΔΑΛΗΝΗ
Συντελεστής:
ΓΕΩΡΓΟΥΝΤΖΟΥ, ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ, ΠΑΡΑΣΚΕΥΟΠΟΥΛΟΥ-ΚΟΛΛΙΑ, ΕΥΦΡΟΣΥΝΗ- ΑΛΚΗΣΤΗ
ΕΚΤ τύπος τεκμηρίου:
Μεταπτυχιακή εργασία
ΕΚΤ xρονολογία :
2018
Θέμα:
συνεργατική μάθηση, motivation, collaborative learning, κίνητρα, technology, τεχνολογία, μοντέλο ARCS, ARCS model
Γλώσσα:
Αγγλική γλώσσα
Φορέας:
Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
Συλλογή:
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελληνικου Ανοικτού Πανεπιστημίου
RDF
Αναπτύσσοντας τις δεξιότητες παραγωγής λόγου και προωθώντας την ετεροαξιολόγηση μέσω των ερευνητικών εργασιών στο μάθημα της Αγγλικής ως ξένης γλώσσας: μελέτη περίπτωσης Developing writing skills and promoting peer-feedback through project-based learning in a young learners’ EFL classroom a case study
Δημιουργός:
Σκαρκαλά Ρουκά, Ευδοκία
Συντελεστής:
Γιαννακοπούλου, Αλεξία, Αναστασιάδου, Αλεξάνδρα
ΕΚΤ τύπος τεκμηρίου:
Μεταπτυχιακή εργασία
ΕΚΤ xρονολογία :
2018
Θέμα:
ερευνητική εργασία, μαθητές που διδάσκονται την Αγγλική ως ξένη γλώσσα, δεξιότητες παραγωγής γραπτού λόγου, peer feedback, EFL students, PBL, writing skills, ανατροφοδότηση των συμμαθητών
Γλώσσα:
Αγγλική γλώσσα
Φορέας:
Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
Συλλογή:
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελληνικου Ανοικτού Πανεπιστημίου
RDF
Καταγραφή των απόψεων των εκπαιδευτικών της αγγλικής γλώσσας σχετικά με τις επιμορφωτικές τους ανάγκες για τη διδακτική των αγγλικών στην πρώιμη παιδική ηλικία. Recording Teachers’ Opinions on Their Training Concerning Early EFL Teaching
Δημιουργός:
ΦΑΡΜΑΚΗ, ΧΡΙΣΤΙΝΑ
Συντελεστής:
Αναστασιάδου, Αλεξάνδρα, Αλεξίου, Θωμαή
ΕΚΤ τύπος τεκμηρίου:
Μεταπτυχιακή εργασία
ΕΚΤ xρονολογία :
2018
Θέμα:
Απόψεις καθηγητών Teachers’ opinions, Επιμορφωτικές ανάγκες καθηγητών Teachers’ training needs, Προτάσεις καθηγητών Teachers’ suggestions, Επιμόρφωση καθηγητών Teacher training, ΠΕΑΠ PEAP
Γλώσσα:
Αγγλική γλώσσα
Φορέας:
Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
Συλλογή:
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελληνικου Ανοικτού Πανεπιστημίου
RDF
Investigating the effectiveness of Differentiated Instruction in improving the written expression of B1 learners
Δημιουργός:
ΜΠΑΤΙΚΑ, ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ
Συντελεστής:
ΑΝΤΩΝΙΟΥ, ΦΑΙΗ, ΑΝΤΩΝΙΟΥ , ΦΑΙΗ, ΚΑΛΦΟΓΛΟΥ , ΧΡΙΣΤΙΝΑ
ΕΚΤ τύπος τεκμηρίου:
Μεταπτυχιακή εργασία
ΕΚΤ xρονολογία :
2018
Θέμα:
writing skill, διαφοροποιημένη διδασκαλία, γραπτή δεξιότητα, stategies, differentiated instruction, στρατηγικές, written expression, γραπτή έκφραση
Γλώσσα:
Αγγλική γλώσσα
Φορέας:
Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
Συλλογή:
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελληνικου Ανοικτού Πανεπιστημίου
RDF
Εφαρμογή της Διαφοροποιημένης Μάθησης στη Διδασκαλία της Παραγωγής Λόγου: Η περίπτωση ενός κέντρου ξένων γλωσσών στην Ελλάδα Differentiated Instruction in Teaching Speaking: The case of a private language school in Greece
Δημιουργός:
ΒΑΣΙΛΑΚΟΠΟΥΛΟΥ, ΑΝΔΡΙΑΝΑ
Συντελεστής:
ΚΑΡΑΣΙΜΟΣ, ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ, ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ, ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ
ΕΚΤ τύπος τεκμηρίου:
Μεταπτυχιακή εργασία
ΕΚΤ xρονολογία :
2018
Θέμα:
Speaking skill, Έρευνα δράσης, Young Learners, Private school, Action research, Differentiated Instruction, EFL, Αγγλικά ως Ξένη γλώσσα, Μαθητές μικρής ηλικίας, Προφορικη δεξιοτητα, Διαφοροποιημενη μαθηση, Ιδιωτικό σχολείο
Γλώσσα:
Αγγλική γλώσσα
Φορέας:
Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
Συλλογή:
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελληνικου Ανοικτού Πανεπιστημίου
RDF
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΑΓΓΛΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ ΓΙΑ ΕΙΔΙΚΟΥΣ ΣΚΟΠΟΥΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ "ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑΣ" ΣΤΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΑΙ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΤΗΣ ΗΠΕΙΡΟΥ DESIGNING AN ESP TEXTBOOK FOR THE HOTEL MANAGEMENT AND CATERING COURSE IN PUBLIC AND PRIVATE VOCATIONAL INSTITUTES IN THE REGION OF EPIRUS
Δημιουργός:
ΖΑΡΒΑΛΑ, ΙΩΑΝΝΑ
Συντελεστής:
ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ, ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ
ΕΚΤ τύπος τεκμηρίου:
Μεταπτυχιακή εργασία
ΕΚΤ xρονολογία :
2018
Θέμα:
Ανάλυση αναγκών, Εκπαίδευση Ενηλίκων, Τεχνικός Τουριστικών Μονάδων και Επιχειρήσεων Φιλοξενίας, Σχεδιασμός μαθήματος, ESP, COURSE DESIGN, Ινστιτούτο Επαγγελματικής Κατάρτησης, NEEDS ANALYSIS, Αγγλικά για ειδικούς σκοπούς, ADULT EDUCATION, VOCATIONAL TRAINING INSTITUTES, HOTEL MANAGEMENT AND CATERING COURSE
Γλώσσα:
Αγγλική γλώσσα
Φορέας:
Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
Συλλογή:
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελληνικου Ανοικτού Πανεπιστημίου
RDF
Διερευνώντας τις στάσεις και τα πιστεύω των εν ενεργεία καθηγητών αγγλικής γλώσσας, σχετικά με την διδασκαλία του λεξιλογίου Researching the Attitudes and beliefs of in-service teachers regarding teaching vocabulary.
Δημιουργός:
MAMALI, NIKOLETTA
Συντελεστής:
ΓΕΩΡΓΟΥΝΤΖΟΥ, ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ, ΚΑΡΑΣΙΜΟΣ, ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ, ΡΟΥΣΣΟΥ-ΓΕΡΑΛΗ, ΕΛΕΝΗ
ΕΚΤ τύπος τεκμηρίου:
Μεταπτυχιακή εργασία
ΕΚΤ xρονολογία :
2018
Θέμα:
teaching strategies, διδακτικές πρακτικές, στάση και πιστεύω καθηγητών, teachers’ beliefs and attitudes, εκμάθηση λεξιλογίου, vocabulary acquisition, Theory, Θεωρία
Γλώσσα:
Αγγλική γλώσσα
Φορέας:
Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
Συλλογή:
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελληνικου Ανοικτού Πανεπιστημίου
RDF
Εφαρμογή του Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών στη διδασκαλία των Γενικών Αγγλικών στα ΕΠΑΛ (Implementation of the Curriculum in the teaching of General English in state vocational high schools in Greece) Implementation of the Curriculum in the teaching of General English in state vocational high schools in Greece
Δημιουργός:
ΝΤΟΥΛΑΣ ( NTOULAS ), ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ( PANAGIOTIS )
Συντελεστής:
Ζαφείρη ( Zafeiri ), Μακρίνα ( Makrina ), Ζορμπάς ( Zormpas ), Βασίλειος ( Vasileios )
ΕΚΤ τύπος τεκμηρίου:
Μεταπτυχιακή εργασία
ΕΚΤ xρονολογία :
2018
Θέμα:
Επαγγελματικά Λύκεια, Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών, Vocational High Schools, Skills, EPAL, Δεξιότητες, Curriculum, Διδασκαλία, ΕΠΑΛ, Εφαρμογή, Implementation, Teaching
Γλώσσα:
Αγγλική γλώσσα
Φορέας:
Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
Συλλογή:
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελληνικου Ανοικτού Πανεπιστημίου
RDF
Οι πεποιθήσεις των καθηγητών της Αγγλικής γλώσσας στην αποτελεσματικότητα της ανάλυσης των αναγκών των μαθητών για τον σχεδιασμό μαθήματος: εστιάζοντας στον ιδιωτικό τομέα στη Θεσσαλονίκη EFL teachers’ beliefs on the effectiveness of students’ needs analysis for course design: focusing on the private sector in Thessaloniki
Δημιουργός:
ΧΑΤΖΗΚΥΡΙΑΚΟΥ, ΜΑΡΙΝΑ
Συντελεστής:
Ζαφείρη, Μακρίνα, Μαλίτσα, Μαρία
ΕΚΤ τύπος τεκμηρίου:
Μεταπτυχιακή εργασία
ΕΚΤ xρονολογία :
2018
Θέμα:
needs analysis, objective needs, subjective needs, course design, syllabus design, EFL, ανάλυση αναγκών, αντικειμενικές ανάγκες, υποκειμενικές ανάγκες, σχεδιασμός μαθήματος, σχεδιασμός ύλης, διδασκαλία της αγγλικής ως ξένη γλώσσα
Γλώσσα:
Αγγλική γλώσσα
Φορέας:
Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
Συλλογή:
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελληνικου Ανοικτού Πανεπιστημίου
RDF
Η ανάλυση αναγκών στη διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας σε ενήλικες μαθητές A needs analysis approach to teaching English to adult learners
Δημιουργός:
ΚΟΡΔΕΛΑ, ΚΛΑΙΡΗ
Συντελεστής:
Dr. Nicos C. Sifakis, Dr. Dora Chostelidou
ΕΚΤ τύπος τεκμηρίου:
Μεταπτυχιακή εργασία
ΕΚΤ xρονολογία :
2018
Θέμα:
εκπαίδευση ενηλίκων, Vocational Training and Lifelong Learning Centres, adult education, διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας σε ενήλικες, teaching English to adults, Needs Analysis, διερεύνηση επιμορφωτικών αναγκών, Κέντρα Επαγγελματικής Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης
Γλώσσα:
Αγγλική γλώσσα
Φορέας:
Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
Συλλογή:
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελληνικου Ανοικτού Πανεπιστημίου
RDF
Ερευνώντας τη χρήση του Διαδραστικού Πίνακα από τους καθηγητές στην αίθουσα διδασκαλίας της Αγγλικής γλώσσας Investigating teachers’ use of Interactive Whiteboards in the EFL classroom
Δημιουργός:
Giantsiou, Margarita
Συντελεστής:
Karagianni, Evangelia
ΕΚΤ τύπος τεκμηρίου:
Μεταπτυχιακή εργασία
ΕΚΤ xρονολογία :
2018
Θέμα:
Interactive Whiteboard, Διαδραστικός Πίνακας
Γλώσσα:
Αγγλική γλώσσα
Φορέας:
Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
Συλλογή:
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελληνικου Ανοικτού Πανεπιστημίου
RDF
A Critical Analysis of an EAP course in a Greek Private Higher Education Institute
Δημιουργός:
Papadima, Ourania
Συντελεστής:
Zorbas, Vasilios, Dimakos, Ioannis
ΕΚΤ τύπος τεκμηρίου:
Μεταπτυχιακή εργασία
ΕΚΤ xρονολογία :
2018
Θέμα:
Greece, Εκπαίδευση Ενηλίκων, Higher Education, EAP, Ανώτερη Εκπαίδευση, Αγγλικά για Ακαδημαϊκούς Σκοπούς, Course Evaluation, Ελλάδα, Adult Education, Αξιολόγηση Προγραμμάτων Σπουδών
Γλώσσα:
Αγγλική γλώσσα
Φορέας:
Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
Συλλογή:
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελληνικου Ανοικτού Πανεπιστημίου
RDF
Αξιολόγηση των παιχνιδιών του βιβλίου Αγγλικά ΣΤ' Δημοτικού: Προτάσεις για συμπληρωματικό υλικό βασισμένο στο παιχνίδι. Evaluating the games of the course book English 6th Grade: Suggestions for games as supplementary materials.
Δημιουργός:
ΧΑΤΖΗ, ΠΟΛΥΧΡΟΝΙΑ
Συντελεστής:
Αναστασιάδου, Αλεξάνδρα
ΕΚΤ τύπος τεκμηρίου:
Μεταπτυχιακή εργασία
ΕΚΤ xρονολογία :
2017
Θέμα:
Games, παιχνίδια
Γλώσσα:
Αγγλική γλώσσα
Φορέας:
Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
Συλλογή:
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελληνικου Ανοικτού Πανεπιστημίου
RDF
Προωθώντας την πολυγλωσσική και πολυπολιτισμική επίγνωση των μαθητών: Το εκπαιδευτικό έργο Κονμπατ στο Δημοτικό Σχολείο. Raising students' plurilingual and pluricultural awareness: The Conbat project in primary school.
Δημιουργός:
Bekatorou, Savvoula
Συντελεστής:
Athanassiou, Alexandra, Stathopoulou, Maria
ΕΚΤ τύπος τεκμηρίου:
Μεταπτυχιακή εργασία
ΕΚΤ xρονολογία :
2018
Θέμα:
Plurilingualism, The ConBat project, Pluriculturalism, Primary School
Γλώσσα:
Αγγλική γλώσσα
Φορέας:
Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
Συλλογή:
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελληνικου Ανοικτού Πανεπιστημίου
RDF
Motivating Young Learners in the EFL Classroom with Stories through a Learning by Design Approach: a case study
Δημιουργός:
Μητροθανάση, Παναγιώτα
Συντελεστής:
ΑΛΕΞΙΟΥ, ΘΩΜΑΗ, ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΥ, ΑΛΕΞΙΑ
ΕΚΤ τύπος τεκμηρίου:
Μεταπτυχιακή εργασία
ΕΚΤ xρονολογία :
2018
Θέμα:
young learners, Learning by Design, motivation, story reading
Γλώσσα:
Αγγλική γλώσσα
Φορέας:
Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
Συλλογή:
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελληνικου Ανοικτού Πανεπιστημίου
RDF
Μέτρηση Απόκτησης Λεξιλογίου σε μαθητές 3ης, 4ης, 5ης & 6ης Δημοτικού στην Ελλάδα Measuring the Level of Vocabulary Acquisition in the 3rd, 4th, 5th & 6th Grade of a Primary School in Greece
Δημιουργός:
Stailou, Dimitra
Συντελεστής:
Alexiou, Thomai, Kofou, Ifigeneia
ΕΚΤ τύπος τεκμηρίου:
Μεταπτυχιακή εργασία
ΕΚΤ xρονολογία :
2018
Θέμα:
English, Vocabulary acquisition
Γλώσσα:
Αγγλική γλώσσα
Φορέας:
Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
Συλλογή:
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελληνικου Ανοικτού Πανεπιστημίου
RDF
Σχεδιασμός Task-Based Syllabus: διερεύνηση της αποτελεσματικότητας των τρόπων και διεργασιών της συγκεκριμένης μεθόδου στην απόκτηση της Αγγλικής στους ενήλικες. Task-Based Syllabus Design: the impact of products and processes on linguistic retrieval and second language acquisition in adults.
Δημιουργός:
Λιβανού, Παναγιώτα
Συντελεστής:
Αθανάσιος, Καρασίμος, Ζορμπάς, Βασίλειος
ΕΚΤ τύπος τεκμηρίου:
Μεταπτυχιακή εργασία
ΕΚΤ xρονολογία :
2018
Θέμα:
Focus on Form, Learner-centeredness, Task-Based Syllabus, Course Design, Needs Analysis, Second Language Acquisition
Γλώσσα:
Αγγλική γλώσσα
Φορέας:
Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
Συλλογή:
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελληνικου Ανοικτού Πανεπιστημίου
RDF
Τα ψηφιακά χαρτοφυλάκια/πορτφόλιο ως μέσο αναστοχαστικής πρακτικής, συνεργασίας και επαγγελματικής εξέλιξης Digital portfolios as a means of reflective practice, collaboration and professional development
Δημιουργός:
Σωτηροπούλου, Σταυρούλα
Συντελεστής:
Κωφού, Ιφιγένεια, Βλάχος, Κοσμάς
ΕΚΤ τύπος τεκμηρίου:
Μεταπτυχιακή εργασία
ΕΚΤ xρονολογία :
2018
Θέμα:
ψηφιακά χαρτοφυλάκια/πορτφόλιο και digital portfolios, συνεργασία και collaboration, αναστοχαστική διδασκαλία και reflective teaching, κοινότητα πρακτικής και community of practice, επαγγελματική εξέλιξη και professional development, κοινωνικό δίκτυο και social network
Γλώσσα:
Αγγλική γλώσσα
Φορέας:
Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
Συλλογή:
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελληνικου Ανοικτού Πανεπιστημίου
RDF
ΜΙΑ ΣΥΓΚΡΙΤΟΛΟΓΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ ΣΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ ΤΑΞΗ ΕΝΟΣ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ: ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΙΣΤΟΡΙΩΝ ΜΕ ΣΥΜΒΑΤΙΚΟ ΤΡΟΠΟ ΚΑΙ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΠΟΛΥΜΕΣΩΝ A COMPARATIVE STUDY IN THE FIFTH GRADE OF A STATE PRIMARY SCHOOL: CONVENTIONAL VERSUS ELECTRONIC STORY-BASED FRAMEWORK.
Δημιουργός:
ΝΤΑΤΣΗ, ΜΑΡΙΑ
Συντελεστής:
ΚΑΡΑΣΙΜΟΣ, ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ, ΓΕΡΑΛΗ, ΕΛΕΝΗ
ΕΚΤ τύπος τεκμηρίου:
Μεταπτυχιακή εργασία
ΕΚΤ xρονολογία :
2018
Θέμα:
Στρατηγικές ανάγνωσης Reading strategies, Ηεκτρονικές ιστορίες Electronic stories, Κίνητρα Μάθησης Motivation
Γλώσσα:
Αγγλική γλώσσα
Φορέας:
Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
Συλλογή:
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελληνικου Ανοικτού Πανεπιστημίου
RDF
×
×
Βοηθείστε μας να κάνουμε καλύτερο το
OpenArchives
.gr
.
Πάρτε μέρος στη σύντομη έρευνα!