«Είναι ένα μικρόβιο... και έρχεται από έναν πράσινο πλανήτη»: Νοηματοδοτήσεις του Νέου Κορωνοϊού από Παιδιά Προσχολικής Ηλικίας

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



«Είναι ένα μικρόβιο... και έρχεται από έναν πράσινο πλανήτη»: Νοηματοδοτήσεις του Νέου Κορωνοϊού από Παιδιά Προσχολικής Ηλικίας (EL)

Μπονώτη, Φωτεινή
Δούμπαλα, Πολυξένη
Παπαδοπούλου, Πηνελόπη
Christidou, Vasilia

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

2023-12-29


Η έρευνα εξετάζει πώς τα παιδιά νοηματοδοτούν τον νέο κορωνοϊό και αν οι νοηματοδοτήσεις τους διαφοροποιούνται με την ηλικία και τον τρόπο έκφρασης. Ζητήθηκε από 460 παιδιά ηλικίας 4-6 ετών να περιγράψουν και να σχεδιάσουν τον κορωνοϊό. Η ανάλυση περιεχόμενου των δεδομένων ανέδειξε το πώς τα παιδιά αντιλαμβάνονται τον κορωνοϊό, καθώς και 3 επιπλέον θέματα σχετικά με τις Υγειονομικές, τις Ψυχολογικές και τις Κοινωνικές διαστάσεις της πανδημίας. Τα αποτελέσματα αντανακλούν την αξιοσημείωτη ενημερότητα των συμμετεχόντων για τον SARS-COV-2 και την COVID-19 και την πολυπλοκότητα των νοηματοδοτήσεών τους. Η ηλικία των παιδιών διαφοροποιεί τις λεκτικές περιγραφές του κορωνοϊού, ενώ ο τρόπος έκφρασης διαφοροποιεί την έμφαση σε διαφορετικές διαστάσεις της πανδημίας. Η δημοσιότητα του νέου κορωνοϊού και της πανδημίας μπορεί να προσφέρει το κατάλληλο πλαίσιο για το σχεδιασμό και την υλοποίηση εκπαιδευτικού υλικού και παρεμβάσεων σχετικά με τους ιούς και την ενδυνάμωση των παιδιών προκειμένου να συμμετέχουν στη διαχείριση παρόμοιων μελλοντικών κρίσεων. (EL)


COVID-19 (EL)
νοηματοδοτήσεις (EL)
παιδιά προσχολικής ηλικίας (EL)
κορωνοϊός (EL)
σχέδια (EL)

Greek

Greek Association for Education in Science and Technology (EL)


2732-8546
Έρευνα για την Εκπαίδευση στις Φυσικές Επιστήμες και την Τεχνολογία; Τόμ. 3 Αρ. 2 (2023): 12ο Πανελλήνιο Συνέδριο Οι Φυσικές Επιστήμες στην Προσχολική Εκπαίδευση, Ειδικό Τεύχος; 1-24 (EL)
Research in Science & Technology Education; Vol. 3 No. 2 (2023): 12th Panhellenic Conference Science in Early Childhood Education, Special Issue; 1-24 (EN)

Copyright (c) 2023 Βασιλεία Χρηστίδου, Φωτεινή Μπονώτη, Πηνελόπη Παπαδοπούλου (EN)




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)