Απόψεις Εκπαιδευτικών Φυσικών Επιστημών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για Πτυχές της Φύσης της Επιστήμης: η Περίπτωση της Σχέσης των Επιστημονικών Νόμων έναντι των Θεωριών

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Απόψεις Εκπαιδευτικών Φυσικών Επιστημών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για Πτυχές της Φύσης της Επιστήμης: η Περίπτωση της Σχέσης των Επιστημονικών Νόμων έναντι των Θεωριών (EL)
Απόψεις Εκπαιδευτικών ΠΕ04 για τη Φύση της Επιστήμης (EN)

Κλώθου, Άννα
Σκεύα, Γλυκερία
Ζουπίδης, Αναστάσιος

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

2024-09-14


Η διδασκαλία της Φύσης της Επιστήμης κρίνεται απαραίτητη για τον επιστημονικό γραμματισμό των μαθητών και η αποτελεσματική διδασκαλία της απαιτεί ενημερωμένους εκπαιδευτικούς. Στην παρούσα εργασία επιχειρείται η ανίχνευση των απόψεων εκπαιδευτικών Φυσικών Επιστημών ΠΕ04 για τη σχέση των επιστημονικών νόμων έναντι των θεωριών. Επιλέχθηκαν η ποσοτική στρατηγική και το ερευνητικό εργαλείο SUSSI (Student Understanding of Science and Scientific Inquiry), που συνδυάζει ερωτήσεις κλειστού και ανοικτού τύπου. Τα αποτελέσματα συμφωνούν με τα ευρήματα σχετικών διεθνών ερευνών, αναδεικνύοντας ότι οι επιστημονικοί νόμοι έναντι των θεωριών είναι μία πτυχή της ΦτΕ για την οποία οι Έλληνες εκπαιδευτικοί παρουσιάζουν πολλές παρανοήσεις. (EL)
The Nature of Science teaching is considered essential for students’ scientific literacy and its effective teaching requires informed teachers. In the present study, the detection of Science teachers’ views is attempted, regarding the relation between scientific laws and theories. The quantitative strategy was chosen, while the SUSSI (Student Understanding of Science and Scientific Inquiry) questionnaire was used for data collection, as it combines closed and open type tasks. The results are in line with findings of relevant international studies, showing that scientific laws versus theories are an aspect of the Nature of Science about which Greek teachers present many misconceptions. (EN)


εκπαιδευτικοί ΠΕ04 (EL)
η Φύση της Επιστήμης (EL)
nature of Science (EN)
secondary Science teachers (EN)

Πανελλήνιο Συνέδριο Νέων Ερευνητών/Ερευνητριών στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών

Ελληνική γλώσσα

Ένωση για την Εκπαίδευση στις Φυσικές Επιστήμες και την Τεχνολογία (ΕΝΕΦΕΤ) (EL)


2623-3622
Πανελλήνιο Συνέδριο Νέων Ερευνητών/τριών στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση; 4o Πανελλήνιο Συνέδριο Νέων Ερευνητών και Ερευνητριών (EL)
Πανελλήνιο Συνέδριο Νέων Ερευνητών/τριών στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση; 4th NR Panhellenic Conference - 2022 (EN)

Πνευματική ιδιοκτησία (c) 2024 Πανελλήνιο Συνέδριο Νέων Ερευνητών/τριών στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση (EL)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.