La transferabilite de strategies d' enseignement/apprentissage d' une langue etrangere a l' autre [Διπλωματική διατριβή] [Cd-rom]
ΙΩΑΝΝΑ ΒΑΦΕΙΑΔΟΥ
Στην εργασία αυτήν προσπαθούμε να παρουσιάσουμε δύο σημαντικές έννοιες τηςδιδακτικής, οι οποίες, εάν γίνουν ευρέως γνωστές και αποδεκτές από διδάσκοντες καιδιδασκόμενους, μπορούν να βοηθήσουν σε μεγάλο βαθμό στην εκμάθηση των ξένωνγλωσσών, καθώς μπορούν να διευκολύνουν το “πέρασμα” από τη μία γλώσσα στηνάλλη με γρηγορότερο τρόπο, γεγονός το οποίο θα βοηθήσει σε μεγάλο βαθμό όλουςμας.Οι δύο έννοιές, η έννοια των στρατηγικών διδασκαλίας / εκμάθησης ξένωνγλωσσών, η οποία αναλύεται στο πρώτο μέρος της εργασίας μας, καθώς και η έννοιατης “φορητότητας”1 (transférabilité) των στρατηγικών, που αποτελεί το πεδίοέρευνας στο δεύτερο μέρος, αποτελούν δύο σημαντικά σημεία της διδακτικής, ταοποία όμως, κατά τη γνώμη μας, έχουν ως τώρα ελάχιστα γίνει γνωστά και δεν έχουναναλυθεί στο μέγεθος που πιστεύουμε ότι θα έπρεπε να είχε γίνει.Σκοπός της εργασίας μας, η οποία βασίζεται εξολοκλήρου σε βιβλιογραφικήέρευνα, είναι να ορίσουμε, να καταγράψουμε και να αναλύσουμε τις δύο αυτέςέννοιες. Επιπλέον, δίνονται παραδείγματα σχετικά με τις στρατηγικές εκμάθησηςξένων γλωσσών και με την “φορητότητα” των γνώσεων αυτών από τη μια γλώσσαστην άλλη.