Communication as a prerequisite for forming online learning communities: a case study

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Επιστημονική Ένωση Εκπαίδευσης Ενηλίκων   

Αποθετήριο :
Adult Education Critical Issues  | ΕΚΤ eJournals   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Communication as a prerequisite for forming online learning communities: a case study (EN)

Giannakopoulou, Eleni

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

2024-01-15


Many researchers and educators have emphasized the importance of forming and developing online learning communities. Moreover, the leading role that the forms and the contents of communication between learners have in the creation and functioning of these communities is stressed. In this paper we present and comment on s, the findings of a research project that studied the aforementioned communication issues between students of undergraduate and postgraduate courses, at the Hellenic Open University. The analysis of the empirical data of this research, shows that the role of communication in the educational activities in which the subjects of our research were involved is extremely weak and consequently the formation of online learning communities is rudimentary. (EN)


επικοινωνία (EL)
μάθηση από απόσταση (EL)
Διαδικτυακές κοινότητες μάθησης (EL)
communication (EN)
Online learning community (EN)
distance learning (EN)

Αγγλική γλώσσα

Επιστημονική Ένωση Εκπαίδευσης Ενηλίκων (Ε.Ε.Ε.Ε.) (EN)


2732-964X
ADULT EDUCATION Critical Issues; Τόμ. 3 Αρ. 2 (2023): July - December 2023; 16-27 (EL)
Adult Education Critical Issues; Vol. 3 No. 2 (2023): July - December 2023; 16-27 (EN)

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
Copyright (c) 2024 Eleni Giannakopoulou (EN)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.