Choix d activites et convivialite en classe du FLE : les moyens pedagogiques pour motiver les apprenants du college public hellenique

 
This item is provided by the institution :

Repository :
Institutional Repository of the Hellenic Open University
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share



Thesis (EN)

2007 (EN)

Choix d activites et convivialite en classe du FLE : les moyens pedagogiques pour motiver les apprenants du college public hellenique

ΘΕΟΔΩΡΑ ΜΠΑΡΤΖΗ

Περίληψη.Αυτή η Διπλωματική εργασία στοχεύει στο να παρουσιάσει τις στρατηγικές διδασκαλίας και τις δραστηριότητες που μπορούν να δημιουργήσουν ένα κλίμα κινήτρου μάθησης στη τάξη όπου διδάσκεται η γαλλική ως ξένη γλώσσα, στο ελληνικό δημόσιο γυμνάσιο.Είναι αναμφισβήτητο ότι τα κίνητρα μάθησης των μαθητών- και κατά συνέπεια η επιτυχία τους στην ξένη γλώσσα στο σχολείο- επηρεάζεται από ποικίλους παράγοντες, που είναι συνδεδεμένοι με τον εκπαιδευτικό, το μαθητή και τη συναισθηματική σχέση που αναπτύσσεται μεταξύ τους. Στην πραγματικότητα, η μεγάλη πλειοψηφία των εκπαιδευτικών αντιμετωπίζει την έλλειψη κινήτρου μάθησης των μαθητών και έτσι αναγκάζεται να υιοθετήσει διάφορες στρατηγικές, με σκοπό να παρακινήσει την επιθυμία για μάθηση μέσα σε ένα ευχάριστο κλίμα. Γι'αυτό το λόγο, η επιλογή των δραστηριοτήτων που χρησιμοποιούνται παίζει πολύ σημαντικό ρόλο.Σε αυτά τα πλαίσια, απευθύναμε ένα ερωτηματολόγιο σε σαράντα (40) καθηγητές γαλλικής ως ξένης γλώσσας, το οποίο περιέχει προσωπικές ερωτήσεις (πρώτο μέρος), καθώς επίσης και ερωτήσεις σχετικές με την έρευνά μας (δεύτερο μέρος):- η έλλειψη κινήτρου μάθησης των μαθητών- ο καθηγητής- η σχέση καθηγητή- μαθητών- το κλίμα μέσα στην τάξη εκμάθησης της γαλλικής ως ξένης γλώσσας- οι στρατηγικές και οι δραστηριότητες που χρησιμοποιούνται- οι ελπίδες για το μέλλον.Σύμφωνα με τις απαντήσεις που δόθηκαν σε αυτό ερωτηματολόγιο, η έλλειψη κινήτρου μάθησης και το ανεπαρκές γλωσσικό επίπεδο των μαθητών δυσκολεύουν τη δουλειά του εκπαιδευτικού. Οι μαθητές, επίσης, θεωρούν τα γαλλικά μάθημα χωρίς χρησιμότητα και χωρίς ενδιαφέρον. Γι'αυτό ο καθηγητής πρέπει να εμπνέει εμπιστοσύνη μέσα από τη χαρισματική προσωπικότητά του και να προτείνει δραστηριότητες που φέρνουν ευχαρίστηση. Επιπλέον, πρέπει να αποφεύγει την καθοδηγητική διδασκαλία, όπως και τις συγκρούσεις μέσα στην τάξη. Τέλος, πρέπει να διαφοροποεί τις συνθήκες διεξαγωγής, τα μέσα και το υποστηρικτικό υλικό της δουλειάς του, επιλέγοντας παιγνιώδεις δραστηριότητες ή διαδραστικές και συλλογικές δραστηριότητες, που αγγίζουν το συναισθηματικό κόσμο των μαθητών και αντιστοιχούν στις προσωπικές τους ανάγκες.Στο τέλος προτείναμε δέκα (10) ιδέες δραστηριοτήτων, σύμφωνες με συγκεκριμένα κριτήρια, που θεωρούνται ότι προκαλούν κίνητρα μάθησης και δημιουργούν ένα ευχάριστο κλίμα στην τάξη όπου διδάσκεται η γαλλική ως ξένη γλώσσα.

Διπλωματική εργασία


French
Greek

2007
2013-12-16T10:28:25Z


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)