L' humour en classe du FLE [Διπλωματική διατριβή] [Cd-rom]

 
This item is provided by the institution :

Repository :
Institutional Repository of the Hellenic Open University
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share



Thesis (EN)

2008 (EN)

L' humour en classe du FLE [Διπλωματική διατριβή] [Cd-rom]

ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΚΑΛΥΒΑ

Αυτή η Διπλωματική εργασία στοχεύει στην παρουσίαση του ρόλου του χιούμορ κατά τη διαδικασία της διδασκαλίας/μάθησης της γαλλικής ως ξένης γλώσσας, στις δύο τελευταίες τάξεις του δημοτικού, καθώς και στο ελληνικό γυμνάσιο και λύκειο. Σήμερα, η οφειλόμενη σε διάφορους παράγοντες έλλειψη κινήτρων των μαθητών απέναντι στο μάθημα των γαλλικών αποτελεί βασικό πρόβλημα για τους καθηγητές της γαλλικής γλώσσας. Κατά συνέπεια, οι καθηγητές προσπαθούν να χρησιμοποιήσουν διάφορες στρατηγικές ώστε να παρακινήσουν την επιθυμία για μάθηση των μαθητών. Το χιούμορ, του οποίου ο ρόλος έχει υποτιμηθεί στους κόλπους του ελληνικού σχολείου, μπορεί κατά την γνώμη μας να αποτελέσει ένα αποτελεσματικό μέσο δημιουργίας κινήτρων για τους μαθητές. Ο βασικός στόχος της έρευνας μας λοιπόν είναι να ευαισθητοποιήσουμε τους καθηγητές για τα οφέλη του χιούμορ, και να αποδείξουμε ότι πρέπει να αποτελέσει αναπόσπαστο κομμάτι της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Αυτό είναι και το θέμα του πρώτου μέρους της έρευνας μας η οποία έχει ως στόχο να πληροφορήσει τους καθηγητές για τις πολλαπλές επιδράσεις του χιούμορ, τόσο στον άνθρωπο γενικά, όσο και στη διαδικασία της διδασκαλίας/μάθησης της γαλλικής ως ξένης γλώσσας. Σε αυτά τα πλαίσια, στο δεύτερο μέρος της έρευνας μας, απευθύναμε ένα ερωτηματολόγιο σε σαράντα καθηγητές γαλλικών με στόχο την διερεύνηση των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν με τους μαθητές τους και την ανακάλυψη των στρατηγικών που χρησιμοποιούν για να τους δημιουργήσουν κίνητρα. Θελήσαμε κυρίως να μάθουμε ποια είναι η θέση τους σχετικά με το χιούμορ ως παράγοντα δημιουργίας κινήτρων και ως εκπαιδευτικό εργαλείο. Τα αποτελέσματα της έρευνας μας έδειξαν ότι οι καθηγητές γαλλικών καταφεύγουν συχνά στο χιούμορ στην τάξη, αλλά δεν συνειδητοποιούν πλήρως τις δυνατότητες του ως παιδαγωγικό μέσο Έχοντας ως στόχο να διαφωτίσουμε τους καθηγητές ως προς τις παιδαγωγικές προοπτικές του χιούμορ, κάναμε λοιπόν κάποιες προτάσεις, οι οποίες ελπίζουμε ότι θα αποτελέσουν για αυτούς νέες πηγές έμπνευσης.

Διπλωματική εργασία


French
Greek

2008-01-22
2013-12-16T10:32:35Z


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)