Everyday Argumentation of 8th Grade High School Students in Physics Lesson

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Καθημερινή Επιχειρηματολογία Μαθητών/τριών Β΄ Γυμνασίου στο Μάθημα της Φυσικής (EL)
Everyday Argumentation of 8th Grade High School Students in Physics Lesson (EN)

Ναούμ, Κώστας
Κόλλιας, Βασίλης
Βαβουγυιός, Διονύσιος

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

2025-04-06


Αν και είναι ευρέως αποδεκτή η σημασία της επιχειρηματολογίας ως επιστημονικής και διδακτικής πρακτικής αυτή σπάνια συμβαίνει στις αίθουσες διδασκαλίας των ΦΕ. Στην παρούσα εργασία, αναγνωρίζοντας τη σημασία που έχει η αξία των καθημερινών πρακτικών επιχειρηματολογίας στην πορεία μύησης των μαθητών/τριών στην επιστημονική επιχειρηματολογία, προσπαθούμε να αναδείξουμε τα χαρακτηριστικά και την δομή της αυθόρμητης επιχειρηματολογίας που συμβαίνει σε μια τάξη φυσικής Β΄ γυμνασίου, όταν οι μαθητές/ριες προσπαθούν να εξηγήσουν ένα απροσδόκητο γεγονός. Η ανάλυση των δεδομένων της έρευνας έδειξε ότι οι περισσότεροι/ες μαθητές/ριες δεν θέλουν να εξηγούν/δικαιολογούν φαινόμενα που δεν καταλαβαίνουν ή τα θεωρούν φυσιολογικά, ενώ όταν προχωρούν σε εξηγήσεις/δικαιολογήσεις, αξιοποιούν δεδομένα, καταλήγουν σε συμπέρασμα, δεν αξιοποιούν όμως την σχολική γνώση ως εγγύηση κατά Toulmin. (EL)
Although the importance of argumentation as a scientific and teaching practice is widely accepted, it rarely occurs in classrooms. In this paper, recognizing the importance of the value of everyday argumentation practices in the course of students' initiation into scientific argumentation, we try to highlight the characteristics and structure of spontaneous argumentation that occurs in a high school physics class, when the students try to explain an unexpected event. The analysis of the research data showed that most students do not want to explain/justify phenomena that they do not understand or consider to be natural, while when they proceed to explanations/justifications they use data, reach a conclusion but do not use school knowledge as a warrant according Toulmin. (EN)


καθημερινή επιχειρηματολογία, φυσική γυμνασίου, μοντέλο Tilly , μοντέλο Toulmin (EL)
5E Model (EN)

Πανελλήνιο Συνέδριο της Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση

Ελληνική γλώσσα

Ένωση για την Εκπαίδευση στις Φυσικές Επιστήμες και την Τεχνολογία (ΕΝΕΦΕΤ) (EL)


1791-1281
Πανελλήνιο Συνέδριο της Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση; Τόμ. 14 Αρ. 1 (2025): 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση - Συνόψεις (EL)
13th Panhellenic Conference on Didactics in Science and new Technology in Education; Vol. 14 No. 1 (2025): 14th Panhellenic Conference of Didactics in Science Education (EN)

Πνευματική ιδιοκτησία (c) 2025 Πανελλήνιο Συνέδριο της Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση (EL)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.