Αναπτύσσοντας τις Ικανότητες των Μαθητών του Δημοτικού Σχολείου να Κρίνουν τα Αποδεικτικά Στοιχεία Επιχειρημάτων για τους Ηλεκτρομαγνήτες

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Αναπτύσσοντας τις Ικανότητες των Μαθητών του Δημοτικού Σχολείου να Κρίνουν τα Αποδεικτικά Στοιχεία Επιχειρημάτων για τους Ηλεκτρομαγνήτες (EL)

Αλεξόπουλος, Κωνσταντίνος
Skoumios, Michail
Παρασκευοπούλου, Μαριάνθη

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

2022-12-29


Παρόλο που πολλές έρευνες έχουν μελετήσει την ποιότητα των επιστημονικών επιχειρημάτων που παράγουν οι μαθητές, υπάρχουν ελάχιστες έρευνες που μελετούν την επίδραση διδακτικών παρεμβάσεων στην ικανότητα των μαθητών να κρίνουν τα αποδεικτικά στοιχεία επιστημονικών επιχειρημάτων. Η παρούσα εργασία εξετάζει την επίδραση μιας διδακτικής παρέμβασης στις ικανότητες των μαθητών της Στ΄ τάξης του δημοτικού σχολείου να κρίνουν τα αποδεικτικά στοιχεία επιχειρημάτων για τους ηλεκτρομαγνήτες. Αναπτύχθηκε εκπαιδευτικό υλικό για τους ηλεκτρομαγνήτες που βασίστηκε στη διδακτική προσέγγιση της «μάθησης μέσω πρακτικών», το οποίο εφαρμόστηκε σε 28 μαθητές της Στ΄ τάξης του δημοτικού σχολείου. Ως εργαλείο συλλογής των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε ένα ερωτηματολόγιο, το οποίο συμπληρώθηκε από τους μαθητές πριν και μετά τη διδακτική παρέμβαση. Η ανάλυση των δεδομένων έδειξε ότι οι μαθητές, μετά τη διδακτική παρέμβαση, βελτίωσαν σημαντικά τις ικανότητές τους να εντοπίζουν αποδεικτικά στοιχεία σε επιχειρήματα, να αναγνωρίζουν τα αποδεικτικά στοιχεία που είναι αναγκαίο να περιλαμβάνονται στα επιχειρήματα, να κρίνουν αποδεικτικά στοιχεία, και να αξιολογούν επιχειρήματα με βάση τα αποδεικτικά τους στοιχεία. (EL)


αποδεικτικά στοιχεία (EL)
ηλεκτρομαγνήτες (EL)
επιχειρήματα (EL)
πρακτικές Φυσικών Επιστημών (EL)

Greek

Greek Association for Education in Science and Technology (EL)


2732-8546
Έρευνα για την Εκπαίδευση στις Φυσικές Επιστήμες και την Τεχνολογία; Τόμ. 2 Αρ. 2 (2022): 12ο Πανελλήνιο Συνέδριο ΕΝΕΦΕΤ, Ειδικό Τεύχος (EL)
Research in Science & Technology Education; Vol. 2 No. 2 (2022): Special Issue of Selected Papers (EN)

Copyright (c) 2023 Κωνσταντίνος Αλεξόπουλος, Μαριάνθη Παρασκευοπούλου, Μιχαήλ Σκουμιός (EN)




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)