Le role du corps dans l' enseignement/apprentissage du FLE et dans l' acquisition d' une competence interculturelle [Διπλωματική διατριβή] [Cd-rom]

 
This item is provided by the institution :

Repository :
Institutional Repository of the Hellenic Open University
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share



Thesis (EN)

2008 (EN)
Le role du corps dans l' enseignement/apprentissage du FLE et dans l' acquisition d' une competence interculturelle [Διπλωματική διατριβή] [Cd-rom]

ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΠΑΝΤΕΛΙΤΣΑ

Η εργασία μας έγκειται στο ιδιαίτερο ενδιαφέρον που μπορεί να έχει ηχρησιμότητα του σώματος για να βελτιώσει τη διαδικασία εκμάθησης καιδιδασκαλίας της γαλλικής ως ξένη γλώσσα.Το σώμα θα πρέπει να αποτελεί παιδαγωγική συνιστώσα στη διδακτικήδιαδικασία της γαλλικής ως ξένη γλώσσα και να μπορεί να δώσει τηδυνατότητα ενίσχυσης του ενδιαφέροντος των μαθητών , να τους εντάξει πιοεύκολα σε μια δραστηριότητα και να αντιπροσωπεύσει ένα νέο πεδίοδιαπολιτισμικής προσέγγισης. Αφού λοιπόν παρουσιάσαμε τις θεωρητικέςβάσεις που καταγράφουν το ρόλο του σώματος στο πεδίο της επικοινωνίαςκαι της διδασκαλίας, μελετήσαμε τον τρόπο με τον οποίο ο εκπαιδευτικόςμπορεί να χρησιμοποιεί το σώμα του στη διαδικασία της διδασκαλίας και τηςεκμάθησης της γαλλικής ως ξένη γλώσσα.Αποδείξαμε λοιπόν , με ένα ερωτηματολόγιο προς τους εκπαιδευτικούς και μεδύο βιντεοσκοπημένες δραστηριότητες εν ώρα διδασκαλίας της γαλλικήςγλώσσας, ότι το σώμα του δασκάλου μπορεί να γίνει ένα μέσο επικοινωνίαςσυγκεκριμένο και αποτελεσματικό, επιτρέποντάς του να συσπειρώσει τηνπλειοψηφία των μαθητών, να υποκινήσει την επιθυμία τους να συμμετάσχουνστις δραστηριότητες και εν ολίγοις, να διευκολύνει την ομαλή διεξαγωγή ενόςμαθήματος της γαλλικής ως ξένη γλώσσα. Είναι επίσης προφανές ότι η χρήσητου σώματος των μαθητών θα μπορούσε να διευκολύνει την εκμάθηση τηςγαλλικής, βοηθώντας τους κυρίως να αναπτύξουν το επίπεδο της κατανόησήςτους, να εμπλουτίσουν την ικανότητά τους στην απομνημόνευση και ναενισχύσουν την προσοχή , την συγκέντρωση και το γνωστικό τους επίπεδο.Επιπροσθέτως, ο τρόπος «πολιτισμικής» έκφρασης του σώματος πουδιαφέρει από τη μία χώρα στην άλλη μπορεί να γίνει πηγή πολιτισμικώνπληροφοριών που συμβάλλει στην ανακάλυψη ενός διαφορετικούκοινωνικοπολιτισμικού πλαισίου. Αυτή η εξερεύνηση συνεισφέρει στηνπροσέγγιση διαφορετικών πολιτισμών και συμμετέχει στην ανάπτυξη τηςδιαπολιτισμικής δεξιότητας.Στο δεύτερο μέρος της εργασίας μας, η δραστηριότητα που αναλύεταιπροτείνει άξονες στους οποίους οι μαθητές μπορούν να αποκωδικοποιήσουντις κινήσεις του σώματος (στοιχεία οπτικά και γλωσσικά που συνοδεύουν τηνκίνηση) και να ανακαλύψουν υπονοούμενα πολιτισμικά, επιβεβαιώνοντας τηνκοινωνικοπολιτισμική πλευρά του σώματος.Τελικά η μελέτη μας επισημαίνει τη σπουδαιότητα του συναισθηματικούδιαύλου που το σώμα ακολουθεί: η σχέση καθηγητή-μαθητή και η ικανότητατου παιδαγωγού-καθηγητή να πράττει είναι το ίδιο καθοριστικές με αυτή τηςγλωσσικής του ικανότητας και επάρκειας. Συγκεκριμένα δεν υπάρχει ηλικία γιατη χρήση του σώματος στη διαδικασία της μάθησης, παρόλο που αυτή θαπρέπει να είναι εναρμονισμένη με την ηλικία, το επίπεδο των μαθητών καιτους στόχους της μάθησης.

Διπλωματική εργασία

Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (EL)
Hellenic Open University (EN)

French
Greek

2008-01-22
2013-12-16T10:34:08Z


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο



*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)