Τα Μοντέλα της Παιδαγωγικής Γνώσης Περιεχομένου Φυσικών Επιστημών: επιστημολογική προσέγγιση και συνοπτική περιγραφή

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Τα Μοντέλα της Παιδαγωγικής Γνώσης Περιεχομένου Φυσικών Επιστημών: επιστημολογική προσέγγιση και συνοπτική περιγραφή (EL)

ΧΑΙΤΙΔΟΥ, ΜΑΡΙΑ

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

2022-12-18


Το άρθρο αφορά βιβλιογραφική επισκόπηση των μοντέλων της Παιδαγωγικής Γνώσης Περιεχομένου (ΠΓΠ) Φυσικών Επιστημών (ΦΕ). Τα 21 μοντέλα της ΠΓΠ ΦΕ, τα οποία προέκυψαν από τη σχετική βιβλιογραφική επισκόπηση, παρουσιάζονται ως προς: α) την επιστημολογική φύση της ΠΓΠ, β) τις ομοιότητες και τις διαφορές των συστατικών της ΠΓΠ, γ) το θεωρητικό τους υπόβαθρο και δ) τις γραφικές αναπαραστάσεις που χρησιμοποιούνται. Επίσης, εξετάζεται η σχέση των μοντέλων της ΠΓΠ με την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών. Ειδικότερα, οι επιστημολογικές προσεγγίσεις της ΠΓΠ περιλαμβάνονται σε ένα νοητό συνεχές που αναπτύσσεται μεταξύ δύο άκρων: το Μοντέλο Ενσωμάτωσης και το Μοντέλο Μετασχηματισμού. Ο αριθμός των μοντέλων στα οποία περιγράφεται το θεωρητικό υπόβαθρο είναι σχετικά μικρός. Τέλος, στα μοντέλα που περιγράφουν την ΠΓΠ, αναγνωρίζονται ποικίλες γραφικές αναπαραστάσεις, όπως ελλείψεις, παραλληλόγραμμα μέσα σε παραλληλόγραμμα, διαγράμματα τύπου Venn και παραλληλόγραμμα που συνδέονται με βέλη. (EL)


παιδαγωγική γνώση περιεχομένου (EL)
διδασκαλία φυσικών επιστημών (EL)

Greek

Greek Association for Education in Science and Technology (EL)


2732-8546
Έρευνα για την Εκπαίδευση στις Φυσικές Επιστήμες και την Τεχνολογία; Τόμ. 2 Αρ. 1 (2022): Τόμ. 2 Αρ. 1 (2022); 1-38 (EL)
Research in Science & Technology Education; Vol. 2 No. 1 (2022): Τόμ. 2 Αρ. 1 (2022); 1-38 (EN)

Copyright (c) 2022 ΜΑΡΙΑ ΧΑΙΤΙΔΟΥ (EN)




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)