Outil supplementaire compose d activites ludiques pour l aquisition de la competence interculturelle a l ecole primaire

 
This item is provided by the institution :

Repository :
Institutional Repository of the Hellenic Open University
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share



Thesis (EN)

2007 (EN)
Outil supplementaire compose d activites ludiques pour l aquisition de la competence interculturelle a l ecole primaire

ΜΑΡΑΓΚΟΥ ΟΛΥΜΠΙΑ

ΠΕΡΙΛΗΨΗΗ παρούσα διπλωματική εργασία αποτελεί σύνολο πειραματισμού, εκπόνησης και πραγματοποίησης διασκεδαστικών δραστηριοτήτων, ως συμπληρωματικό υλικό για το δημοτικό, με διαπολιτισμικό χαρακτήρα.Δεδομένου ότι η διδασκαλία της Γαλλικής γλώσσας έχει εισαχθεί στην πέμπτη και την έκτη τάξη του Ελληνικού δημόσιου δημοτικού σχολείου από το Σεπτέμβριο του 2005, ήταν για εμάς πραγματική πρόκληση στη διάρκεια των μεταπτυχιακών μας σπουδών στο Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο και μας έδωσε το έναυσμα να προτεί-νουμε δραστηριότητες προσαρμοσμένες στην ηλικία, στο επίπεδο και στις ανάγκες των μαθητών, ανεξάρτητα από τη μέθοδο που χρησιμοποιείται στην τάξη και να ευ-αισθητοποιήσουμε τους μαθητές στην διαπολιτισμικότητα.Θέλοντας λοιπόν να διαπιστώσουμε μέχρι σε ποιο σημείο αυτή η παιδαγωγική προ-σέγγιση θα μπορούσε να πετύχει απέναντι σ'ένα κοινό πολυπολιτισμικό, δεδομένου ότι οι μετανάστες είναι πραγματικότητα στις μοντέρνες κοινωνίες, παρουσιάζουμε παιχνίδια που κεντρίζουν αρκετά το ενδιαφέρουν των μαθητών και καταλήγουν στην εκμάθηση της γλώσσας-στόχου μέσα από την « ευχαρίστηση ».Επίσης διεξάγουμε μία έρευνα μέσω ενός ερωτηματολογίου προς τους μαθητές του δημοτικού, ώστε να ερμηνεύσουμε τη γνώμη και τις αντιδράσεις τους απέναντι στις δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν και σ'αυτό το σημείο προσθέτουμε κει τις προσωπικές μας παρατηρήσεις σχετικά με τη διαδικασία που ακολουθήθηκε όσο και σχόλια αναφορικά με την επαφή μας με τη διδασκαλία των γαλλικών ως ξένη γλώσσα στο δημοτικό.Σε όλη τη διάρκεια της εκπόνησης αυτής της διπλωματικής εργασίας και κυρίως στο δεύτερο μέρος της, δεν είχαμε σε καμία περίπτωση τη φιλοδοξία να παρουσιάσουμε δραστηριότητες πρότυπα, αλλά μόνο παραδείγματα δραστηριοτήτων που θα μπορού-σαν να εμπλουτίσουν την παραδοσιακή προσέγγιση των γαλλικών και να καταδεί-ξουν ότι η διδασκαλία των ζωντανών ξένων γλωσσών στο δημοτικό σχολείο μπορεί να συμβάλλει στη γενική ανάπτυξη των μαθητών και στη διεύρυνση του γνωστικού και συναισθηματικού τους ορίζοντα.

Διπλωματική εργασία

Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (EL)
Hellenic Open University (EN)

2007
2013-12-16T10:26:35Z


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο



*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)