Επιστημολογικές Πτυχές της Φύσης της Επιστήμης και της Φύσης της Επιστημονικής Διερεύνησης, προς Διδασκαλία σε Μαθητές/τριες της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, στο Μάθημα της Φυσικής

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Επιστημολογικές Πτυχές της Φύσης της Επιστήμης και της Φύσης της Επιστημονικής Διερεύνησης, προς Διδασκαλία σε Μαθητές/τριες της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, στο Μάθημα της Φυσικής (EL)
ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΛΟΓΙΚΩΝ ΠΤΥΧΩΝ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗΣ, ΣΕ ΜΑΘΗΤΕΣ/ΤΡΙΕΣ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΔΙΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΦΥΣΙΚΗΣ (EN)

Χατζηκρανιώτης, Ευριπίδης
Γκάγκας, Βασίλειος

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

2024-09-14


Στην παρούσα εργασία περιγράφεται ο σχεδιασμός, η υλοποίηση και η αποτίμηση μιας σειράς δραστηριοτήτων στα πλαίσια της διερευνητικής μάθησης πέσω πειραμάτων (experimental inquiry based-learning), με σκοπό να προωθηθεί η επιστημολογική γνώση σε μαθητές/τριες των δυο πρώτων τάξεων του Λυκείου, στα πλαίσια λειτουργίας ενός ομίλου φυσικής (Science Club). Η αξιολόγηση της επιστημολογικής γνώσης έγινε μέσω ενός ποιοτικού εργαλείου αποτίμησης επιστημολογικών στάσεων (VNoS). Τα ευρήματα της έρευνας δείχνουν ότι η επιστημολογική γνώση μπορεί να προωθηθεί με επιτυχία σε μαθητές/τριες των πρώτων δυο τάξεων του Λυκείου και ότι υπάρχει ικανοποιητικό έως σημαντικό επιστημολογικό κέρδος στις πεποιθήσεις των μαθητών/τριών (Hake Gain) το οποίο είναι στατιστικά σημαντικό. (EL)
This paper describes the planning, implementation, and evaluation of a series of activities in the context of experimental inquiry based-learning, intending to promote epistemological knowledge in students of the first two upper high school classes, in the context of running a Physics Science Club. The epistemological knowledge was assessed through a qualitative questionnaire (VNoS). The findings of the research show that epistemological knowledge can be successfully promoted to students of the first two classes of upper high school and that there is a proficient to exemplary epistemological gain in the students' beliefs (Hake Gain) which is statistically significant. (EN)


φύση της επιστημονικής διερεύνησης (EL)
μάθηση μέσω πειραματικών διερευνήσεων (EL)
φύση της επιστήμης (EL)
experimental inquiry-based learning (EN)
nature of science (EN)
nature of the scientific inquiry (EN)

Πανελλήνιο Συνέδριο Νέων Ερευνητών/Ερευνητριών στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών

Ελληνική γλώσσα

Ένωση για την Εκπαίδευση στις Φυσικές Επιστήμες και την Τεχνολογία (ΕΝΕΦΕΤ) (EL)


2623-3622
Πανελλήνιο Συνέδριο Νέων Ερευνητών/τριών στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση; 4o Πανελλήνιο Συνέδριο Νέων Ερευνητών και Ερευνητριών (EL)
Πανελλήνιο Συνέδριο Νέων Ερευνητών/τριών στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση; 4th NR Panhellenic Conference - 2022 (EN)

Πνευματική ιδιοκτησία (c) 2024 Πανελλήνιο Συνέδριο Νέων Ερευνητών/τριών στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση (EL)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.