Μια Μελέτη των Ενναλακτικών Ιδεών Αυτιστικών Εφήβων για την Έννοια της Δύναμης

Μια Μελέτη των Ενναλακτικών Ιδεών Αυτιστικών Εφήβων για την Έννοια της Δύναμης (EL)

Κόλλιας, Βασίλης
Ραβάνης, Κωνσταντίνος
Καλιαμπός, Γεώργιος
Βαβουγυιός, Διονύσιος

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

2025-04-06


Στόχος της παρούσας μελέτης είναι να διερευνήσει τις εναλλακτικές ιδέες για την έννοιας της δύναμης μαθητών με διαταραχή αυτιστικού φάσματος. Για το σκοπό αυτό διεξήχθη πειραματική έρευνα με 19 μαθητές που εμπίπτουν στο φάσμα του αυτισμού και 55 μαθητές που αναγνωρίζονται από το εκπαιδευτικό σύστημα ως τυπικής ανάπτυξης. Οι ομάδες ήταν ισοδύναμες ως προς το φύλο και τη μη λεκτική νοητική ηλικία. Για την ανίχνευση των εναλλακτικών ιδεών διαμορφώθηκε ένα κατάλληλα δομημένο εργαλείο με τη μορφή ερωτηματολογίου (Ε.Δ.Ε.Ι.Α.) Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι τόσο οι έφηβοι με αυτισμό όσο και οι έφηβοι τυπικής ανάπτυξης χρησιμοποιούν τα ίδια μοντέλα δύναμης αλλά με διαφορετική συχνότητα. (EL)
The aim of the current study was to explore alternative ideas of force in adolescents with autism. For this purpose, an experimental investigation was carried out with 19 students falling within the autism spectrum and 55 students of typical development. The two study groups were equivalent in terms of gender and non-verbal mental age. An appropriately structured tool in the form of a questionnaire (E.D.E.I.A.) was developed to identify alternative ideas (E.D.E.I.A.). Research findings suggest that students with autism use the same alternative conceptions with those used by students of typical development, on a different frequency thought. (EN)


Πανελλήνιο Συνέδριο της Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση

Greek

Ένωση για την Εκπαίδευση στις Φυσικές Επιστήμες και την Τεχνολογία (ΕΝΕΦΕΤ) (EL)


1791-1281
Πανελλήνιο Συνέδριο της Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση; Τόμ. 14 Αρ. 1 (2025): 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση - Συνόψεις (EL)
13th Panhellenic Conference on Didactics in Science and new Technology in Education; Vol. 14 No. 1 (2025): 14th Panhellenic Conference of Didactics in Science Education (EN)

Πνευματική ιδιοκτησία (c) 2025 Πανελλήνιο Συνέδριο της Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση (EL)




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)