COVID-19: Η Εκπαίδευση στην Ακτινοτεχνολογία κατά την Περίοδο της Πανδημίας - Ανασκόπηση της Διεθνούς Βιβλιογραφίας

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Σύλλογος Τεχνολόγων Ακτινολογίας Ακτινοθεραπείας Ελλάδας   

Αποθετήριο :
Ακτινοτεχνολογία  | ΕΚΤ eJournals   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



COVID-19: Η Εκπαίδευση στην Ακτινοτεχνολογία κατά την Περίοδο της Πανδημίας - Ανασκόπηση της Διεθνούς Βιβλιογραφίας (EL)
COVID-19: Radiography Education during the Pandemic Period - An International Literature Review (EN)

Konstantinidis, Kleanthis
Apostolakis, Ioannis

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

2022-07-01


Σκοπός: Η ανάδειξη προβλημάτων, αδυναμιών και απειλών έναντι της εκπαιδευτικής διαδικασίας στην Ακτινοτεχνολογία κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19, καθώς και στρατηγικών που υιοθετήθηκαν για τον μετριασμό του αντίκτυπου αυτής της κρίσης στην εκπαιδευτική διαδικασία. Μέθοδος: Πραγματοποιήθηκε βιβλιογραφική ανασκόπηση στις ηλεκτρονικές βάσεις δεδομένων PubMed, Scopus και Google Scholar, χρησιμοποιώντας συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά. Επιπλέον, χρησιμοποιήθηκε η μέθοδος δειγματοληψίας χιονοστιβάδας. Καθώς η περίοδος της πανδημίας COVID-19 αφορά την τελευταία διετία, η αναζήτηση περιορίστηκε στα έτη 2020-2022. Αποτελέσματα: Η αναστολή αρχικά των τοποθετήσεων των φοιτητών στις κλινικές ασκήσεις και η απότομη μετάβαση από το παραδοσιακό μοντέλο της δια ζώσης μάθησης στην εξ’ αποστάσεως ηλεκτρονική μάθηση εξαιτίας της πανδημίας δημιούργησαν άγχος, σύγχυση και καθυστέρηση στην αποφοίτηση των τελειόφοιτων φοιτητών. Η επανέναρξη των κλινικών ασκήσεων συνέβη με λιγότερους φοιτητές ανά τοποθέτηση και για μικρότερο χρονικό διάστημα. Τα μέτρα για την κοινωνική αποστασιοποίηση, η πίεση που ασκήθηκε στα Εθνικά Συστήματα Υγείας και ο φόβος της μόλυνσης από τον COVID-19 προκάλεσαν επίσης αμφιβολίες για την επιλογή επαγγελματικού προσανατολισμού που έκαναν οι φοιτητές. Νέα δεδομένα προκύπτουν και για τους εκπαιδευτές, οι οποίοι πρέπει για πρώτη φορά να ενσωματώσουν νέες ψηφιακές τεχνολογίες στην εκπαιδευτική διαδικασία, προκειμένου να ανταποκριθούν στις νέες συγκυρίες. Συζήτηση - Συμπεράσματα: Καθώς η ανάγκη των συστημάτων Υγείας για τροφοδότηση και ταχεία ένταξη νέων Επαγγελματιών Υγείας όλων των ειδικοτήτων κρίνεται επιτακτική, είναι απαραίτητο η εκπαιδευτική διαδικασία να αναδιαμορφωθεί προς αυτή την κατεύθυνση. Η εφαρμογή νέων τεχνολογιών στην εκπαιδευτική διαδικασία σε σταθερή βάση και πέραν της ανάγκης που επέβαλε η πανδημία, η συνεργατική μάθηση, η χρήση των εφαρμογών του Συνεργατικού Διαδικτύου και η αλληλεπίδραση σε επίπεδο καθοδήγησης μπορούν να αυξήσουν την αυτοπεποίθηση και το αίσθημα ασφάλειας των εκπαιδευόμενων και την ανατροφοδότηση των εκπαιδευτών για τις ανάγκες των εκπαιδευόμενων. (EL)
Aim: To highlight the problems, weaknesses and threats towards the educational process in Radiography during the COVID-19 pandemic, as well as to promote strategies adopted to mitigate the impact of this crisis on the educational process. Methods: A literature review of the PubMed, Scopus and Google Scholar databases was performed using specific keywords. In addition, snowball referral sampling method was utilized. As the COVID-19 pandemic period covers the last two years, the search was limited to the years 2020-2022. Results: The initial suspension of radiography students’ clinical placements and the abrupt transition from the traditional education to distance e-learning due to the pandemic created stress, confusion and delays in the graduation of senior students. The resumption of clinical placements occurred with fewer students per placement and for a shorter period. The measures for the social distancing, the pressure exerted on the National Health Systems and the fear of infection from COVID-19 also raised doubts about the career’s choice students have made. A new normal is emerging for educators too, who are called to integrate new digital technologies in the educational process, to respond to new circumstances. Discussion - Conclusions: As the need of the National Health Systems for the supply and rapid integration of new Healthcare Professionals is considered imperative, it is necessary to reshape the educational process towards this direction. The implementation of new technologies in the educational process on a consistent basis and beyond the need imposed by the pandemic, collaborative learning, the utilization of Web 2.0 tools and mentorship can increase students’ confidence and sense of security and trainers’ feedback towards students’ needs. (EN)


Τεχνολόγοι ακτινολόγοι (EL)
Covid-19 (EL)
Εκπαίδευση (EL)
Φοιτητές (EL)
Ακτινοτεχνολογία (EL)
Radiography (EN)
Students (EN)
Covid-19 (EN)
Education (EN)
Radiographers (EN)

Ελληνική γλώσσα

Σύλλογος Τεχνολόγων Ακτινολογίας Ακτινοθεραπείας Ελλάδος, ΣΤΑΑΕ (EL)


1108-7455
3057-4277
Ακτινοτεχνολογία; Αρ. 34 (2022): ΑΚΤΙΝΟΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ; 8-13 (EL)
Aktinotechnologia; No. 34 (2022): AKTINOTECHNOLOGIA; 8-13 (EN)

Copyright (c) 2025 Aktinotechnologia (EN)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.