L approche des elements socioculturels comme source de motivation dans le cadre de l enseignement public en Grece
ΑΝΝΑ ΑΓΓΕΛΗ
Περίληψη της έρευναςΑυτή η μελέτη παραθέτει τα αποτελέσματα μιας έρευνας που πραγματοποιήθηκε με τη βοήθεια ενός ερωτηματολογίου σε μαθητές έξη δημόσιων δημοτικών σχολείων της Λάρισας. Το δείγμα πάνω στο οποίο στηρίχθηκε η στατιστική μελέτη αποτελείτο από 180 μαθητές ( 46 αγόρια και 62 κορίτσια ) της πέμπτης τάξης του δημοτικού .Οι συμμετέχοντες στην έρευνα ρωτήθηκαν πάνω στις διάφορες πλευρές του παρακινητικού τους προφίλ σχετικό με την εκμάθηση των γαλλικών ως ξένη γλώσσα στο πλαίσιο της διδασκαλίας της στο σχολείο.Σκοπός αυτής της μελέτης ήταν να δείξει εάν η προσέγγιση των δια-πολιτισμικών στοιχείων που βρέθηκαν στα βιβλία που διδάσκονται , Grenadine 1 και Caramel Nouveau , συμβάλλουν στην παρακίνηση των μικρών μαθητών οι οποίοι ,στην πλειονότητά τους, έρχονται για πρώτη φορά σε επαφή με τα γαλλικά.Μια παράλληλη έρευνα διεξήχθη στους καθηγητές ,δεδομένου ότι ο ρόλος των τελευταίων είναι πρωταρχικός στη διατήρηση του ενδιαφέροντος των μαθητών.Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι τα διαπολιτισμικά στοιχεία που βρέθηκαν στα δύο βιβλία που χρησιμοποιούνται στο δημοτικό αποτελούν μια πηγή παρακίνησης για την εκμάθηση των γαλλικών ως ξένη γλώσσα, μιας και παρακινεί τους μαθητές να ενεργούν υπηρετώντας με την παρουσία τους ένα συγκεκριμένο κοινωνικό σύνολο και αξιοποιώντας την εκμάθηση των γαλλικών σαν μέσο προσέγγισης στις «γνώσεις»,στην «τεχνογνωσία»,στο «καταλαβαίνω», στο «μαθαίνω» και στο «στρατεύομαι» .