History Education and New Techonologies:: an assessment of the software which have been produced for the objective of history

 
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share




2009 (EN)
Ιστορική Εκπαίδευση και Νέες Τεχνολογίες: μια κριτική παρουσίαση των λογισμικών που έχουν παραχθεί για το μάθημα της ιστορίας
History Education and New Techonologies:: an assessment of the software which have been produced for the objective of history

Τζημοπούλου, Αικατερίνη Κωνσταντίνου

Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι η κριτική παρουσίαση των εκπαιδευτικών λογισμικών που προορίζονται για αξιοποίηση στη διδασκαλία και μάθηση του μαθήματος της ιστορίας. Στο υλικό διαπραγμάτευσης συμπεριλαμβάνονται οι τίτλοι των εκπαιδευτικών λογισμικών ιστορίας που έχουν αποσπάσει άδεια χρήσης κι έχουν διανεμηθεί σε όλα τα δημόσια σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα και αφορούν αποκλειστικά το διδακτικό αντικείμενο της ιστορίας.Η δημιουργία του μεθοδολογικού εργαλείου για την αξιολόγησή τους βασίστηκε στη μέθοδο των check-lists. Η κριτική παρουσίαση των εκπαιδευτικών λογισμικών που αποτελούν το δείγμα της μελέτης γίνεται ως προς τα τεχνικά και λειτουργικά χαρακτηριστικά τους, την ποιότητα περιεχομένου και την εκπαιδευτική διάστασή και,τέλος, τη διάδραση με φυσικά πρόσωπα.
The aim of the current study is the presentation and assessment of the educational software which is intended to be employed in teaching and learning History. The material under survey includes the titles of the educational software which have received permission of use and, thus, have been distributed to all Greek schools of Primary and Secondary Education and which exclusively pertain to the teaching objective of History. The construction of the methodological tool for their assessment is based on the method of “check-lists”. The critical assessment of the sample of software taken for the present survey is made with respect to their technical and functional characteristics, the quality of their content, the educational dimension and, finally, the interaction with natural persons.

info:eu-repo/semantics/masterThesis
Postgraduate Thesis / Μεταπτυχιακή Εργασία

Εκπαιδευτικό λογισμικό
Πρωτοβάθμια εκπαίδευση
Αξιολόγηση εκπαιδευτικού λογισμικού
Check lists
Δευτεροβάθμια εκπαίδευση
Teaching history
Educational software
Διδακτική της ιστορίας
Primary/secondary education
New technologies
Software assessment
Νέες τεχνολογίες

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (EL)
Aristotle University of Thessaloniki (EN)

2009
2009-11-12T13:00:32Z


Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Παιδαγωγική Σχολή, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης

This record is part of 'IKEE', the Institutional Repository of Aristotle University of Thessaloniki's Library and Information Centre found at http://ikee.lib.auth.gr. Unless otherwise stated above, the record metadata were created by and belong to Aristotle University of Thessaloniki Library, Greece and are made available to the public under Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International license (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0). Unless otherwise stated in the record, the content and copyright of files and fulltext documents belong to their respective authors. Out-of-copyright content that was digitized, converted, processed, modified, etc by AUTh Library, is made available to the public under Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International license (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0). You are kindly requested to make a reference to AUTh Library and the URL of the record containing the resource whenever you make use of this material.
info:eu-repo/semantics/openAccess



*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)