Κύκλος ζωής και απόσυρση βιομηχανικού προϊόντος μια μελέτη περίπτωσης -case study

 
This item is provided by the institution :

Repository :
Dione
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share




2014 (EN)

Κύκλος ζωής και απόσυρση βιομηχανικού προϊόντος μια μελέτη περίπτωσης -case study

Λώλος, Παναγιώτης Χ.

Τσόγκας, Μάρκος - Μάριος

Ο κύκλος ζωής προϊόντος είναι ένα εργαλείο στρατηγικού marketing προκειμένου μια επιχείρηση να εκτιμήσει το συνολικό χρονικό διάστημα που απομένει έως και την κάμψη του προϊόντος και να προσαρμόσει τους πόρους της στην κατεύθυνση είτε της προώθησης ενός εναλλακτικού προϊόντος είτε της απόσυρσης του. Η εργασία αξιοποιεί το μοντέλο ανάλυσης του κύκλου ζωής προϊόντος προκειμένου να εξετάσει το συνολικό κύκλο ζωής των χαλκοσωλήνων όπως αυτός εξελίχθηκε στην Ελλάδα κατά τα έτη 1988 έως και 2012. Αφού αναλυθούν οι συνθήκες ανάπτυξης και ειδικά της κάμψεως που παρατηρείται στο κύκλο ζωής, αναζητούνται τα αίτια και προσδιορίζονται οι εναλλακτικές που υπήρξαν ώστε να αντιμετωπισθεί η ραγδαία πτώση στη χρήση και τη ζήτηση για δυο κατηγορίες χαλκοσωλήνων, ενώ στη συνέχεια εξετάζεται η τακτική της απόσυρσης μέσω υποκατάστασης που επιλέχθηκε από ένα εγχώριο παραγωγό προκειμένου να υπάρξει συνέχεια στο συνολικό κύκλο ζωής της κατηγορίας προϊόντος. Η μέθοδος του case study επιλέχθηκε ως η πλέον κατάλληλη για να προσεγγίσει και αναλύσει ένα μοντέλο το οποίο συνδυάζει ποσοτικά δεδομένα και ποιοτικές παρατηρήσεις. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι η προσπάθεια απόσυρσης μέσω υποκατάστασης δεν ήταν επιτυχής αφού ούτε αναστολή της φάσεως της κάμψης επετεύχθη αλλά ούτε και επιτυχής απόσυρση του προϊόντος δια της υποκαταστάσεως. Η έρευνα καταδεικνύει ότι η τακτική του επικερδούς επιβιώσαντος αποδεικνύεται ως η ενδεδειγμένη στο στάδιο της κάμψης ενώ εξωτερικοί παράγοντες όπως το μακρο-οικονομικό περιβάλλον και οι τιμές των πρώτων υλών, είναι εξαιρετικά πιθανό να αποβούν αρνητικοί παράγοντες σε ένα εγχείρημα απόσυρσης ενός βιομηχανικού προϊόντος.

Master Thesis

Κύκλοι ζωής προϊόντων
Βιομηχανικό μάρκετινγκ
Marketing


Greek

2014-11-25T08:47:50Z


Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές



*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)