Σχεδιασμός αντικειμένου για τη σχολική αίθουσα που θα συντελέσει στη βιωματική και διαδραστική επαφή των παιδιών με τη φύση

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελλάνικος (Hellanicus)
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2011 (EL)

Σχεδιασμός αντικειμένου για τη σχολική αίθουσα που θα συντελέσει στη βιωματική και διαδραστική επαφή των παιδιών με τη φύση (EL)

Κουλούντζου, Ευαγγελία - Κωνσταντίνος

Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Θετικών Επιστημών. Τμήμα Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων. Σχεδίαση Διαδραστικών και Βιομηχανικών Προϊόντων και Συστημάτων. (EL)

Η εργασία ερευνά το πεδίο της επαφής του παιδιού με τη φύση. Αφορά το σχολικό περιβάλλον και κυρίως σχολεία που βρίσκονται σε αστικό περιβάλλον και με περιορισμένο προαύλιο χώρο. Αρχικά ερευνάται ένα ευρύ πεδίο και συλλέγονται δεδομένα που αφορούν τα παιδιά, το σχολικό περιβάλλον και την ανάπτυξη των φυτών. Επίσης γίνεται έρευνα και στα αποτελέσματα της διάδρασης του παιδιού με το φυτικό υλικό αλλά και σε παιχνίδια που προορίζονται για το δημοτικό σχολείο με σκοπό τη διαμόρφωση περιβαλλοντικής συνείδησης. Στη συνέχεια σύμφωνα με τη μεθοδολογία προκύπτουν ο προσδιορισμός του έργου (brief) τα χαρακτηριστικά του πλαισίου και τα χαρακτηριστικά των χρηστών. Από τα παραπάνω αναδεικνύονται οι σχεδιαστικές προδιαγραφές (guidelines). Ακολουθεί ο ιδεασμός (brainstorming) και η σύνθεση ιδεών η οποία καταλήγει σε τρία προσχέδια (concepts). Τα τρία concepts αξιολογούνται σύμφωνα με τις σχεδιαστικές προδιαγραφές με τη μέθοδο «αξιολόγηση πίνακα» (matrix evaluation). Το επικρατέστερο concept παραλλάσσεται σε τρεις μορφές οι οποίες έπειτα αξιολογούνται με την ίδια μέθοδο. Τέλος η επικρατέστερη παραλλαγή είναι και το τελικό προϊόν.Το τελικό προϊόν εντάσσεται μέσα στην αίθουσα σαν εποπτικό υλικό. Είναι κατάλληλο για τη χρήση από παιδιά του δημοτικού σχολείου, τηρώντας τις προδιαγραφές ασφάλειας, υγιεινής και εργονομίας. Χρησιμοποιεί τις μεθόδους της βιωματικής και ομαδοσυνεργατικής μάθησης. Βοηθά τα παιδιά της σχολικής ηλικίας να έρθουν σε πρώτο επίπεδο σε επαφή με τη φύση και τους ρυθμούς ανάπτυξή της. Το προϊόν υποστηρίζει την ανάπτυξη ετήσιων φυτών, τα οποία ολοκληρώνουν τον κύκλο της ζωής τους κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους. Έτσι ο μαθητής μπορεί να παρακολουθήσει τον κύκλο της ζωής ενός φυτού με τα χαρακτηριστικά του στάδια: σπόρος – φυτώριο – ολοκληρωμένο φυτό με ρίζα, άνθη φύλλα – καρπός/σπόρος. Μέσα από κύκλο πειραμάτων τα παιδιά αποκτούν γνώσεις για τις βασικές ανάγκες και λειτουργίες των φυτών, τον κύκλο του νερού, τον κύκλο του φαγητού και εισάγονται σε έννοιες όπως η οικολογία, η λειψυδρία και η ερημοποίηση. Όλα τα παραπάνω συντελούν στην θετική διαφοροποίηση της περιβαλλοντικής αντίληψης των παιδιών.
This paper aims to design a product that creates environmental awareness at schoolchildren and will be placed in the classroom. The project has to do with school environment and targets specifically at schools which are located in urban environment with limited yard space. At first, a general research was carried out into the effects of the children interaction with nature. Thereafter a wide field was investigated and collected data on children, school environment and plant growth. It was also researched the effects of the children interaction with plants. As well, it was held a market research about the elementary school toys who aim to create environmental awareness to children. During the research were decided the project purpose (Brief) and also the characteristics of the context and the characteristics of the users. The design guidelines derived from the above fields. Brainstorming followed and last but not least the part of ideas synthesis which ended up to three concepts. These three concepts were evaluated in accordance with the design guidelines, by using the “Matrix Evaluation” method. The predominant concept was varied in three different forms. Those three forms were evaluated again by using the same method. Finally, the most prevalent variation ends up to be the final product. The final product can be part of the classroom and it is made to be used as a teaching aid. It is suitable to be used by elementary school children, according to the guidelines of safety, hygiene and ergonomics. It uses the methods of experiential learning and teamwork. It helps school children to come in a first-level contact with nature. The product supports the growth of annual plants, which complete their life cycle during the school year. In this period students can attend the life cycle of the plants with their characteristic phases: seeds - seedlings - plant with root, flowers, leaves - fruit / seed. In the classroom through experiments during the lesson, children can learn about the basic needs and functions of plants and also about the water cycle and the food cycle. Furthermore they are introduced in concepts such as ecology, water scarcity and desertification.

masterThesis

Παιδί και φύση (EL)
Environmental awareness (EL)
Σχεδιασμός αντικειμένου για τη σχολική αίθουσα, (EL)
Καλλιέργεια φυτών από παιδιά (EL)
Σχολικό περιβάλλον (EL)
Kid and nature (EL)
Environmental education (EL)
Plants in classroom (EL)
Indoor planting at school (EL)
Design object for classroom (EL)
Καλλιέργεια φυτών στο εσωτερικό περιβάλλον (EL)
Kids planting in classroom (EL)


2011


2015-11-18T10:42:35Z

Σύρος




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.