Content analysis of the book of civics taught in the 5th grade greek primary school

 
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share




2008 (EN)
Ανάλυση περιεχομένου του εγχειριδίου "Κοινωνική και πολιτική αγωγή της Ε' δημοτικού"
Content analysis of the book of civics taught in the 5th grade greek primary school

Δημητρίου, Μαρίνος Δημητρίου

This study aims to explore the social and political knowledge taufht in school, through the analysis of the 5th grade book of Civics used in greek primary school. We use the method of content analysis. Findings indicate that school educates socially and politically in connection with the dominant ideologies about man, citizen and society. One of the wayw of this practise is the course of Civics. Limitations : Research is limited only to the content of the book. We do not investigate the objectives of the course of Civics or the instruction results. Value of the study : We illuminate an unexplored part of Civics in Greece, contributing to the field research.
Σκοπός της έρευνας είναι η διερεύνηση της κοινωνικής και πολιτικής γνώσης που διδάσκεται στο ελληνικό σχολείο, μέσα από την ανάλυση περιεχομένου του σχολικού εγχειριδίου "Κοινωνική και πολιτική αγωγή" της Ε' δημοτικού. Η μέθοδος που χρησιμοποιείται είναι η ανάλυση περιεχομένου. Η ανάλυση καταδεικνύει ότι το σχολείο ασκεί κοινωνική και πολιτική αγωγή με γνώμονα την κυρίαρχη ιδεολογία για τον άνθρωπο, τον πολίτη, την κοινωνία. Περιορισμοί : Η έρευνα περιορίζεται στην ανάλυση του σχολικύ εγχειριδίου, δεν ασχολείται με τη διερεύνηση του σκοπού του μαθήματος, ούτε με τα αποτελέσματα της διδασκαλίας. Σημασία της έρευνας : Φωτίζει ένα αδιερεύνητο κομμάτι της πολιτικής αγωγής, συμβάλλοντας στην έρευνα γύρω από το ζήτημα.

info:eu-repo/semantics/masterThesis
Postgraduate Thesis / Μεταπτυχιακή Εργασία

Πολιτική Αγωγή
Κράτος
State
Πολίτης
Work
Citizenship
Civics
Εργασία
Society
Κοινωνική αγωγή
Κοινωνία
Social and political studies

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (EL)
Aristotle University of Thessaloniki (EN)

2008
2009-06-21T21:00:00Z


Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Παιδαγωγική Σχολή, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης

This record is part of 'IKEE', the Institutional Repository of Aristotle University of Thessaloniki's Library and Information Centre found at http://ikee.lib.auth.gr. Unless otherwise stated above, the record metadata were created by and belong to Aristotle University of Thessaloniki Library, Greece and are made available to the public under Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International license (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0). Unless otherwise stated in the record, the content and copyright of files and fulltext documents belong to their respective authors. Out-of-copyright content that was digitized, converted, processed, modified, etc by AUTh Library, is made available to the public under Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International license (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0). You are kindly requested to make a reference to AUTh Library and the URL of the record containing the resource whenever you make use of this material.
info:eu-repo/semantics/openAccess



*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)