Κριτική προσέγγιση της εισαγωγής Εξ’Αποστάσεως Εξετάσεων εν μέσω πανδημίας:: Η περίπτωση του Ελληνικού Ανοιχτού Πανεπιστημίου

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Επιστημονική Ένωση Εκπαίδευσης Ενηλίκων   

Αποθετήριο :
Adult Education Critical Issues  | ΕΚΤ eJournals   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Κριτική προσέγγιση της εισαγωγής Εξ’Αποστάσεως Εξετάσεων εν μέσω πανδημίας:: Η περίπτωση του Ελληνικού Ανοιχτού Πανεπιστημίου (EL)
Critical Approach on the Introduction of e-exams amidst the pandemic: The case of the Hellenic Open University (EN)

Mantzorou, Petroula
Panitsides, Eugenia

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

2022-12-30


Το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (ΕΑΠ), το μοναδικό εξ αποστάσεως Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα στην Ελλάδα, ακολουθώντας την παγκόσμια τάση, εισήγαγε τις εξ αποστάσεως ηλεκτρονικές εξετάσεις το 2020, σε μια προσπάθεια να αντιμετωπίσει τους περιορισμούς που επιβλήθηκαν λόγω της πανδημίας του Covid-19. Οι εξ αποστάσεως ηλεκτρονικές εξετάσεις αναφέρονται σε μια μέθοδο εξέτασης κατά την οποία υπάρχει φυσική απόσταση μεταξύ φοιτητών και καθηγητών, ενώ η όλη διαδικασία πραγματοποιείται μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή και των εξαρτημάτων του (μικρόφωνο, κάμερα, ακουστικά). Η σχετική βιβλιογραφία έχει καταδείξει ότι οι εξ αποστάσεως ηλεκτρονικές εξετάσεις είναι εν γένει επωφελείς για όλους, φοιτητές, καθηγητές και εκπαιδευτικά ιδρύματα. Ωστόσο, εκφράζεται επίσης η ανάγκη περαιτέρω διερεύνησης των απόψεων των φοιτητών αναφορικά με τις ηλεκτρονικές εξετάσεις, καθώς δεν έχουν καταγραφεί επαρκώς στις σχετικές έρευνες. Για τους λόγους αυτούς και λαμβάνοντας υπόψη ότι οι εξ αποστάσεως εξετάσεις αποτελούν καινοτομία στην Ελλάδα, στόχος της παρούσας μελέτης ήταν μια κριτική προσέγγιση σχετικά με τις εξ αποστάσεως ηλεκτρονικές εξετάσεις που οργάνωσε και διεξήγαγε το ΕΑΠ το 2020 μέσα από τη διερεύνηση των απόψεων των φοιτητών. Το δείγμα της ποσοτικής μελέτης αποτέλεσαν 111 φοιτητές διαφορετικών τμημάτων του ΕΑΠ, από 20 έως 60 ετών. Παρά τους εγγενείς περιορισμούς της μελέτης, τα αποτελέσματά μας, τα οποία συνάδουν με τη σχετική βιβλιογραφία, σκιαγραφούν ότι αν και το άγχος πριν από μια ηλεκτρονική εξέταση είναι σημαντικά υψηλότερο λόγω πιθανών τεχνικών ζητημάτων, οι φοιτητές είναι γενικά θετικοί στην καθιέρωση των εξ’ αποστάσεως εξετάσεων ως μέσο αξιολόγησης. (EL)
Since the outbreak of the Covid-19 pandemic remote e-exams in higher education have become the norm. The Hellenic Open University (HOU), the only Distance Higher Education Institution in Greece, following the worldwide trend, introduced remote e-exams in 2020, in an attempt to tackle the government restrictions imposed due to Covid-19. Remote e-exams refer to an examination method in which there is physical distance between students and professors, whilst the whole procedure takes place via a computer and its hardware (microphone, camera, headphones). Relevant literature has indicated that remote e-exams may be advantageous for all, students, professors, and educational institutions. However, there is also voiced a need to further research students’ views on e-exams, as they have not been adequately researched. On these grounds and taking into account that remote exams are an innovation in Greece, the aim of the present study was to investigate through a critical approach students’ views about the remote e-exams organized and conducted by HOU. The sample of the quantitative study consisted of 111 students, from different departments of HOU, and ages ranging from 20 to 60 years old. Besides the limitations inherent in the study, our results, in line with relevant research, outline that although student anxiety before an e-exam is considerably higher due to possible technical issues, students are overall positive about establishing e-exams as a means of assessment. (EN)


εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση (EL)
εκπαίδευση ενηλίκων (EL)
εξ’ αποστάσεως ηλεκτρονικές εξετάσεις (EL)
πανδημία (EL)
Web-Based Examination System (EN)
E-assessment (EN)
Distance Adult Education (EN)
Remote e-exams (EN)

Ελληνική γλώσσα

Επιστημονική Ένωση Εκπαίδευσης Ενηλίκων (Ε.Ε.Ε.Ε.) (EN)


2732-964X
ADULT EDUCATION Critical Issues; Τόμ. 2 Αρ. 2 (2022): July - December 2022; 86-106 (EL)
Adult Education Critical Issues; Vol. 2 No. 2 (2022): July - December 2022; 86-106 (EN)

Copyright (c) 2022 EUGENIA PANITSIDES, Petroula Mantzorou (EN)
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.