Μια Διδακτική Παρέμβαση για την Ενίσχυση της Συμμετοχής των Μαθητών στη Μάθηση της Έννοιας της Ενέργειας

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Μια Διδακτική Παρέμβαση για την Ενίσχυση της Συμμετοχής των Μαθητών στη Μάθηση της Έννοιας της Ενέργειας (EL)

Kallery, Maria
Τόλη, Γεωργία

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

2024-12-29


Η παρούσα εργασία παρουσιάζει μια παρέμβαση που είχε στόχο την ενίσχυση της συμμετοχής των μαθητών στη μάθηση της έννοιας της ενέργειας και την επίτευξη επιθυμητών μαθησιακών αποτελεσμάτων. Η παρέμβαση περιλάμβανε ειδικά σχεδιασμένες δραστηριότητες και στρατηγικές διδασκαλίας και εφαρμόστηκε σε 110 μαθητές γυμνασίου (πειραματική ομάδα) έναντι μιας ομάδας ελέγχου 96 μαθητών. Μετά την εφαρμογή, στους μαθητές και των δύο ομάδων δόθηκε ένα ερωτηματολόγιο αυτοαναφοράς για τη μέτρηση της συμμετοχής. Για την αξιολόγηση των μαθησιακών αποτελεσμάτων των μαθητών χορηγήθηκε και στις δύο ομάδες ένα γραπτό ερωτηματολόγιο αποτελούμενο από ερωτήσεις ανοιχτού τύπου. Οι αναλύσεις δεδομένων έδειξαν σημαντικά υψηλότερα επίπεδα συμμετοχής και καλύτερα μαθησιακά αποτελέσματα μεταξύ των μαθητών της πειραματικής ομάδας σε σύγκριση με αυτούς της ομάδας ελέγχου. Επιπλέον, βρέθηκε μια σημαντική θετική συσχέτιση μεταξύ της συμμετοχής και της ακαδημαϊκής επιτυχίας. Αυτή η μελέτη επιβεβαιώνει τις απόψεις άλλων ερευνητών όπου τα υψηλά επίπεδα συμμετοχής συνδέονται με την απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων, που με τη σειρά τους οδηγούν σε θετικά ακαδημαϊκά αποτελέσματα. (EL)


διδασκαλία της ενέργειας, ενίσχυση της συμμετοχής στη μάθηση, συμμετοχή και μάθηση στη φυσική, φυσική γυμνασίου (EL)

Ελληνική γλώσσα

Greek Association for Education in Science and Technology (EL)


2732-8546
Έρευνα για την Εκπαίδευση στις Φυσικές Επιστήμες και την Τεχνολογία; Τόμ. 4 Αρ. 1 (2024): Τόμ. 4 Αρ. 1 (2024); 29-63 (EL)
Research in Science & Technology Education; Vol. 4 No. 1 (2024): Τόμ. 4 Αρ. 1 (2024); 29-63 (EN)

Copyright (c) 2025 Μαρία Καλλέρη, Γεωργία Τόλη (EN)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.