Αξιοποίηση Πολλαπλών Αναπαραστάσεων για την Ανάπτυξη Υλικού Ερμηνείας Γραφικών Παραστάσεων

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Αξιοποίηση Πολλαπλών Αναπαραστάσεων για την Ανάπτυξη Υλικού Ερμηνείας Γραφικών Παραστάσεων (EL)
Utilizing Multiple Representations for the Development of Material for Graph Interpretation (EN)

Τσαουσίδη, Μαρίνα
Μολοχίδης, Αναστάσιος

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

2025-04-06


Η ανάπτυξη δεξιοτήτων ανάγνωσης και ερμηνείας των γραφικών παραστάσεων αποτελεί κύριο στοιχείο του εγγραμματισμού σχετικά με τα διαγράμματα (graph literacy) και είναι αναγκαία για την έγκυρη και πλήρη ενημέρωση των πολιτών. Η κατανόηση των γραφικών παραστάσεων φαίνεται μέσα από τη βιβλιογραφία να δυσκολεύει τους μαθητές, ιδιαίτερα στο πλαίσιο της φυσικής. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι ο σχεδιασμός διδακτικού υλικού για την ανάπτυξη των δεξιοτήτων ερμηνείας γραφικών παραστάσεων μαθητών της Α΄ τάξης του Λυκείου. Κύρια στοιχεία του σχεδιασμού αποτελούν ο διδακτικός μετασχηματισμός, η σχεδίαση των δραστηριοτήτων αξιοποιώντας πολλαπλές αναπαραστάσεις και η μέθοδος εφαρμογής του υλικού η οποία ακολουθεί το μοντέλο 5Ε. (EL)
The development of skills in reading and interpreting graphs is a key element of graph literacy and it is necessary for valid and complete information to citizens. The understanding of graphs seems through literature to be difficult for students, especially in the context of physics. The purpose of this research is the design of teaching materials for the development of graph interpretation skills of students of the first grade of Lyceum. The main elements of the design are the didactic transformation, the design of the activities utilizing multiple representations and the method of application of the material which follows the 5E model. (EN)


διδακτικό υλικό (EL)
γραφικές παραστάσεις (EL)
Μοντέλο 5Ε (EL)
πολλαπλές αναπαραστάσεις (EL)
5E Model (EN)
graphs (EN)
multiple representations (EN)
teaching material (EN)

Πανελλήνιο Συνέδριο της Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση

Ελληνική γλώσσα

Ένωση για την Εκπαίδευση στις Φυσικές Επιστήμες και την Τεχνολογία (ΕΝΕΦΕΤ) (EL)


1791-1281
Πανελλήνιο Συνέδριο της Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση; Τόμ. 14 Αρ. 1 (2025): 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση - Συνόψεις (EL)
13th Panhellenic Conference on Didactics in Science and new Technology in Education; Vol. 14 No. 1 (2025): 14th Panhellenic Conference of Didactics in Science Education (EN)

Πνευματική ιδιοκτησία (c) 2025 Πανελλήνιο Συνέδριο της Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση (EL)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.