The role of digital photography and photographs as tools for supporting and facilitating learning

 
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share




2009 (EN)
Η ψηφιακή φωτογραφική μηχανή και φωτογραφία ως εργαλεία για την υποστήριξη και τη διευκόλυνση της μάθησης
The role of digital photography and photographs as tools for supporting and facilitating learning

Ζαφειριάδου, Ανδρομάχη Χαραλάμπους

Αντικείμενο της παρούσας μελέτης είναι η χρήση της ψηφιακής φωτογραφικής μηχανής και της φωτογραφίας ως γνωστικά αντικείμενα και εργαλεία στις προσχολικές τάξεις. Μελετήθηκε η αποτελεσματικότητα στη χρήση ενός νέου τεχνολογικού μέσου από τα παιδιά της προσχολικής ηλικίας καθώς και η επιδεξιότητά τους στη λήψη επιτυχημένων φωτογραφιών, με σκοπό τη λειτουργία τους ως διδακτικών εργαλείων. Εξετάσθηκε η χρήση της ψηφιακής φωτογραφικής μηχανής και φωτογραφίας σε πολλές περιοχές του αναλυτικού προγράμματος και δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στο ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει στην πραγματοποίηση ερευνητικού και επιστημονικού τύπου δραστηριοτήτων. Ακόμα, δόθηκε έμφαση στη δυνατότητά της να καθιστά ορατή τη μάθηση που πραγματοποιείται στις προσχολικές τάξεις τόσο στα ίδια τα παιδιά, όσο και σε τρίτους, συμμαθητές, γονείς, εκπαιδευτικούς και μέλη της ευρύτερης κοινότητας.
The subject of this study is the use of digital camera and photography in general as an educational tools and fields in early childhood education. The effectiveness of use of this new technological medium by young children, as well as their skills in taking successful pictures to be used as teaching tools, was studied. The use of digital camera and photography in many subjects of the curriculum was examined and particular emphasis was given to the role photography can play in research and scientific activities. Furthermore, particular attention was given to the potential photography has to make learning occurring in pre-school classrooms more visible, to the children themselves and to classmates, parents, educators and members of the community in general.

info:eu-repo/semantics/masterThesis
Postgraduate Thesis / Μεταπτυχιακή Εργασία

Photography
Προσχολικό περιβάλλον
Metacognition
Early childhood classroom
Μεταγνώση
Επικοινωνία
Φωτογραφία
Ψηφιακή φωτογραφική μηχανή
Digital photography
Communication

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (EL)
Aristotle University of Thessaloniki (EN)

2009
2009-12-24T08:43:53Z


Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Παιδαγωγική Σχολή, Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης

This record is part of 'IKEE', the Institutional Repository of Aristotle University of Thessaloniki's Library and Information Centre found at http://ikee.lib.auth.gr. Unless otherwise stated above, the record metadata were created by and belong to Aristotle University of Thessaloniki Library, Greece and are made available to the public under Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International license (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0). Unless otherwise stated in the record, the content and copyright of files and fulltext documents belong to their respective authors. Out-of-copyright content that was digitized, converted, processed, modified, etc by AUTh Library, is made available to the public under Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International license (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0). You are kindly requested to make a reference to AUTh Library and the URL of the record containing the resource whenever you make use of this material.
info:eu-repo/semantics/openAccess



*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)