Προσδοκίες ή αντιλήψεις; Σύγκριση μετρήσεων της ποιότητας των εκπαιδευτικών υπηρεσιών: Μία εμπειρική μελέτη με την κλίμακα EppaikQual

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2021 (EL)

Προσδοκίες ή αντιλήψεις; Σύγκριση μετρήσεων της ποιότητας των εκπαιδευτικών υπηρεσιών: Μία εμπειρική μελέτη με την κλίμακα EppaikQual (EL)
Expectations or perceptions? Comparing educational services quality measurements: An empirical study with the EppaikQual scale (EN)

Αθανασιάδης (Athanasiadis), Αναστάσιος (Anastasios)

Στο πεδίο της ποιότητας των υπηρεσιών εντοπίζονται ελλείψεις σε εμπειρικά δεδομένα που εξετάζουν την αποτελεσματικότητα των μετρήσεων της ποιότητας των υπηρεσιών μεταξύ διαφορετικών μεθοδολογιών. Σκοπός της εμπειρικής μελέτης είναι ο έλεγχος της σύμπτωσης ή της απόκλισης των μετρήσεων της ποιότητας των εκπαιδευτικών υπηρεσιών σε ένα πρόγραμμα παιδαγωγικής κατάρτισης για υποψήφιους εκπαιδευτικούς. Ο έλεγχος πραγματοποιείται με τη χρήση της κλίμακας EppaikQual  βάσει της μεθοδολογίας ServQual και ServPerf.Η παρούσα έρευνα αποτελεί μία έρευνα επισκόπησης στο πεδίο της μέτρησης της ποιότητας των εκπαιδευτικών υπηρεσιών. Για τον έλεγχο της ερευνητικής υπόθεσης εφαρμόζονται συγκεκριμένες στατιστικές μέθοδοι οι οποίες σχετίζονται με την ποσοτική διάσταση της εμπειρικής μελέτης. Στην έρευνα συμμετείχαν συνολικά 481 καταρτιζόμενοι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί, ενώ τα δεδομένα συνελέχθησαν με τη χρήση ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου.Η εμπειρική μελέτη καταλήγει στην ύπαρξη στατιστικά σημαντικών διαφορών στις μετρήσεις μεταξύ των δύο μεθοδολογιών. Ωστόσο δεν προτείνει καμία μεθοδολογία μέτρησης ως αποτελεσματικότερη, εξαιτίας των οριακών αποκλίσεων που εντοπίστηκαν αλλά και εξαιτίας της ανάγκης για την εκμετάλλευση των πλεονεκτημάτων που η κάθε προσέγγιση προσφέρει, στην προσπάθεια για μία ολιστική αξιολόγηση της ποιότητας των εκπαιδευτικών υπηρεσιών.Η έρευνα εστιάζει σε ένα μόνο πρόγραμμα παιδαγωγικής κατάρτισης στην Ελλάδα και επομένως τα συμπεράσματα δεν μπορούν να γενικευτούν για το σύνολο των παιδαγωγικών προγραμμάτων κατάρτισης. Το άρθρο περιλαμβάνει μία προτεινόμενη μεθοδολογία μέτρησης της ποιότητας των εκπαιδευτικών υπηρεσιών με τη χρήση της κλίμακας EppaikQual μέσω του συνδυασμού δύο ευρέως χρησιμοποιούμενων μεθοδολογιών μέτρησης, παρέχοντας χρήσιμες πληροφορίες στη διοίκηση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων για την αποτελεσματικότερη διαχείριση της ποιότητας των προγραμμάτων που προσφέρουν. Επιπλέον, μέσω της έρευνας παρέχονται εμπειρικά δεδομένα τα οποία ενισχύουν τη συζήτηση στο πεδίο της μέτρησης της ποιότητας των υπηρεσιών. (EL)
In the field of service quality, shortcomings are identified in empirical data that examine the effectiveness of service quality measurements between different measurement methods. The purpose of this empirical study is to check the coincidence or the deviation of the educational services quality metrics in a pedagogical training program for prospective teachers using the EppaikQual scale based on the ServQual and ServPerf methodology. This is a survey research in the field of quality of educational services. Specific statistical methods are applied to control the research hypothesis, which is related to the quantitative dimension of the empirical study. A total of 481 trainee teachers participated in the research, while the data were collected using an electronic questionnaire. The empirical study concludes that there are statistically significant differences in measurements between the two methodologies. However, it does not propose any measurement method as more effective, due to the marginal deviations identified and also due to the need in taking advantage of both approaches in the effort for a holistic evaluation of the quality of educational services. The research focuses on a single pedagogical training program in Greece and therefore the conclusions cannot be generalized for all pedagogical training programs. The article includes a suggested methodology for measuring the quality of educational services using the EppaikQual scale through the combination of two widely used measurement methodologies, providing useful information to the management of the educational programs for their quality management effectiveness. In addition, the research provides empirical data that support literature in the field of measuring the quality of services. (EN)

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Εμπειρική μελέτη; Ποσοτική προσέγγιση; Έρευνα επισκόπησης (EL)
Empirical study; Quantitative approach; Survey research (EN)

Αξιολόγηση στην Εκπαίδευση (EL)
Ποιότητα Εκπαιδευτικών Υπηρεσιών (EL)
Πρόγραμμα Παιδαγωγικής Κατάρτισης (EL)
EppaikQual (EL)
Αξιολόγηση προγραμμάτων παιδαγωγικής κατάρτισης (EL)
Σύγκριση μετρήσεων (EL)
Evaluation of pedagogical training programs (EN)
Quality of Educational Services (EN)
Pedagogical Training Program (EN)
Comparison of Measurements (EN)
Educational Evaluation (EN)
EppaikQual (EN)


Έρευνα στην Εκπαίδευση

Ελληνική γλώσσα

2021-11-13


Ε.Π.Ε.Ε.Π. / Laboratory of Research in Pedagogy and Educational Practices (EL)

2241-7303
Έρευνα στην Εκπαίδευση; Τόμ. 10 Αρ. 1 (2021); 195-212 (EL)
Hellenic Journal of Research in Education; Vol. 10 No. 1 (2021); 195-212 (EN)

Copyright (c) 2021 Αναστάσιος(Anastasios) Αθανασιάδης (Athanasiadis) (EN)



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.