Using the flipped classroom approach to enhance motivation in B1 EFL Greek learners

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2017 (EL)

Χρησιμοποιώντας την μέθοδο της Ανεστραμμένης Τάξης για την ενίσχυση του κίνητρου σε έλληνες μαθητές επιπέδου Β1 που διδάσκονται την Αγγλική σαν ξένη γλώσσα
Using the flipped classroom approach to enhance motivation in B1 EFL Greek learners

Οικονόμου, Ειρήνη

Αντωνίου, Λήδα
Βλάχος, Κοσμάς

Motivation appears to be a kind of internal drive, encouraging us to perform some action, having set a goal which must be achieved. Motivation certainly applies to learners and in educational psychology it is considered the contributing factor which engages learners into action. This research aimed to provide evidence to support that the “flipped classroom” approach in teaching can enhance learner motivation. To this end, 12 students from a Greek junior high school, who were considered to be demotivated, participated in the study, which was based on four research questions aiming to show the extent to which the “flipped classroom” approach can increase learner motivation to participate more in classroom activities, learner autonomy, collaboration among students in the classroom, as well as change learners’ attitudes towards the English lesson. The researcher used three different data-collection instruments, namely a pre- and post-questionnaire, a teacher journal and retrospective reports. The teacher created the necessary worksheets and lesson plans, determined timing, and launched the application of the flipped classroom approach. Learners performed the out-of-class tasks, which involved either watching a video, doing activities from the book or listening to MP3 audio tracks. Formative assessment of the learning ensued before the in-class session to show that learners had understood the material and to help the teacher monitor the learning process. During the implementation of the approach, a journal was kept by the teacher, adding qualitative data to the research, as well as a retrospective report created, in which respondents were stimulated to recall processes and thoughts aided by questions for self-reflection and self-evaluation once the lessons had finished. The results of this research verified the initial hypothesis and pointed to the fact that the use of the flipped classroom approach affected learners’ motivation to participate in class, increased autonomy and collaboration among them and changed their attitudes towards the English lesson significantly. The outcome of this study can provide teachers with useful insight regarding motivational teaching.
Το κίνητρο είναι ένα είδος επιθυμίας-ορμής το οποίο μας παροτρύνει να κάνουμε κάποια ενέργεια, ώστε να πετύχουμε ένα στόχο τον οποίο έχουμε θέσει. Το κίνητρο υπάρχει στην εκπαιδευτική ψυχολογία και μάλιστα θεωρείται ο κύριος παράγοντας ο οποίος ενεργοποιεί τους μαθητές. Αυτή η έρευνα είχε ως στόχο το να αποδείξει ότι η μέθοδος της «Ανεστραμμένης Τάξης» στη διδασκαλία μπορεί να ενδυναμώσει το κίνητρο των μαθητών. Για το σκοπό αυτό, στην έρευνα συμμετείχαν 12 μαθητές από ένα ελληνικό γυμνάσιο οι οποίοι θεωρούνταν ότι είχαν έλλειψη κινήτρου. Η έρευνα βασίστηκε σε τέσσερα ερευνητικά ερωτήματα τα οποία είχαν σκοπό να καταδείξουν τον βαθμό στον οποίο η μέθοδος της «Ανεστραμμένης Τάξης» θα αυξήσει το κίνητρο των μαθητών ώστε εκείνοι να συμμετέχουν περισσότερο στις δραστηριότητες στην τάξη, να αποκτήσουν αυτονομία, να αντιληφθούν την αξία της συνεργασίας, και να αλλάξουν άποψη και αντιμετώπιση προς το μάθημα των Αγγλικών. Η ερευνήτρια χρησιμοποίησε τρία διαφορετικά όργανα συλλογής δεδομένων, ειδικότερα ένα ερωτηματολόγιο προ-«Ανεστραμμένης Τάξης» και ένα μετά-«Ανεστραμμένης Τάξης», ένα ημερολόγιο καθηγητή και τέλος αναδρομικές αναφορές. Η καθηγήτρια δημιούργησε τα απαραίτητα φύλλα εργασίας και σενάρια μαθήματος, καθόρισε τα χρονικά περιθώρια, και ξεκίνησε την πρακτική εφαρμογή της «Ανεστραμμένης Τάξης». Οι μαθητές έκαναν τις εκτός-τάξης εργασίες, οι οποίες περιελάμβαναν την παρακολούθηση βίντεο, την εκπόνηση ασκήσεων από το βιβλίο και το άκουσμα κομματιών MP3. Στη συνέχεια ακολούθησε διαμορφωτική αξιολόγηση της εκμάθησης που προηγήθηκε του μαθήματος στην τάξη ώστε να γίνει ξεκάθαρο εάν οι μαθητές είχαν κατανοήσει το υλικό, και να διευκολύνει την καθηγήτρια κατά την επίβλεψη της μαθησιακής διαδικασίας. Κατά την εφαρμογή της μεθόδου, η καθηγήτρια κρατούσε ημερολόγιο, προσθέτοντας ποιοτικά στοιχεία στην έρευνα, και δημιούργησε αναδρομικές αναφορές με βάση τις οποίες δόθηκε στους μαθητές το έναυσμα να ανακαλέσουν διεργασίες και σκέψεις υποβοηθούμενοι από ερωτήσεις για αυτό-στοχασμό και αυτό-αξιολόγηση μετά το πέρας των μαθημάτων. Τα αποτελέσματα αυτής της έρευνας επαλήθευσαν τις αρχικές υποθέσεις και με βάση αυτά η ερευνήτρια κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η χρήση της «Ανεστραμμένης Τάξης» επηρέασε το κίνητρο των μαθητών να συμμετέχουν στην τάξη, αύξησε την αυτονομία και τη συνεργασία μεταξύ τους και άλλαξε σημαντικά την συμπεριφορά τους απέναντι στο μάθημα των Αγγλικών. Το αποτέλεσμα της έρευνας αυτής μπορεί να παρέχει στους καθηγητές χρήσιμες γνώσεις σχετικά με το κίνητρο στην μάθηση.
Περιέχει : πίνακες, διαγράμματα, εικόνες

Διπλωματική Εργασία / Thesis

participation
autonomy
collaboration
motivation
Flipped classroom
learner attitudes


Αγγλική γλώσσα

2017-09-28T07:32:49Z
2017-09-23


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open University

0
12
163




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.