Η Διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών στην Προσχολική Εκπαίδευση μέσω της Εκπαίδευσης Βασισμένη στον Τόπο

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Η Διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών στην Προσχολική Εκπαίδευση μέσω της Εκπαίδευσης Βασισμένη στον Τόπο (EL)

Καλαϊτζιδάκη, Μαριάννα
Φιλιππάκη, Αμαλία

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

2023-12-29


Σύμφωνα με τη σύγχρονη βιβλιογραφία το αστικό περιβάλλον μπορεί να αξιοποιηθεί ως πεδίο διδασκαλίας των Φυσικών Επιστημών, αφού οι πόλεις ως κοινωνικά και οικολογικά πεδία προσφέρουν πολλές δυνατότητες για διδασκαλία σχετικά με το περιβάλλον. Με βάση αυτή την παραδοχή επιχειρήθηκε σε ένα αστικό σχολείο της Ελλάδας (όπου λειτουργούσαν και δύο τμήματα Προσχολικής Εκπαίδευσης) να αξιοποιηθεί ως πεδίο διδασκαλίας το αστικό περιβάλλον. Έτσι εφαρμόσαμε ως παιδαγωγική προσέγγιση την “Εκπαίδευση βασισμένη στον τόπο”, στο πλαίσιο της οποίας υλοποιήθηκαν ποικίλες βιωματικές δράσεις. Σε κάποιες από αυτές συμμετείχαν και μαθητές Προσχολικής Εκπαίδευσης. Μέσα από τις παρατηρήσεις των εκπαιδευτικών που συμμετείχαν φάνηκε πως το πεδίο αυτό της μάθησης ήταν πολύ ενδιαφέρον για τους μαθητές προσχολικής εκπαίδευσης. Μία από τις προτάσεις μας είναι οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί να συμβάλουν στην δημιουργία φυσικών οικοσυστημάτων στο προαύλιο των σχολείων τους ή να αξιοποιήσουν χώρους με στοιχεία φυσικών οικοσυστημάτων κοντά στο σχολείο τους, για τη διδασκαλία διαφόρων γνωστικών αντικειμένων και κυρίως των Φυσικών Επιστημών. (EL)


αστική περιβαλλοντική εκπαίδευση (EL)
προσχολική εκπαίδευση (EL)
αντίληψη του τόπου (EL)
εκπαίδευση βασισμένη στον τόπο (EL)

Ελληνική γλώσσα

Greek Association for Education in Science and Technology (EL)


2732-8546
Έρευνα για την Εκπαίδευση στις Φυσικές Επιστήμες και την Τεχνολογία; Τόμ. 3 Αρ. 2 (2023): 12ο Πανελλήνιο Συνέδριο Οι Φυσικές Επιστήμες στην Προσχολική Εκπαίδευση, Ειδικό Τεύχος; 99-122 (EL)
Research in Science & Technology Education; Vol. 3 No. 2 (2023): 12th Panhellenic Conference Science in Early Childhood Education, Special Issue; 99-122 (EN)

Copyright (c) 2023 Αμαλία Φιλιππάκη, Μαριάννα Καλαϊτζιδάκη (EN)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.