Μελέτη των αντιλήψεων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για τη Φύση της Επιστήμης σε συνάρτηση με τις Πεποιθήσεις Αυτό-επάρκειάς τους και τις Ανησυχίες τους για διδασκαλία για τη Φύση της Επιστήμης

Μελέτη των αντιλήψεων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για τη Φύση της Επιστήμης σε συνάρτηση με τις Πεποιθήσεις Αυτό-επάρκειάς τους και τις Ανησυχίες τους για διδασκαλία για τη Φύση της Επιστήμης (EL)

Τσιβιτανίδου, Όλια
Παλπάνη, Χρυσούλα Αικατερίνη

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

2022-12-29


Στην παρούσα έρευνα, επιδιώκεται η μελέτη των αντιλήψεων των εκπαιδευτικών για τη φύση της επιστήμης, όπως αυτή σχετίζεται με την αυτό-επάρκειά, στα στάδια ανησυχίας τους και το επίπεδο ετοιμότητάς τους για διδασκαλία της φύσης της επιστήμης κατά την έκτακτη εξ αποστάσεως διδασκαλία που εφαρμόστηκε την περίοδο της πανδημίας covid-19. Ακολουθήθηκε ποσοτική μεθοδολογία, για τη συλλογή και ανάλυση δεδομένων από ερωτηματολόγια με εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Τα αποτελέσματα κατέδειξαν δύο ομάδες: εκπαιδευτικούς με ενημερωμένες αντιλήψεις για τη φύση της επιστήμης (Ν= 52) και εκπαιδευτικούς με λιγότερο ενημερωμένες αντιλήψεις (Ν=21). Ο έλεγχος t-test για ανεξάρτητα δείγματα μεταξύ των δύο ομάδων, έδειξε ότι η πρώτη ομάδα των εκπαιδευτικών με πιο ενημερωμένες αντιλήψεις για τη φύση της επιστήμης φαίνεται να έχει υψηλότερες πεποιθήσεις αυτό-επάρκειας και μεγαλύτερες ανησυχίες για τη διδασκαλία της φύσης της επιστήμης συγκριτικά με τη δεύτερη ομάδα. Ακολουθεί συζήτηση επί των αποτελεσμάτων, εστιάζοντας στις επιπτώσεις αυτών στη διδασκαλία της φύσης της επιστήμης σε περιβάλλοντα εξ αποστάσεως διδασκαλίας. (EL)


στάδια ανησυχίας (EL)
αντιλήψεις εκπαιδευτικών (EL)
φύση της επιστήμης (EL)
αυτό- επάρκεια (EL)
εξ αποστάσεως εκπαίδευση (EL)

Greek

Greek Association for Education in Science and Technology (EL)


2732-8546
Έρευνα για την Εκπαίδευση στις Φυσικές Επιστήμες και την Τεχνολογία; Τόμ. 2 Αρ. 2 (2022): 12ο Πανελλήνιο Συνέδριο ΕΝΕΦΕΤ, Ειδικό Τεύχος (EL)
Research in Science & Technology Education; Vol. 2 No. 2 (2022): Special Issue of Selected Papers (EN)

Copyright (c) 2023 Χρυσούλα Αικατερίνη Παλπάνη, Όλια Τσιβιτανίδου (EN)




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)