Analytical formulation for early cost estimation of road bridges with conventional construction

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2018 (EL)

Ανάπτυξη μεθοδολογίας για την προκοστολόγηση οδικών γεφυρών με συμβατικό τρόπο κατασκευής
Analytical formulation for early cost estimation of road bridges with conventional construction

Νουσηλάζου, Σωκράτης

Μαυρίδου, Σοφία
Κωνσταντινίδης, Δημήτριος
Κωνσταντινίδης, Δημητριος

Η ανάγκη κατασκευής στην Ελλάδα αυτοκινητοδρόμων υψηλών προδιαγραφών μέσα από δύσκολα γεωγραφικά ανάγλυφα και έντονους γεωλογικούς σχηματισμούς, με ταυτόχρονη τήρηση αυστηρών περιβαλλοντικών όρων οδήγησε στην ανάγκη κατασκευής μεγάλου αριθμού γεφυρών. Είναι καταγεγραμένα στην βιβλιογραφία ότι ενώ γέφυρες αντιπροσωπεύουν μόνο ένα μικρό ποσοστό (περίπου 6%) του μήκους ενός αυτοκινητόδρομου, το κόστος κατασκευής τους αντιπροσωπεύει ένα σημαντικό ποσοστό (περισσότερο από 20%) του συνολικού κόστους κατασκευής (Konstantinidis & Maravas, 2003), ενώ σε πολλές περιπτώσεις έχει καταγραφεί ως αιτία υπέρβασης του αρχικού προϋπολογισμού. Για να αμβλυθεί το συγκεκριμένο ζήτημα είναι ιδιαιτέρως χρήσιμο οι λήπτες των οριστικών αποφάσεων να διαθέτουν έγκαιρα μία αξιόπιστη προεκτίμηση της συνολικής δαπάνης, βασισμένη σε μία επιστημονική αξιοποίηση της αποκτειθείσας κατασκευαστικής εμπειρίας από αντίστοιχα έργα. Οι συγκριτικές μελέτες κόστους που αφορούν σε υποδομές μεταφορών είναι σπάνιες, κυρίως επειδή δεν υπάρχουν αξιόπιστες, μεγάλες και ομοιογενείς βάσεις δεδομένων. Η προσπάθεια δημιουργίας ανάλογων βάσεων δεδομένων δυσχεραίνεται πολλές φορές από την απροθυμία των Κυρίων των Έργων να μοιρασθούν οικονομικά στοιχεία σχετικά με τα κατασκευασμένα έργα που διαχειρίσθηκαν, γεγονός που επιβεβαιώνεται από τον μικρό αριθμό των επιστημονικών εργασιών που διερευνούν το θέμα της προεκτίμησης του κόστους στην κατασκευή οδικών γεφυρών από οπλισμένο σκυρόδεμα. Συνεπώς, κρίνεται αναγκαία η ανάπτυξη σχετικής αναλυτικής μεθόδου βασισμένης σε πραγματικά στοιχεία γεφυρών που κατασκευάσθηκαν πρόσφατα στην Ελλάδα όπως αυτό του αυτοκινητοδρόμου της Εγνατίας Οδού. Σκοπός της παρούσας ΜΔΕ, είναι η ανάπτυξη αναλυτικών σχέσων για την εύκολη και γρήγορη εκτίμηση των απαραίτητων ποσοτήτων εργασιών και του κόστους ανάλογων έργων από φορείς υλοποίησης στον Ελλαδικό χώρο. Η μεθοδολογία που θα ακολουθήθηκε προκειμένου να επιτευχθεί ο προαναφερόμενος στόχος ήταν αρχικώς η συλλογή και η καταχώρηση των απαραίτητων δεδομένων από γέφυρες της Εγνατίας Οδού. Ακολούθως, έγινε στατιστική ανάλυση των στοιχείων αυτών μέσα από την οποία εξήχθησαν οι αναλυτικές εξισώσεις που δίνουν τις προκαταρκτικές εκτιμήσεις των ποσοτήτων των υλικών αναφορικά με τη θεμελίωση, την υποδομή και ανωδομή μιας οδικής γέφυρας από σκυρόδεμα. Εν συνεχεία, εισάγοντας τις τιμές μονάδας των υλικών όπως αυτό του σκυροδέματος, του χάλυβα οπλισμού και του χάλυβα προέντασης που αντιπροσωπεύουν το μεγαλύτερο ποσοστό δύναται να προσδιορισθεί το κόστος κατασκευής. Τα αποτελέσματα της ΜΔΕ δύναται να έχουν άμεση εφαρμογή από Κυρίους Έργων, Δήμους, Περιφέρειες και από τον ιδιωτικό τομέα (κατασκευαστικές εταιρείες) στη φάση σχεδιασμού αντίστοιχων έργων. Επιπροσθέτως, σε όλα τα μοντέλα προσδιορισμού του βέλτιστου χρόνου συντήρησης μίας γέφυρας,κάτι που θα απασχολήσει τους ειδικούς μέσα στα επόμενα χρόνια, απαιτείται ο προσδιορισμός του αρχικού κόστους κατασκευής, που σαν δεδομένο δεν υφίσταται σε Εθνικό επίπεδο. Η χρήση των προτεινόμενων αναλυτικών σχέσεων θα καταστήσουν εύκολη την προσέγγισή του αρχικού κόστους κατασκευής κατά τα αρχικά στάδια σχεδιασμού ενός νέου αντίστοιχου έργου για την αναζήτηση της απαιτούμενης χρηματοδότησης.
The need to design eco-friendly motorways that overcome difficult geological landscapes and bypass urban centers or archaeological sites increases the need for bridge construction. It has been shown that while bridges represent only a small percentage of the length of a motorway, their construction cost represents a significant proportion of the total construction cost. However, the construction of bridges is a common subject of cost overruns. In order to address this problem, it is necessary for decision-makers to have a reliable estimate of the final cost at the earliest possible time, based on previous manufacturing experience. Comparative cost studies for transport infrastructure are rare, mainly because there are no reliable, large and homogeneous databases. Any attempt to create a database is impeded by the reluctance of public clients to supply financial information regarding constructed projects. As can be seen from the bibliography, few work has been done regarding cost estimates of concrete bridges. It is therefore necessary to develop an analytical method based on existing information from constructed bridges in Greece (Egnatia Odos SA). The purpose of this study is to provide quick and easy-to-use cost and material quantities estimating models for bridge construction projects that can be used by public clients. The methodology that will be implemented is as follows : after a statistical analysis of the data to be gathered, mathematical equations, which give preliminary estimates of material quantities regarding the foundations, infrastructure and superstructure of a road bridge, will be drawn. Then inserting the concrete, reinforcing steel and prestressing steel unified work price list issued by the Greek Ministry of Public Works, costs can be determined. The results of the study can be directly implemented by the public clients, Municipalities, Regions and by construction companies in the preliminary phase of respective projects. In addition, in all optimum maintenance time of a bridge calculating models (which will be of interest to specialists in the next decade), it is necessary to determine the preliminary construction cost. Such information does not exist at national level. The use of analytical equations to be drawn will provide preliminary construction costs results.
Περιέχει: εικόνες, διαγράμματα, πίνακες

Διπλωματική Εργασία / Postgraduate Dissertation

Οδικές γέφυρες από σκυρόδεμα
Εκτίμηση κόστους γεφυρών
Συμβατική κατασκευή γεφυρών (παραδοσιακά ικριώματα)
Αναλώσεις υλικών


Ελληνική γλώσσα

2018-09-14T08:10:15Z
2018-09-08


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open University

11
0
104

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.