Employment and occupational prospects and Lifelong Learning in Greece

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Επιστημονική Ένωση Εκπαίδευσης Ενηλίκων   

Αποθετήριο :
Adult Education Critical Issues  | ΕΚΤ eJournals   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Employment and occupational prospects and Lifelong Learning in Greece (EN)

Efstratoglou, Angelos
Tsiboukli, Anna

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

2024-01-15


Η παρούσα εργασία εστιάζει στην απασχόληση και στις προοπτικές των επαγγελμάτων στην Ελλάδα κατά την περίοδο 2011-2022, αναδεικνύοντας τη δυναμική, στατική και μειούμενη τάση των επαγγελμάτων και παράλληλα αναφέρεται στις προοπτικές της απασχόληση και των επαγγελμάτων στο άμεσο μέλλον (2022-2030). Ο ρόλος της Διά βίου μάθησης συζητείται στο πλαίσιο των ραγδαίων και απρόβλεπτων αλλαγών. Η μελέτη αναδεικνύει ότι στην περίοδο 2011-2022 τα ποσοστά συνολικής απασχόλησης στην Ελλάδα αυξήθηκαν κατά 1%, δημιουργώντας 43.000 νέες θέσεις εργασίας. Σημαντικό αριθμός θέσεων εργασίας που αφορούν τους υπαλλήλους γραφείου και υπολογιστών, τους επαγγελματίες υγείας και τους ειδικούς στην επικοινωνία και στην τεχνολογία δημιουργήθηκαν, ενώ παράλληλα σημαντικός αριθμός επαγγελμ΄άτων, καταστράφηκε. Επομένως, η απασχόληση και οι προοπτικές των επαγγελμάτων στην Ελλάδα στο άμεσο μέλλον, χρήζουν ιδιαίτερης προσοχής. Οι προβλέψεις που παρουσιάζονται στην παρούσα εργασία αφορούν την περίοδο 2020-2030, σε ένα διψήφιο κωδικό επαγγέλματος και προκύπτουν από τις εφαρμογές του μοντέλου της Οξφόρδης το οποίο διαχειρίζεται το ΕΚΠΑ στο πλαίσιο των e-learning προγραμμάτων του. Σε αυτή την χρονική περίοδο και σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, το συνολικό ποσοστό απασχόλησης στην Ελλάδα αναμένεται να μειωθεί κατά 3.4% με την απώλεια 143.998 θέσεων εργασίας. Η αρνητική αυτή εξέλιξη, αναμένεται να συμβεί στο πλαίσιο ενός περιβάλλοντος μειούμενης παραγωγής και αναδεικνύει το παράδοξο μιας περιόδου οικονομικής ανάπτυξης η οποία δεν συνοδεύεται από τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας. Σε αυτό το πλαίσιο, η απασχόληση, οι προοπτικές των διαφόρων επαγγελμάτων και η Διά βίου μάθηση συνδέονται άρρηκτα μεταξύ τους και για το λόγο αυτό συχνά αποτελούν επίκαιρο θέμα συζήτησης ανάμεσα στους ερευνητές, τους επαγγελματίες, τους κοινωνικούς εταίρους και τους πολιτικούς. Καθώς τα επαγγέλματα, δυναμικά, στατικά ή μειούμενα, περιλαμβάνουν συγκεκριμένα καθήκοντα και δεξιότητες, η εξέλιξη τους (ιδιαίτερα των δυναμικών) προσφέρει απαραίτητες πληροφορίες τις οποίες η Διά βίου μάθηση μπορεί να αξιοποιήσει. Παρόλα αυτά, φαίνεται να υπάρχει σήμερα απόσταση ανάμεσα στην πολιτική, την στρατηγική και τη δράση. Η παρούσα εργασία προτείνει μία προσεκτική χαρτογράφηση της αγοράς εργασίας, των προγραμμάτων Διά βίου μάθησης και του προφίλ των εν δυνάμει εκπαιδευόμενων. Επίσης, εστιάζει στην ανάγκη εστίασης στα άτομα που σπανίως συμμετέχουν σε προγράμματα Διά βίου μάθησης καθώς παραδοσιακά θεωρούνται και αυτά που εγκαταλείπουν πρόωρα την τυπική εκπαίδευση. (EL)
The present paper addresses employment and occupational prospects in Greece, in the period 2011-2022, highlighting the dynamic, stagnant and declining occupations and it also addresses employment and occupational prospects in the near future (2022-2030). The role that Lifelong Learning can play in an environment of abrupt changes is also discussed. The study reveals that in the period 2011-2022, the total employment rates in Greece increased by 1.0%, with the creation of 43,002 new jobs. A large number of jobs was created for general and keyboard clerks, health professionals and information and communication technology professionals but on the other hand, a large number of jobs were destructed. Therefore, the employment and occupational prospects in Greece in the near future require further attention. The estimates presented in this paper concern the time period 2022-2030, in a two-digit occupation code and they are derived from the application of the Oxford model (Oxford Global Economic Model - GEM), which is managed by NKUA, in the framework of its eLearning program. In this time period, according to relevant estimates, the total employment rates in Greece are expected to decrease by 3.4%, with a loss of 143,998 jobs in total. This negative development, that is expected to take place in an environment of increased production (estimates of the Oxford model), indicate a paradox that is a period of economic growth which is not followed by the creation of new jobs (jobless growth). In light of this evidence, employment and occupational prospects and Lifelong learning are interlinked and often considered a favored topic for researchers, practitioners, policy makers and politicians. As occupations, dynamic, stagnant or declining, include certain tasks and skills, their evolution (and mainly in the dynamic ones) provide the necessary information areas in which long term strategy of Lifelong Learning should target. However, there seems to be a distance between policy, strategy and action. The paper suggests a more careful mapping of the job market, the lifelong learning programmes and the trainees’ prospective profiles. It also addresses the need to focus on those who rarely participate in lifelong learning programmes and are considered to also be the dropout rates from formal educational processes. (EN)


Προοπτικές (EL)
Απασχόληση (EL)
Επαγγέλματα (EL)
Διά βίου μάθηση (EL)
Occupation (EN)
Prospects (EN)
Employment (EN)
Lifelong Learning (EN)

Αγγλική γλώσσα

Επιστημονική Ένωση Εκπαίδευσης Ενηλίκων (Ε.Ε.Ε.Ε.) (EN)


2732-964X
ADULT EDUCATION Critical Issues; Τόμ. 3 Αρ. 2 (2023): July - December 2023; 28-37 (EL)
Adult Education Critical Issues; Vol. 3 No. 2 (2023): July - December 2023; 28-37 (EN)

Copyright (c) 2024 Anna Tsiboukli, Angelos Efstratoglou (EN)
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.