Ενισχυτική μάθηση σε παιχνίδια δύο ατόμων: εφαρμογή στο τάβλι

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2011 (EL)

Ενισχυτική μάθηση σε παιχνίδια δύο ατόμων: εφαρμογή στο τάβλι

Παπαχρήστου, Νικόλαος

Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδίκευσης στην Εφαρμοσμένη Πληροφορική
Ρεφανίδης, Ιωάννης

Τα παιχνίδια δύο ατόμων όπως το σκάκι, το τάβλι, το go, κ.ά. έχουν αναγνωριστεί ως ιδανικά πεδία έρευνας και δοκιμών για τις σύγχρονες μεθόδους τεχνητής νοημοσύνης και μηχανικής μάθηθης. Μία από τις πιο ενδιαφέρουσες διαδικασίες μάθησης που μπορεί να εφαρμοστεί σε αυτά είναι η ενισχυτική μάθηση μέσω της αυτοεκπαίδευσης. Με αυτήν την τεχνική ένας πράκτορας παίζει πολλές παρτίδες με τον εαυτό του και χρησιμοποιεί ένα σήμα «ανταμοιβής» στο τέλος κάθε παρτίδας, για να βελτιώσει σταδιακά την ποιότητα της επιλογής των κινήσεων. Σημαντικότερος εκπρόσωπος αυτής της μεθόδου είναι το πρόγραμμα TD-Gammon του Tesauro. Στην εργασία αυτή επιχειρείται η κατασκευή ενός πράκτορα που να παίζει τα παιχνίδια του ταβλιού «πλακωτό» και «φεύγα». Κατά το πρότυπο του TD-Gammon, ο πράκτοράς μας μαθαίνει από την έκβαση των παρτίδων αυτοεκπαίδευσης χρησιμοποιώντας ένα τεχνητό νευρωνικό δίκτυο για την εκμάκθηση της συνάρτησης αξιολόγησης των παιχνιδιών αυτών. Τέλος, συγκρίνουμε τις διάφορες εκδόσεις των εκπαιδευμένων πρακτόρων μεταξύ τους καθώς και με το πρόγραμμα ανοικτού κώδικα Tavli3D.
Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2010.

Electronic Thesis or Dissertation
Text

Ενισχυτική μάθηση
Temporal difference learning
Reinforcement learning
Neural Networks
Backgammon
TD(λ)
Φεύγα
Πλακωτό
Νευρωνικά Δίκτυα
Τάβλι


Ελληνική γλώσσα

2010
2011-04-06T07:19:11Z


Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών.




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.