Η αποτελεσματικότητα της ανατροφοδότησης του γραπτού ακαδημαϊκού λόγου των φοιτητών στην Τριτοβάθμια Ανοικτή και εξ'Αποστάσεως Εκπαίδευση από καθηγητές.

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2017 (EL)

The Effectiveness of Teacher Feedback in Tertiary Students' Academic Writing in Open and Distance Education
Η αποτελεσματικότητα της ανατροφοδότησης του γραπτού ακαδημαϊκού λόγου των φοιτητών στην Τριτοβάθμια Ανοικτή και εξ'Αποστάσεως Εκπαίδευση από καθηγητές.

ΠΕΤΣΑΛΑΚΗ, ΕΛΕΝΗ

ΒΛΑΧΟΣ, ΚΟΣΜΑΣ
ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΥ, ΑΛΕΞΙΑ

Περιέχει διαγράμματα
Οι φοιτητές της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στα Ανοικτά και εξ’ Αποστάσεως Πανεπιστήμια λαμβάνουν διαμορφωτική αξιολόγηση για τα ακαδημαϊκά δοκίμια που τους ζητούνται να γράψουν κατά τη διάρκεια της χρονιάς. Αυτή η ανατροφοδότηση είναι ο κύριος τρόπος με τον οποίο οι φοιτητές λαμβάνουν όλες τις πληροφορίες που χρειάζονται για να γεφυρώσουν το κενό ανάμεσα στην τωρινή τους κατάσταση και την επιθυμητή επίδοση. Μία έρευνα που διεξήχθη από την Κάλφογλου (2010) στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο και το Πανεπιστήμιο Αθηνών προσπαθώντας να ερευνήσει τις αντιλήψεις των μεταπτυχιακών φοιτητών αναφορικά με την ανατροφοδότηση που δέχονται από τους καθηγητές τους στα γραπτά τους δοκίμια, αποκάλυψε ότι οι φοιτητές προτιμούν πιο συγκεκριμένη ανατροφοδότηση η οποία τους διευκολύνει και είναι σχετική με το περιεχόμενο. Η συγκεκριμένη μελέτη προσπάθησε να εξετάσει εάν τα σχόλια που λαμβάνουν οι φοιτητές στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα Η Διδασκαλία της Αγγλικής ως Ξένης/Διεθνούς Γλώσσας στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο από τον καθηγητή τους στα ακαδημαϊκά γραπτά τους είναι αποτελεσματικά. Αρχικά, ζητήθηκε από τους φοιτητές να απαντήσουν σε ένα ερωτηματολόγιο σχετικά με τις δικές τους πεποιθήσεις για την ανατροφοδότηση που θα προτιμούσαν κι αυτήν που πραγματικά λαμβάνουν και να απαντήσουν εάν διαβάζουν αυτή την ανατροφοδότηση και αν κάνουν χρήση αυτής στις επόμενες εργασίες. Στη συνέχεια, η ανατροφοδότηση εκ μέρους του καθηγητή σε έναν αριθμό από τις εργασίες αυτών των φοιτητών εξετάστηκε λεπτομερώς σύμφωνα με τα διαφορετικά είδη ανατροφοδότησης, και συγκεκριμένα έπαινος, κριτική, συμβουλή, προστακτική, ανοιχτές ερωτήσεις, κλειστές ερωτήσεις, ; και μηχανική και κατόπιν έγινε μια σύγκριση αυτών των αποτελεσμάτων με τα αποτελέσματα του ερωτηματολογίου. Τα αποτελέσματα της μελέτης του ερωτηματολογίου και της ανάλυσης του περιεχομένου της ανατροφοδότησης σε κάποια δείγματα έδειξε ότι η τεράστια πλειοψηφία των φοιτητών διαβάζουν την γραπτή ανατροφοδότηση που λαμβάνουν και την εφαρμόζουν στις ακόλουθες εργασίες για να βελτιώσουν την επίδοσή τους. Επιπροσθέτως, παρόλο που υπάρχουν κάποιες ασυμφωνίες σχετικά με τα σχόλια των καθηγητών και την κατανόηση αυτών των σχολίων από τους φοιτητές, για τους περισσότερους μαθητές ο σχολιασμός που λαμβάνουν ταιριάζει με τις αντιλήψεις τους αναφορικά με την ανατροφοδότηση και αυτό συμβάλλει στην αποτελεσματικότητά της. Αν και αυτή είναι μιας μικρής κλίμακας έρευνα και τα συμπεράσματά της δεν δύναται να γενικευθούν, εντούτοις μπορεί να συμβάλλει στην έρευνα για την αποτελεσματικότητα και τη βελτίωση της ανατροφοδότησης που λαμβάνουν οι φοιτητές. Όμως, απαιτείται περαιτέρω εξέταση της ποιότητας και του είδους της ανατροφοδότησης καθώς επίσης και των απόψεων και των πεποιθήσεων των φοιτητών για να αυξηθεί η χρησιμότητα του γραπτού σχολιασμού των καθηγητών και ο αντίκτυπός του στα συνολικά ακαδημαϊκά επιτεύγματα των φοιτητών.
Students of tertiary education in Open and Distance Learning universities receive formative feedback on the academic essays they are required to produce throughout the year. This feedback is the main way in which students receive all the information needed to bridge the gap between their present state and the desired performance. A survey conducted by Calfoglou (2010) in Hellenic Open University and University of Athens trying to investigate postgraduate students’ perceptions as regards tutor feedback on their written assignments disclosed that students prefer facilitative and concrete feedback that is content-related. The specific research study has attempted to examine whether the tutor comments that students in the Teaching of English as a Foreign/International Language postgraduate program in the Hellenic Open University get on their academic pieces of writing are effective. This study includes both quantitative and qualitative data collection and analysis. At first, students were asked to respond to a questionnaire regarding their own opinions of the feedback they would prefer and the one they actually receive and answer whether they read this feedback and if they make use of it on the next assignments. Then, the tutor feedback on a number of the students’ assignments was studied in detail according to different types of feedback commentary, namely praise, criticism, advice, imperative, open questions, closed questions, ? and mechanics and the results were compared to the outcomes of the questionnaire. The results of the questionnaire study and the content analysis of feedback samples indicate that the vast majority of students read the written feedback they obtain and apply it to the following assignments in order to improve their performance. In addition, even though there are few discrepancies regarding tutor comments and students’ understanding of them, for most learners, the commentary they get matches their own perceptions concerning feedback and this contributes to its effectiveness. Even though this is a small-scale study and its outcomes cannot be generalizable, it can contribute to the investigation of the effectiveness and the improvement of feedback students receive. However, further examination on the quality and type of feedback as well as students’ opinions and beliefs is required to increase the usefulness of tutor written commentary and its impact on the students’ overall academic achievements.

Διπλωματική Εργασία / Thesis

ΑΝΑΤΡΟΦΟΔΟΤΗΣΗ
FEEDBACK


Αγγλική γλώσσα

2017-09-28T07:36:26Z
2017-09-23


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open University

0
2
82




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.