Ενεργειακή απόδοση φορτηγών πλοίων

 
This item is provided by the institution :

Repository :
Dione
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share




2014 (EN)

Ενεργειακή απόδοση φορτηγών πλοίων

Κουλούρης, Φοίβος - Γεράσιμος

Ναυτιλία
Τζαννάτος, Ερνέστος
Σχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών

H παρούσα εργασία αποσκοπεί καταρχήν στην παρουσίαση των μέτρων τα οποία έχουν θεσπιστεί από τον IMO για την βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης των εμπορικών και ειδικότερα των φορτηγών πλοίων και συγκεκριμένα στην παρουσίαση του Energy Efficiency Design Index (EEDI) και Ship Energy Efficiency Management Plan (SEEMP). Κυρίως, όμως, πραγματεύεται την ανάλυση του Δείκτη Λειτουργικής Ενεργειακής Απόδοσης (EEOI) με βάση τα δεδομένα λειτουργίας 45 δεξαμενοπλοίων με αναφορά στο πλεύσιμο τμήμα των ταξιδιών τους κατά την περίοδο 01/01/2013-31/12/2013. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της επεξεργασίας των δεδομένων προκύπτει το συμπέρασμα ότι για να επιτυγχάνεται όσο το δυνατόν υψηλότερη λειτουργική ενεργειακή απόδοση θα πρέπει τα πλοία να ναυλώνονται στο μέγιστο της μεταφορικής τους ικανότητας ταξιδεύοντας σε ταχύτητες χαμηλής κατανάλωσης καυσίμου. Τέλος, λόγω της δυσκολίας επιλογής ταξιδιών με ιδανικά χαρακτηριστικά στη δυναμική και ευμετάβλητη αγορά της ναυτιλίας, προτείνεται η χρήση μέτρων και τεχνολογιών που έχουν στόχο τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμων και κατά συνέπεια συμβάλλουν στην βελτίωση των τιμών του Δείκτη Λειτουργικής Ενεργειακής Απόδοσης (ΕΕΟΙ) .
Τhe current thesis is initially aimed at presenting the measures that have been adopted by the IMO for improving the energy efficiency of commercial vessels and particularly cargo ships, namely the presentation of the Energy Efficiency Design Index (EEDI) and the Ship Energy Efficiency Management Plan (SEEMP). However, it is mainly concerned with the analysis of the Energy Efficiency Operational Indicator (EEOI) based upon the operational data of 45 tankers with reference to the navigable part of their trips during the period 01/01/2013-31/12/2013. The results lead to the conclusion that in order to achieve the highest operational energy efficiency, the vessels should be chartered to their maximum available capacity and sail at speeds of reduced fuel consumption. Finally, due to the difficulty of choosing a voyage with ideal characteristics in such a dynamic and volatile shipping market, the use of measures and technologies is recommended in order to reduce the fuel consumption and thus to contribute to the improvement of the values of the Energy Efficiency Operational Indicator (EEOI).

Master Thesis

Πλοία -- Καύσιμα
Πλοία -- Περιβαλλοντικές απόψεις


Greek

2015-05-06T08:04:21Z
2014-11-12


Πανεπιστήμιο Πειραιώς

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές



*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)