A Sociological Imagination: The Neglected Concept in Transformation Theory

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Επιστημονική Ένωση Εκπαίδευσης Ενηλίκων   

Αποθετήριο :
Adult Education Critical Issues  | ΕΚΤ eJournals   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



A Sociological Imagination: The Neglected Concept in Transformation Theory (EN)

Fleming, Ted

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

2024-07-14


Malcolm Knowles visited Teachers College as I commenced studying there in 1978. But Paulo Freire’s Pedagogy of the Oppressed opened the possibility that adult education could be radical and transformative. In the same year Jack Mezirow (1978) published his theory of perspective transformation. Andragogy was useful but a paradigm shift in the field of adult education had occurred and through multiple iterations over the following decades we are the inheritors of these exciting developments. Mezirow borrowed from Jürgen Habermas whose theory of communicative action he creatively integrated with the theory of transformative learning (TL). Adult education, that traditionally linked itself with the project of democracy, had a new critical theory inspired understanding of adult learning that works towards democracy. It is this connection that makes TL important in a world facing multiple (connected) crises – climate change, radicalizations, the rise of the far right and wars. (EN)


sociological imagination (EN)
Recognition theory (EN)

Αγγλική γλώσσα

Επιστημονική Ένωση Εκπαίδευσης Ενηλίκων (Ε.Ε.Ε.Ε.) (EN)


2732-964X
ADULT EDUCATION Critical Issues; Τόμ. 4 Αρ. 1 (2024): January - June 2024; 21-25 (EL)
Adult Education Critical Issues; Vol. 4 No. 1 (2024): January - June 2024; 21-25 (EN)

Copyright (c) 2024 Dr. Ted Fleming (EN)
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.