Διερεύνηση των δυνατοτήτων που παρέχουν τα μεγάλα γλωσσικά μοντέλα στην υποστήριξη της έρευνας στη διδακτική των φυσικών επιστημών

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Διερεύνηση των δυνατοτήτων που παρέχουν τα μεγάλα γλωσσικά μοντέλα στην υποστήριξη της έρευνας στη διδακτική των φυσικών επιστημών (EL)
Exploring the Potential of Large Language Models in Supporting Research in Science Education (EN)

Θεοδώνης, Ιωάννης
Βελέντζας, Αθανάσιος

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

2025-04-06


Η παρούσα μελέτη εξετάζει τον ρόλο των μεγάλων γλωσσικών μοντέλων ως εργαλείου υποστήριξης της ερευνητικής διαδικασίας στη διδακτική των φυσικών επιστημών. Πραγματοποιείται μια μελέτη περίπτωσης, προκειμένου να μελετηθούν οι δυνατότητες που παρέχει η τεχνητή νοημοσύνη στους ερευνητές του πεδίου της διδακτικής των φυσικών επιστημών. Μελετάται μια υποθετική περίπτωση κατά την οποία ένας ερευνητής χρησιμοποιεί την ιδιαίτερα εξελιγμένη πλατφόρμα συνομιλίας ChatGPT, σε όλα τα στάδια μιας έρευνας. Η μελέτη αυτή δείχνει ότι το ChatGPT μπορεί να επιταχύνει και να υποστηρίξει σε σημαντικό βαθμό την ερευνητική διαδικασία σε όλα της τα στάδια, δηλαδή, από την πρόταση θεματικής προς έρευνα έως και την συγγραφή αλλά και την κρίση της τελικής εργασίας. Συζητούνται επίσης ζητήματα τα οποία εγείρονται σχετικά με θέματα εγκυρότητας των στοιχείων, επιστημονικής αξιοπιστίας και διαφάνειας. (EL)
This study examines the role of large language models as a tool for supporting the research process in science education. A case study is conducted to explore the potential of artificial intelligence in assisting researchers in the field of science education. A hypothetical scenario is analyzed in which a researcher utilizes the highly advanced ChatGPT platform at all stages of a research project. The findings suggest that ChatGPT can significantly accelerate and support the research process at every stage, from proposing a research topic to writing and reviewing the final paper. Additionally, the study discusses issues related to data validity, scientific reliability, and transparency. (EN)


μεγάλα γλωσσικά μοντέλα (EL)
ChatGPT (EL)
εργαλεία συνομιλίας (EL)
Διδακτική των φυσικών επιστημών (EL)
τεχνητή νοημοσύνη (EL)
chatbot (EN)
Science education (EN)
Large Language Model (EN)
ChatGPT (EN)
Artificial intelligence (EN)

Πανελλήνιο Συνέδριο της Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση

Ελληνική γλώσσα

Ένωση για την Εκπαίδευση στις Φυσικές Επιστήμες και την Τεχνολογία (ΕΝΕΦΕΤ) (EL)


1791-1281
Πανελλήνιο Συνέδριο της Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση; Τόμ. 14 Αρ. 1 (2025): 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση - Συνόψεις (EL)
13th Panhellenic Conference on Didactics in Science and new Technology in Education; Vol. 14 No. 1 (2025): 14th Panhellenic Conference of Didactics in Science Education (EN)

Πνευματική ιδιοκτησία (c) 2025 Πανελλήνιο Συνέδριο της Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση (EL)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.