Le processus de l acquisition de la competence interculturelle dans le cadre du programme experimental de l enseignement du FLE a l ecole primaire hellenique

 
This item is provided by the institution :

Repository :
Institutional Repository of the Hellenic Open University
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share



Thesis (EN)

2007 (EN)
Le processus de l acquisition de la competence interculturelle dans le cadre du programme experimental de l enseignement du FLE a l ecole primaire hellenique

ΜΑΡΙΑ Θ. ΜΑΡΙΝΙΔΟΥ

ΣΥΝΟΨΗΗ ποικιλομορφία των ξένων γλωσσών που διδάσκονται στην πολυγλωσσική και διευρυμένη Ευρώπη σήμερα είναι ένα πολιτικό και κοινωνικό γεγονός εξέχουσας σημασίας στον τομέα της εκπαίδευσης. Συνεπώς, η πολιτισμική και η διαπολιτισμική αγωγή στην τάξη του μαθήματος των γαλλικών συνιστούν μια πρωταρχική μέριμνα για τους καθηγητές στο ελληνικό σχολείο.Η παρούσα εργασία, άρρηκτα συνδεδεμένη, με τις παραπάνω σκέψεις αφορά στην διαδικασία πρόσληψης της Διαπολιτισμικής ικανότητας στα πλαίσια της εφαρμογής του Πιλοτικού Προγράμματος ένταξης της δεύτερης ξένης γλώσσας στο ελληνικό δημοτικό σχολείο.Πιο συγκεκριμένα, μέσα από την παρατήρηση μαθημάτων διδασκαλίας της Γαλλικής Γλώσσας στη πέμπτη και στην έκτη τάξη του δημόσιου δημοτικού σχολείου, θελήσαμε αρχικά να αναδείξουμε στοιχεία σχετικά με τις πρακτικές και τις μεθόδους εκείνες που ακολουθήθηκαν με στόχο την διδασκαλία / εκμάθηση της Διαπολιτισμικής διάστασης των Γαλλικών ως ξένης Γλώσσας. Και στην συνέχεια ύστερα από έρευνα που διενεργήσαμε, με βάση ένα ερωτηματολόγιο, στους συνάδελφους εκπαιδευτικούς, είχαμε ως σκοπό να δείξουμε τις προσωπικές τους αντιλήψεις σχετικά με τα Διαπολιτισμικά ζητήματα. Πρέπει να τονίσουμε έξαλλου ότι αυτή η έρευνα βασίστηκε επίσης και στην προσωπική μας εμπειρία από την συμμετοχή μας στο εν λόγω Πιλοτικό Πρόγραμμα.Αντιλαμβανόμαστε, λοιπόν, έπειτα από μια προσεκτική παρατήρηση των δεδομένων, ότι παρόλο που η πλειονότητα αυτών είναι καλά ενημερωμένοι τουλάχιστον σε ότι αφορά τη θεωρητική προσέγγιση των Διαπολιτισμικών ζητημάτων, δε συμβαίνει όμως το ίδιο στην πράξη όπου με βάση τα στοιχεία της προσωπικής μας παρατήρησης, οι καθηγητές φάνηκαν να μη μπορούν να φέρουν σε πέρας θέματα που άπτονται της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης.Αφού καταλήξαμε σε κάποιες θέσεις και συμπεράσματα που μας οδήγησε η ανάλυση των αποτελεσμάτων της έρευνας αυτής, επιθυμούμε να διατυπώσουμε την ευχή αυτή η εργασία να βοηθήσει το έργο των συνάδελφων καθηγητών και να αποτελέσει το έναυσμα για περαιτέρω έρευνα σ' αυτό το θέμα γιατα Γαλλικά στην Πρώτη βαθμίδα της εκπαίδευσης, έχοντας πάντα ως προτεραιότητα την ανάπτυξη της προσωπικότητας του παιδιού στην επαφή του με μια ξένη γλώσσα.

Διπλωματική εργασία

Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (EL)
Hellenic Open University (EN)

French
Greek

2007
2013-12-16T10:31:07Z


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο



*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)